Bölüm 4 - "i'm magnetised, to somebody that don't feel it."

1.6K 155 166
                                    

1 Gün Önce

- "Yok artık!"

Işık ve Eda polis üniforması içindeki Kerem'i ve sağlık personeli gibi giyinmiş Osman'ı görünce aynı anda tepki vermişlerdi.

- "Ne var ya? Kadın hayatında kaç kere polis görmüş olabilir ki. Üniformanın sahte olduğunu anlamaz bile."

- "Osman bu ciddi bir iş. Hem sen sahte polis üniformasını nereden buldun?"

- "Kostümcüden kiralattım."

- "Ya kadın inanmazsa anlattıklarımıza? Ya kimlik falan görmek isterse? O zaman ne yapacağız?"

Osman ikna edici tavırlarından birini takınarak omuzlarını esnetti.

- "Bakın. Sinan'ın bahsettiği kadarıyla biliyoruz ki kadın klasik bir ev kadını. Emin olun kapısında bir sağlık çalışanı ve bir polis görünce panik yapacak. Biz de bu paniği kullanarak kadını kolaylıkla köpeğin hasta olduğuna, çocukların sağlığının tehlikede olduğuna ikna edicez. Panik her şeyin anahtarı."

Son cümlesinin sindirilmesi için bir es verdi.

- "Kadın muhtemelen köpeğin varlığından memnun değil. Onu kocasının eski ailesinden bir parça olarak görüyor olmalı. Zaten ondan kurtulmaya bir bahane arıyordur. Biz de ona bu bahaneyi sunuyoruz."

- "Ya kadın memnunsa köpekten? Seviyorsa, sokağa atmak istemezse ne olacak?"

Kerem bunları söylerken bir yandan da polis üniformasını inceliyordu. Osman kendinden emin bir şekilde devam etti.

- "İnsanları gözünüzde fazla büyütüyorsunuz."

Sinan gibi konuştuğunu fark ederek gülümsedi.

- "İnsan basit bir varlıktır. İhtiyaçları, istekleri ve zaafları vardır. Tahmin edilebilirdir yani. Ekonomi bilimi bunun üzerine kurulu ya zaten. Alışkanlıklar, veriler. Birbirimizden çok da farklı değiliz aslında."

Işık söze daldı.

- "Peki tamam, diyelim ki kadını ikna ettik köpeğin hasta olduğuna. O da köpekten kurtulmak istedi, peki ya Sinan'ın babası? O karşı çıkmayacak mı?"

- "Dedim ya, kadın, köpeği adamın eski evliliğiyle bağdaştırıyor kafasında. Adam köpeği tutmak isterse, kadın konuyu kesinlikle eski evliliğine getirecek. Adamın sürekli kadının istediği şeyleri toparlamak için Sinan'ın evine geldiğini biliyoruz, belli ki evde baskın taraf kadın. Belki küçük bir kavga ederler, tartışırlar. Ama sonunda kadın kesinlikle üstün çıkacaktır.

Arkadaşları sessizliği bozmayınca Osman devam etti.

- "Başka bir soru yoksa, başlayalım."

***

Günümüz

- "Anlamadım şimdi ben. Bir polis bir veteriner kılığında kapıya dayanıp ne anlattınız Nihal'e?"

Osman birasından bir yudum alarak cevapladı.

- "Sağlık bakanlığından geldiğimizi söyledik. Yakın zamanda civardaki kuduz vakalarında artış yaşandığını, bu nedenle rutin bir kontrol yaptığımızı söyleyip evde hayvan olup olmadığını sorduk. O da kontrol edebilmemiz için bizi içeri davet etti."

- "Siz de bakıp köpeğiniz kuduz dediniz ve o da inandı mı?"

Osman gülümseyerek onaylamaz şekilde başını iki yana salladı.

***

1 Gün Önce

- "Hanımefendi size bir iyi bir de kötü haberim var."

farklı bir renk. / sinman.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin