O gece beni uçağa bıraktıktan sonra ''Kendine dikkat et tamam mı?''demişti.Bana böyle ilgili davranması,sarılıp kokumu içine çekişi aklıma geldikçe kalbim bir hoş oluyordu.
''Eliiss.''
Annem 3 oldu bana sesleniyordu,geldiğimden beri bir saniyemi bile tek geçirmeme izin vermemişti,bu durumdan şikayetçi değildim ama bir düzenden bir anda diğerine atlamak kısa süreliğine de olsa beynimi yoruyordu.
''Geliyorum anne.''
Yanına oturdum ve derin sohbetlerin arasında konu Uras'a geldi.
''Anlat bakalım güzel hayallerinin sahibini.''
Birden sorulur muydu böyle? Uras'ı düşündüğüm anda bile vücudumda kelebekler uçuşuyordu anneme nasıl anlatabilirdim ki?
''Çok üzgün olduğum bir zaman olmuştu hatırlıyor musun? Senin de babamın da asla telefonuna cevap verememiştim,çünkü psikolojik olarak çok kötü hissediyordum anne,neredeyse 5-6 güne yakın mutlu olmak için yaptığım hiçbir şey işe yaramamıştı,o zamanlar da yanımda sadece Uras vardı ve onun sayesinde toparladım kendimi.Tutunduğum tek dal o oldu sonra,öyle güçlü bir dala tutundum ki,birdaha hiç öyle kötü hissetmedim,ortada hiçbir şey olmasa sırf onu tanıdığım gün için mutlu oluyorum,canım sıkılsa fotoğraflarını açıp bakıyorum,o mutlu olduğunda zaten dünyalar benim oluyor.''
Annem ağzımdan çıkan her cümleyi hayranlıkla dinliyordu,bende hayatımda ilk defa böyle hisssediyordum.Annem de ilk defa benim böyle hissettiğime şahit oluyordu.
Biraz odamda takılmak istediğimi söyleyip annemin yanından ayrıldıktan sonra yatağıma uzandım,Uras'ı hayallerimde canlandırmak günümün büyülü ve harika olmasını sağlıyordu.Şu an ne yapıyordu? Onu özlediğim kadar beni özlemiş miydi?
Twitter'e girip biraz twitlere bakmaya başladığım sırada gözüme bir twit çarpınca durup okumaya başladım.
Çeşitli takılarda, evimizde kullandığımız objelerde, tarihi eserlerde karşımıza çıkan kaplumbağa sembolünün anlamı nedir hiç merak ettiniz mi?
Kaplumbağalar şansı,güvenirliği,huzuru ve mutluluğu temsil eder.
Yazıyı okuduğum gibi gözlerimi Uras'ın verdiği bilekliğe çevirdim.Nasıl bir şanstı bu böyle?
Uras'ın anlamı şans demekti,telefonumda Güzel Şansım diye kayıtlıydı,bir de bileğime taktığı bu güzel bilekliğin anlamı şanstı.
Kendi kendime gülerek Uras'a mesaj atmak için uygulamaya girdim.
.: Uraaaaaaaaasssss
(20.02)
Güzel Şansım: efendim
(20.02)
.: Nasılsıınnn napıyorsun?
(20.02)
Cevap vermesini bekliyordum ama dakikalar geçtiği halde hala yazmamıştı.O mesaj atana kadar yatağımda beklemek yerine duşa girmeye karar verdim.
**************
Çıktığımda üzerimi giyindiğim gibi direkt mesaj atıp atmadığını görmek için telefonuma sarıldım.
Güzel Şansım: Hiç öyle sen
(20.19)
.: Duştan çıktım,oturuyorum bende
(20.45)
Güzel Şansım: Ne güzel kokuyorsundur,hayalini kuramıyorum.
(20.46)
Yazdığı mesajı okumamla ellerim terlemeye başlamıştı,resmen cevap veremiyordum.Anlamış olmalıydı ki tekrar mesaj attı.
Güzel Şansım: Ne oldu utandın mı yoksaa
(20.47)
.: Utanmadım
(20.47)
Güzel Şansım: Eminim öyledir,asla şu an yanakların kıpkırmızı değildir ve kendi kendine gülmüyorsundur.
(20.47)
Sanki olduğum her yere gizli kamera koymuş gibi tüm mimiklerimi biliyordu.Hadi tamam gizli kamerayla mimiklerimi görüyordu,aklımı nasıl okuyabiliyordu?
Cevap yazacağım anda
''GÜZEL ŞANSIM KİŞİSİ GÖRÜNTÜLÜ ARIYOR''
yazısını okuduğum gibi heyecandan ölmemek için dualar etmeye başlamıştım,tabi saçımı ve üstümü düzeltmeyi de ihmal etmiyordum.Aradan 3-4 saniye geçmişti dua ettiğim sırada resmen açmayı unutmuştum.Hızla açıp o güzel yüzüne bakmaya başladım.
''Neden bu kadar geç açtın?''
Heyecandan açamadığımı adı gibi biliyordu ama utandığımı görmek hep hoşuna gidiyordu işte.
''Bilmem görememişimdir.''
Harika yalan söylüyordum,bu yalana bırakın Uras'ı hiç kimse inanmazdı,zaten söylediğim anda gülmeye başlamasıyla onun da inanmadığını anlamıştım. Ne bekliyordum ki?
''Tamam daha fazla utanırsan konuşamayacaksın,konuyu değiştir.''
''Ne yaptın bugün?''
''Elis şu soruları sorup durma,bir şey yapmadığımı biliyorsun.''
''E biliyorum ama yine sen anlatırken yüzüne dalmak istiyorum.'' demek istesem de
''Tamam,yorgun duruyorsun uyumadın mı?'' diye sordum.
''Hayır uyumadım aşırı yorgunum,annemlerin sana selamı var bu arada.''
''Öyle mi? Benden de selam söyle,onları çok özledim.''
''Söylerim.''
Utançla gözlerimi başka tarafa çevirip''Bir şey diyeceğim.Hayal kuralım mı?'' dedim.
''Peki bakalım,çok uykum var Elis o yüzden harika hayaller bekleme benden.''
''İçinde senin bir de benim olduğum her hayal mükemmel Uras.''
''Bence de.''
''Sen başlasan olur mu?''
''Başlıyorum tamam,gözlerini kapat ve telefonu yastığının üzerine koy.''
Dediklerini yapıp dinlemeye başladım.
''Yanında olduğumu hayal et,en sevdiğim şeyi yani kokunu içime çekerek sana sarıldığımı ve öyle uyuduğumuzu hayal et.''
''Bu çok güzel bir hayal.Şimdi kaldığımız yerden devam ediyorum,saçlarını okşadığımı ve sarılmana karşılık sımsıkı sarıldığımı hayal et.''
Sesi git gide mayışıyordu,yorgun olduğu her halinden belliydi ve uykulu sesiyle ''Birbirimize doğru döndüğümüzü,o güzel yüzüne dokunduğumu ve seni çok sevdiğimi söylediğimi hayal et.''
''Utanarak boynuna başımı gömdüğümü o sırada da boynuna küçük bir buse kondurduğumu hayal et.''
Karşılık olarak ne diyeceğini bekliyordum ama konuşmuyordu,gözlerimi açıp telefonuma baktım, o da telefonunu yastığına koymuştu ve yüzü kameraya doğru dönmüş,gözleri kapalıydı.
Uyumuştu Güzel Şansım.Bu anı tekrar tekrar görmek için o uyurken bir sürü ss aldım ve telefonumu tekrar yastığıma bırakıp gözlerimi kapattım.