"Izinkan aku jadi ayah kepada anak dalam kandungan dia."
Laju Taehyung mengangkat kepalanya.
Matanya membulat.
"Kau sanggup?" Tanyanya kepada Jungkook.
Aku turut merasakan panansnya tubir mata.
"Kalau mak dia sendiri sanggup jaga dia walaupun dia bencikan ayah anak itu. Takkan aku yang turut sama-sama ada masa proses tu tak boleh terima dia."
Dapat aku lihat air mata Taehyung yang mengalir.
"Aku minta maaf. Aku memang tak bertanggungjawab."
Aku menggeleng. Air mata mula mengalir di sisi pipi.
"Aku akan kahwin dengan Syira lepas tour ni habis. Pihal media akan tahu selepas baby tu lahir."
"Kau tak malu ke?"
Kata-kata Jungkook terhenti di saat mendengar persoalan Taehyung.
"Malu apa?"
"Nanti fan akan benci kau sebab dh ada anak dulu baru kahwin dan informkan officially."
Jungkoom menggeleng. Tanganku dia capai.
"Aku ada isteri yang akan sentiasa membantu walau dalam apa keadaan sekalipun."
Dahiku dia kucup lama.
Hangat.
Terasa kasih cinta yang selama ini aku dambakan.
"Terima kasih." Bisikku perlahan.
"Cumanya, kau kena jawab dengan Yoongi. Kau tahu dia abang kepada Syira kan?"
Anggukan diberikan kepada Jungkook.
Hubungan kami telah pun direstui oleh Yoongi. Tinggal Taehyung untuk menjelaskan segala salah faham.
"Semoga kau dan Syira bahagia."
Belum sempat Taehyung melangkah pergi, aku menarik tangannya san membawa diriku yang berbadan dua ini ke dalam pelukannya.
"Saya sentiasa maafkan awak, Kim Taehyung. Semoga awak jumpa kehidupan yang lebih baik. Saya harap, kita akan kekal kawan sampai bila-bila."
--------
Dah baca jangan lupa vote
YOU ARE READING
[C] ONLY YOU | JJK
FanfictionTerperangkap dalam lembah dosa bukanlah pilihanku. Tapi, apakan daya. Hanya kerana dia, aku menjerat diriku sendiri di sini. Cover by:@pijahjm #1 in leejieun