NOT : BU YAZİLAR BİR COK KAYNAKTAN ALİNTİDİR.
BUNA WİKİ'DE DAHİL. KARINDEŞEN JACK 'İN HİKAYESİ GERÇEKTEN TUHAF... İLK BASLARDA BUNU EYELES JACK 'İN BABASİ ZANNETTİM JSJSJSJ😁😂😂😂 AİLECEK MANYAKLAR... AMA E.J YATILI OKULDA KALİYORDU HİKAYE OYLE NEYSE...İYİ OKUMALAR...
Karındeşen Jack, 1888 yılında Londra’daki Whitechapel semti ve çevresindeki çoğunlukla fakir bölgelerde faal olduğuna inanılan kimliği tespit edilememiş bir katile verilen en genel isimdir.
Seri katil Karındeşen Jack'in kimliği yüzyılı aşkın bir süredir bilinmiyordu. Ancak bilim insanlarının kurbanlardan biri olan Catherine Eddous isimli kadın üzerinden alınan örnekler üzerinde gerçekleştirdiği DNA analizi sayesinde katilin kimliği belirlenebildi.
Journal of Forensic Sciences dergisinin aktardığına göre, katilin verileri, 23 yaşındaki Polonya uyruklu Aaron Kominski'nin verileriyle uyuşuyor.
Sputnik'te yer alan haber şöyle: İncelemede kullanılan örnekler ise Karındeşen Jack'in Eylül 1888'de öldürülen dördüncü kurbanı Catherine Eddowes'in şalından alındı. Şalın üzerinden alınan meni örneği, Leeds Üniversitesi Tıp Okulu'ndan Dr. David Miller tarafından incelendi.
Katilin, Londra'da seks işçisi olduğuna inanılan en az beş kişiyi vahşice öldürdüğü biliniyor. Katil, boğazlarını kestiği kurbanlarının karın boşluğunu parçalıyordu.
Diğer yandan Kominski'nin ismi ilk kez şüpheli olarak değerlendirilmiyor. Dönemin soruşturmacıların notlarından bir görgü tanığının, onu bir gün bir kadına bıçakla saldırdırığını gördüğünü söylediği, ancak daha sonra ifadesini geri aldığı görülüyor. Raporlara göre, kanıt yetersizliği ile tutuklanmayan Kominski, 1919'da kangrenden hayatını kaybetti.
Karındeşen Jack’e atfedilen saldırılar tipik olarak Londra’nın Doğu yakasında yaşayıp orada çalışan ve karınları parçalanmadan önce boğazları kesilerek öldürülen kadın fahişeleri hedef almıştır. En az üç kurbanın iç organlarının alınmış olması katilin bazı cerrahi ve anatomik bilgiye sahip olduğu fikrini oluşturmuştur. Cinayetlerle ilgili dedikodular 1888 yılının Eylül ve Ekim ayında güçlenmiş, Scotland Yard ve çeşitli medya organları katil olduğunu iddia eden kişi veya kişilerce gönderilen mektuplar almıştır. “Cehennemden” mektubu, kurbanlardan birinden alındığı düşünülen muhafaza edilmiş yarım bir böbrek ile birlikte Whitechapel Tetkik Komitesi lideri George Lusk tarafından teslim alınmıştır. Cinayetlerin olağan dışı vahşi tabiatı ve medyanın olaylara yaklaşımı sebebiyle halk gittikçe Karındeşen Jack olarak bilinen tek bir katilin olduğuna inanmıştır...
Karındeşen cinayetleri süresince polis, gazeteler ve çeşitli kişiler dava ile ilgili binlerce mektup almışlardır.[98] Bazıları katili yakalamakla alakalı iyi niyetli önerileri içeren mektuplar olmasına rağmen, büyük çoğunluğu faydasız mektuplardı.[99] Binlerce mektubun katilin kendisi tarafından yazıldığı iddia edilmiş,[100] ancak bunlardan özellikle üç tanesi öne çıkmıştır: “Sevgili Patron”, “Küstah Jack” kartpostalı, ve “Cehennemden” mektubu.[101]
25 Eylül tarihli “Sevgili Patron” mektubu 27 Eylül 1888 tarihinde postalanarak Merkezi Haber Ajansı tarafından alınmış, 29 Eylül tarihinde Scotland Yard’a tekrar postalanmıştır.[102] Bu mektup ilk başta bir kandırmaca olarak düşünülmüş, ancak Eddowes’un cesedinin mektubun postalanmasından 3 gün sonra bir kulağı kısmen kesilmiş olarak bulunması ve mektupta da “kadınların kulaklarının kesilmesi”nin vaat edilmesi üzerine bu mektup dikkate alınmıştır.[103] Aslında Eddowes’un kulağının saldırı sırasında katil tarafından yanlışlıkla kesilmiş gibi gözükmektedir ve katil mektupta bahsettiği gibi kulağı hiçbir zaman polise göndermemiştir.[104] “Karındeşen Jack” ismi ilk olarak bu mektupta imza olarak kullanılmış ve yayınlanmasının ardından uluslararası kötü bir üne sahip olmuştur.[105] Sonradan gönderilen mektuplar da bu mektubun stilinde yazılmışlardır.[106] Bazı kaynaklar 17 Eylül 1888 tarihli bir diğer mektubun Karındeşen Jack ismini ilk defa kullandığını iddia etmişlerdir.[107] Ancak çoğu uzman bunun sahte olup 20. yy.'da polis kayıtlarına eklendiğine inandıklarını söylemişlerdir.
Cinayetlerin işleniş şekli ve kurbanlar dikkatleri Doğu Yakası’ndaki kötü yaşam koşullarına çekmiş,[136] halkın aşırı kalabalık ve sağlıksız gecekondulara karşı fikirlerini canlandırmıştır.[137] Cinayetlerden yirmi yıl sonra en kötü gecekondular yıkılıp temizlenmiş,[138] o dönemden sokaklar ve bazı binalar bugüne kadar ulaşabilmiş ve cinayet yerlerine düzenlenen turistik turlar Karındeşen efsanesini desteklemeye hala devam etmektedir.[139] Commercial Sokak’taki kurbanlardan en az biri tarafından sıklıkla ziyaret edildiği söylenen The Ten Bells isimli birahane yıllardan beri turist akınına uğramaktadır.[140] 2015 yılında Doğu Londra’da Jack the Ripper Müzesi açılmıştır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PARANORMAL OLAYLAR VE KORKUNÇ GERÇEKLER-∆
HorrorKORKUNÇ BİLGİLER- EFSANELER- GİZEMLİ GERCEKLER - BU KİTAPTA HADİ OKUMAYA BAŞLA