Hoi allemaal,
Sorry dat ik zo lang niet verder had geschreven! Ik had proefwerkweek en ik had het heel druk. Om het goed te maken, heb ik een extra lang hoofdstuk geschreven.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Iedereen zat gespannen in het huis. Er had de afgelopen dagen een gespannen sfeer in het huis gehangen. Alice had nog niet gezien wanneer ze precies zouden komen, maar het zou één deze dagen zijn. Alice zat op de bank en probeerde zich te consentreren terwijl iedereen haar afwachtend aan keek. Jasper zat naast haar en klopte haar geruststellend op haar rug. Edward en ik hadden deze week veel gedaan met Renesmee. We wisten dat de kans groot was, dat we haar de komende maanden niet zouden zien. Jacob zou dan gaan vluchten met haar.
Iedereen had heel veel getraind en vorige week was iedereen flink gaan jagen. Carlisle had een schema gemaakt, zodat elke dag een paar mensen nog meer konden jagen. Hij had dit schema zo opgesteld, zodat er genoeg vampieren thuis waren voor het geval Jane aanviel.
Ik zat met Renesmee te schaken, toen ik merkte dat de sfeer in één keer was omgeslagen. Iedereen was nog dichter om Alice heen gaan staan. 'Ze komen' hoorde ik Alice zachtjes zeggen. 'Ze komen over 2 dagen. Dan zullen ze op de open plek aankomen.' Iedereen kwam in beweging. Ze gingen zich allemaal klaar maken. Iedereen had genoeg geoefend en ze gingen in groepjes bij elkaar staan om de tactieken nog een keer te bespreken. Ik stond verstijft met Renesmee nog tegenover me. Het was nu ineens zo definitief. Over 2 dagen zouden we vechten en zou ik Renesmee waarschijnlijk heel lang niet zien!
Ik voelde Edwards armen om me heen. 'Het komt goed lieferd.' Fluisterde hij in mijn oor. 'Laten we Renesmee naar bed brengen.' Ik kwam overeind en pakte Renesmees hand. Met z'n drieën liepen we zwijgend naar ons huisje. Renesmee ging naar bed en Edward en ik zaten op ons bed. Edward keek me aan 'Gaat het met je Bella?' Vroeg hij bezord. 'Ja, het gaat wel' mompelde ik, maar Edward kende me zo goed dat hij zo door mijn masker heen keek. 'Maak je nu nog maar geen zorgen.' fluisterde hij in mijn oor. 'Zal ik je even afleiden?' vroeg hij terwijl zijn hand over mijn rug wreef. Voor ik antwoord kon geven begon hij me te zoenen. Hij kuste me zo gepassioneerd, dat ik er gewoon niet tegenin kon gaan. Ik duwde hem languit op het bed en kwam bovenop hem liggen. Hij kon zo goed afleiden. Ik scheurde zijn shirt kapot en bekeek zijn gespierde bovenlijf. Hij was zo perfect, ik zou er nooit genoeg van krijgen. Hij trok me weer tegen zich aan en begon me verder te zoenen.
Edward en ik lagen naast elkaar nog na te hijgen terwijl ik wat gestommel op de kamer van Renesmee hoorde. Ik sprong overeind en kleedde me snel aan. Toen ik in Renesmees kamer kwam zag ik dat ze zich al had aangekleed en klaar was om te gaan jagen. We liepen naar de voordeur en daar stond Edward op ons te wachten in een donkere broek met een mooie lichtblauwe bloes. Die bloes had hij aangehad toen ik voor het eerst zijn familie ging ontmoeten herinnerde ik me vaag. Renesmee trok aan mijn arm zodat ik uit mijn gedachten op schrok. Edward keek me lachend aan met mijn favoriete scheve glimlach. Renesmee trok aan mijn arm en we renden het bos in.
Toen we een paar uur later het huis in liepen zagen we dat ze op ons hadden staan wachten. Carlisle begon te praten zodra hij ons zag en draaide zich zo, zodat iedereen hem kon zien. 'Beste mensen' riep hij om de aandacht te krijgen. 'Morgen is het zover. We zullen gaan vechten tegen Jane en haar leger. Als je niet wil vechten, je kan je nu nog terug trekken. Ik dwing jullie niet.' Hij keek even onzeker om zich heen of er iemand wilde vertrekken, maar tot onze grote opluchten veroer niemand een vin, dus Carlisle ging verder. 'Dit is al de 2e keer dat we naast elkaar staan tegenover een sterk leger. De vorige keer is het niet tot eenn gevecht gekomen en eigenlijk hoop ik dat dat nu weer gebeurt. Dat betwijfel ik sterk, dus we zullen klaar moeten staan. Vanavond gaan we met z'n allen naar de open plek om daar te bivakkeren tot Jane komt. Iedereen weet hopelijk de opstelling?' Iedereen knikte en Carlisle keek tevreden om zich heen voor hij verder ging. 'De tactieken zijn uitvoerig beschreven, dus die zullen ook wel duidelijk zijn.' Ik dacht aan de tactieken. Het plan was om te proberen Dimitri, Alec en natuurlijk Jane als eerst te vermoorden. Ze hadden alledrie een sterke gave. En als die drie dood zouden zijn, zal of de rest vluchten, of wij zullen in zo'n voordeel komen te staan, dat we het kunnen winnen. Iedereen wist dat de kans bestond dat ze vermoord zouden worden, maar iedereen hield zoveel van Renesmee dat ze door zouden vechten tot de dood. Ondertussen was Carlisle klaar met zijn toespraak en liep hij naar ons toe. Felix liep achter hem aan.
JE LEEST
Twilight 5 : Sunrise
Hayran KurguRenesmee is gered en de Volturi is weg. Maar wat gaat er nu gebeuren? Jane, van de Volturi is kwaad op Renesmee en wil wraak nemen. Het komt tot een gevecht. En als het erop aan komt zal Jacob moeten vluchten met Renesmee, maar dan is er nog Dimitr...