لعبه الحياه
#البارت_الثالث
وقف باسم بسيارته ونور تطلع به هاتفه .
-- انا مقدرش اعيش من غيرك ياباسم انت اول حب في حياتي .
-- وانا كمان يا كوكو ، يلا ياقلبينظرت حولها فوجدت عده بنايات والهدوء يحوم المكان هتفت بدهشه .
-- يلا فين .-- هنطلع نقعد في شقه واحد صاحبي علشان محدش يشوفنا ياقلبي .
قطبت حاجبيها بدهشه هاتفه .
-- يالهوي شقه ايه لوحدنا لا مينفعش .تطلع لها بضيق .
-- ليه يانور انتي مبتثقيش فيا ولا ايه .-- بثق فيك طبعا ، بس ياباسم لوحدنا وفي شقه يعني .
تطلع لها بحب .
-- حببتي ، طالما بتثقي فيا يبقي خلاص ياقلب باسم .انتفض قلبها وهي تتلفت حولها يسارا ويمينا وفركت يدها بالاخرى بتوتر عندما هبط باسم من السياره وبانتظار هبوطها هي الاخرى لشقه صديقه ........
فهتفت له .
-- باسم .
فصعد للسياره مره اخرى .
-- نعم ياحببتي .
-- خلينا نروح اي كافيه زي كل مره ، ملوش لازمه شقه صاحبك .
تطلع لها بهدوء في محاوله لاطمئنانها ، علشان خايف عليكي ومش عايز حد يشوفك ولا يبصلك ، واهو نبقي براحتنا .
هزت راسها نافيه .
-- لا ياباسم انا مبطلعش شقق مع حد .
جز علي اسنانه واغلق باب السياره بشده هاتفا .
-- حد ، انا حد معني كده انك مبتحبنيش ولا بتثقي فيا ، انتي لو واثقه فيا وقلتلك ارمي نفسك من البحر كنتي هترمي نفسك وانتي مغمضه كمان.تطلعت له باستياء .
-- هو الحب عندك اني اطلع معاك الشقه .ادار محرك السياره وهتف بضيق .
-- خلاص خلاص انا فهمت .تطلعت له باستغراب .
-- فهمت ايه.. ثم اردفت بهدوء ، متزعلش مني يا باسم انا مقصدش ازعلك بس الشيطان شاطر .بصوت شجوت مليء بالحده والغضب .
- - شاطر عليكي انتي مش عليا ، فهمت انك ظهرتي علي حقيقتك.. انتي مبتحبنيش انتي بتمثلي انك بتحبيني علشان انا ابن صاحب البيت اللي انتوا ساكنين فيه .-- والله بحبك ، ايه الكلام دا يا باسم متقولش كدا .
-- اعتبري كل اللي بينا انتهي خلاص .
انتفض قلبها ومحلقت به والدموع تتلالا بعينيها هاتفه .
-- لا ياباسم متقلش كدا خلاص انا بثق فيك وهروح معاك اي مكان .لوي فمه بسخريه .
-- بعد ايه خلاص اتكشفتي علي العموم دا كان اختبار ليكي علشان اشوفك بتحبيني ولا لا وخلاص عرفت .
وبتأثر ومكر مصتنع اردف .
للاسف طلعتي مبتحبنيش.. بعد الحب اللي حبيته ليكي دا كله في الاخر صدمتيني .. صدمه عمري ..خفق قلبها بشده وانهمرت من عينيها الدموع هاتفه .
-- حقك عليا انا غلطانه .. متزعلش مني انا هروح معاك اي مكان وانا مغمضه .. مش هعارضك خالص ..
أنت تقرأ
لعبه الحياه { أمرأه لاتعرف المستحيل } مكتمله
General Fictionروايه { امرأه لاتعرف المستحيل } لعبه الحياه .. بقلم /مروه عبدالجواد شاهد اي من محطات الحياة ستسير بنا لما نريد وايا منها سينقلب بنا دون الوصول إلى الهدف المنشود.. لا أعلم ولا أحد يعلم... وربما في هذا الغيب تكمن أسرار اللعبه.... لعبه الحياه ..... ا...