Eden bersiap-siap memakai pakaian seragam sekolahnya. Dia hanya mengerling sedikit ke sisi bilik melihat Tengku Adrian yang juga sedang bersiap. Eden menyikat rambutnya. Dia kemudian mencapai beg sekolahnya dan berjalan ke pintu bilik. Tangannya mencapai tombol pintu. Baru dia ingin memulas tombol pintu ada satu tangan yang menahan pintu. Eden mula mendengus geram. Dia menoleh ke belakang. Tengku Adrian sedang tersenyum pada dia.
"Meluat betul aku dengan senyuman si setan nie".
Eden berbisik perlahan pada dirinya. Tengku Adrian yang mendengar melebarkan senyumannya.
"Tak baik mengutuk suami sendiri".
Tengku Adrian semakin merapatkan dirinya dengan Eden. Eden mengangkat tangannya menahan dada sasa Tengku Adrian.
"Kau apa rapat-rapat nie!".
Suara Eden mula meninggi. Tengku Adrian menjarakkan dirinya. Dia kemudian menghulurkan tali lehernya pada Eden. Eden tidak mengambil tali leher itu. Dia hanya menaikkan kedua keningnya pada Tengku Adrian.
"Aku tak pakai tali leher".
Eden terus menoleh dan mencapai tombol pintu. Tengku Adrian melepaskan keluhan. Dia memegang bahu Eden dan memusingkan badan Eden menghadapnya.
"Sayang tahu baby tak pakai tali leher. Sayang nak baby ikatkan tali leher sayang".
Badan Eden meremang bulu roma. Cair tahi telinganya mendengar Tengku Adrian memanggilnya sebegitu.
"Apa kau cakap tadi?".
Tengku Adrian tersenyum lebar.
"Sayang cakap...".
Eden menunjukkan riak loya. Tengku Adrian mula mendengus geram.
"Kau jangan nak bersayang-sayanglah..loya tekak aku".
Tengku Adrian mencuit pipi Eden. Eden mendengus geram.
"Mana boleh. Kita dah khawin".
Eden terus mencebik bibirnya. Tengku Adrian. Laju bibirnya singgah dibibir Eden membuatkan Eden terpana. Tengku Adrian sekali lagi menghulur tali lehernya pada Eden. Eden mencapai dan mengikat tali leher itu pada leher Tengku Adrian. Tengku Adrian merenung Eden. Wajah Eden yang putih bersih dan bibir Eden yang mungil membuatkan Tengku Adrian menelan air liur. Eden leka mengikat tali leher Tengku Adrian. Eden tersenyum berpuas hati melihat tali leher yang diikatnya. Dia kemudian mengusap tali leher supaya rapat ke kemeja Tengku Adrian.
CUPP!.
Eden terpana. Dia mendongakkan kepalanya melihat Tengku Adrian. Eden kemudian menjarakkan dirinya dari Tengku Adrian. Tangannya secara automatik menyentuh dahinya, bekas kucupan Tengku Adrian. Tengku Adrian tersenyum melihat Eden. Tangan Tengku Adrian pantas menyentuh pipi Eden. Eden mengerutkan dahinya dan menepis tangan Tengku Adrian. Dia terus keluar dari bilik.
"Mak Cum masak apa?".
Aroma masakan Mak Cum semerbak menusuk ke hidung Eden, membuka selera Eden. Eden terus duduk di kerusi makan. Bihun goreng singapore dan kuih apam gula hangus terhidang di atas meja. Dia mencapai pinggan dan mengisi makanan kedalam pinggannya. Tengku Adrian menarik kerusi dan duduk dihadapan Eden. Dia memandang Eden yang sedang menadah tangan bersedia membaca doa.
"Ehemm!".
Tengku Adrian berdehem. Eden menoleh melihat Tengku Adrian yang duduk bersama pinggan yang kosong. Dia kembali menadah tangan. Tidak memperdulikan Tengku Adrian.
"Ehemmm!".
Tengku Adrian berdehem kuat sekali lagi. Eden mula mendegus keras. Apa yang Tengku Adrian mahukan dengannya. Kenapa Tengku Adrian memandangnya tanpa henti dan berdehem bila dia ingin membaca doa. Satu jelingan dihadiahkan pada Tengku Adrian.
YOU ARE READING
Bambam Is Gorgeous
RomanceAku Eden. Aku anak kedua dari tiga adik beradik. Berat aku 85 kg. Kalau markah peperiksaan aku sama macam berat aku, akulah orang yang paling bahagia dalam dunia ni. Tapi nak buat macam mana, dah memang aku ni lembab sikit pasal belajar, jadi aku re...