Pohled stáda White sun:
Měsíc zářil a kolem něj hvězdy. Už byl pomalu v polovině cesty po temné obloze. Mystery si ač nerad přiznával, že se mýlil a nic se nestane, už se otáčel a chtěl si jít si lehnout. Když v tom k jeho uším dolehl slabý zvuk, dusot. Otočil se nazpět a pro jistotu se postavil do bojovné pozice. V dáli se objevili siluety dvou slonic.
,,Doufala jsem, že ještě budeš vzhůru.'' Pronesla velitelka Black moon, jakmile se spolu s její zásrupkyní zastavila těsně před Mysterym. Velitel White sun jen kývl hlavou, ať mluví, co ji sem přivádí. ,,Vyschlo nám jezero a nemáme co pít.'' Řekla vážně Midnight. Zatímco se Mystery zamyslel, Midnight se koutky očí nenápadně rozhlížela. V té tmě toho sice moc neviděla, ale obrovské jezero odrážející měsíční světlo, přehlédnout nemohla. ,,Pomohl bych vám.'' Začal Mystery, mluvil pomalu protože promýšlel každé slovo. ,,Tohle jsem vám navrhoval už dříve. Můžeme se o území dělit, buď si ho rozpůlit, nebo tu žít spolu.'' Nabídl ochotně.
Nějakou dobu bylo ticho. Pak ale promluvila zástupkyně.
,,Nechceme se dělit!'' Řekla rozhodně a podívala se po velitelce. V Midnight se praly dvě strany. Nechci se dělit, ale... Je to jediná možnost. Nebo snad... ne? ,,Přesně tak!'' Souhlasila nakonec s Lake. ,,A co chcete dělat?!'' Zvýšil hlas Mystery. Midnight se nebezpečně zaleskly černé oči. ,,Území nám přenecháte a odejdete!'' Řekla Midnight a dupla do země. Lake se škodolibě zasmála a dodala: ,,Buď to půjde po dobrém nebo... Po zlém!'' Mystery se uvnitř trošičku zalekl, ale nedal to na sobě znát. ,,To tedy ne!'' Řekl naštvaně a švihl chobotem. Midnight se k němu přiblížila a zabodla chladný pohled do jeho očí. ,,Dobře si to rozmysli!'' Sykla, prudce se otočila a s Lake po boku oddusala pryč.Mystery t chvíli jen tak stál a díval se do tmy. Už už se mu v hlavě začínaly hemžit myšlenky, už už chtěl přemýšlet co udělá, ale vzpomněl si že tu stojí uprostřed hluboké noci a sám. Zatřepal hlavou, aby všechny myšlenky odehnal. Ráno je moudřejší večera. Pomyslel si. Otočil se a došel k velkému baobabu, pod který si lehl a zavřel oči.
______________________________________
A je to tady. To, co jste určitě všichni očekávali.
ČTEŠ
Sloní kly
Fantasy[Nejspíš navždy pozastaveno] V rozlehlé savaně žijí dvě stáda slonů. White sun a Black moon. Žijí v míru. Ale jen zatím... Co se stane, když jednomu stádu dojde voda a jeho velitelka začne prahnout po moci, bude chtít získat území sousedního stád...