الثالث والثلاثون

3.6K 150 29
                                    

#البارت_الثالث_والثلاثون قبل الاخير

خرجت هدير وفادي من المحكمه بعد شعورهم بالاستياء بعد محاوله مساعدتهم لها ولكنهم فشلوا ، رن جرس فادي  هاتفا .
-- الو  ... مين ...  ايه .. اه تمام .. انا جاي حالا ...
تطلعت له هدير هاتفه بتعجب.
--  في ايه .

-- في حد كلمني ،  وبيقول الصوره بتاعت وائل اللي نزلناها على النت ، انه موجود في المستشفى ولما شافها اتصل على الرقم الموجود مع الصوره .
-- بجد ، يلا بسرعه نروحله  .

ذهبا بسرعه الى المستشفى الحكومي الموجود بها وائل  ، فوجدوه ملقي  على السرير تحت الاجهزه .
انتفضت هدير وخفق قلبها ،  تحدث معهم الطبيب المعالج له هاتفا .
-- الحادثه  اللي عملها كانت كبيره جدا ،  ونجي منها  بصعوبه عملناله عمليتين حالته حاليا مستقره  ،  لكن لسه قدامه شويه لما يفوق ويستوعب اللي حواليه .

قاطعته هدير .
-- ناخده علي المستشفى بتاعته يكمل علاج او نسفره بره .

قاطعها  فادي .
استنى شويه يا هدير .
  اردف الى الطبيب ممكن نسافره بره يكمل علاج .

هز الطبيب راسه نافيا .
-- الحاله مستقره مش محتاجه  سفر ولا نقلان لمستشفي تانيه ، هي مساله  وقت وهيبقى كويس ، وكل الخدمات متاحه هنا ، لو في حاجه اكيد هقولك يادكتور فادي .
-- تمام شكرا يا دكتور ، خلاص هنسيبه هنا ممكن بعد ما اطمن عليه ، اعدي علي حضرتك اشوف تقرير حالته .
-- اكيد يا دكتور فادي ، استاذن حضرتك .

تطلعت هدير الى فادي بدهشه .
-- مخلتناش  ننقل وائل المستشفى بتاعته ليه ، بدل الحكومي .
هتفت بحنق .
-- لان اللي حط الحقنه  فى المحلول علشان يموت جمال  قادر يحطها لوائل علشان يخلص منه .
-- انت تقصد ايه .

-- اقصد ان دره حبها لوائل عماها ،  خلاها متشوفش اللي قدامها خصوصا بعد رفض وائل ليها ،  ومنظرها قدام كل اللي في المستشفى ، لدرجه إن انتقامها وصلها انها تموت واحد علشان تأذي نور ،  تفتكري انه هيصعب عليها تاذي  وائل .
-- معقول في حد بالكره والحقد دا ، لكن  اللي انا مش فهماه ليه الدكتور احمد مشهدش مع نور بالحقيقه وان التقرير مزور وغير حقيقي .

-- اكيد دره هددته ، المهم دلوقتي  محدش يعرف ان وائل موجود هنا .
-- حاضر ، بس كنا نقلناه مستشفى خاص حتي  .

هز راسه نافيا .
-- مينفعش ، لان مفيش آآمن من هنا بين الناس وفي  مستشفى حكومي ، وبعدين دكاتره  كتير متعرفش وائل هنا ،  انما الخاص معظم الدكاتره بتيجي تعمل عملياتهم  عندنا والكلام يكتر ،  ودره ممكن تعرف يبقي احنا كده معملناش حاجه .
-- حاضر يا فادي  وانا مش هسيبه وهفضل جنبه .

-- لا انتي  لازم تكوني موجوده في المستشفى ، ومتظهريش  لحد ان احنا عرفنا مكانه وانا هاجيب حد يحرسه علشان لو حصل حاجه او حاجه جدت .
-- ومحضر الشرطه اللي عملناه ، مش هنبلغ القسم .
-- لا طبعا ، سيبي الامور كلها تمشي زي ماهي ماشيه .
-- تمام .

 لعبه الحياه { أمرأه لاتعرف المستحيل } مكتملهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن