الثاني والثلاثون

3.6K 135 17
                                    

#البارت_الثاني_والثلاثون .

بعدما يبكيك القدر تحاول وتحاول حتي تبتسم لك الحياه مره اخرى ، جاهدت نور وجاهدت حتي وصلت لمبتغاها سواء العلميه او العاطفيه بدا قلبها يتراقص بعدما انكسر وتهشم من القريب  قبل الغريب ، حاولت وحاولت حتي وصلت لهدفها ...
ولكن للقدر رأي أخر ...

صعد وائل  الي سيارته والتقط  هاتفه  ليتحدث الي محبوبته هاتفا بصوت عاطفي ذو خشونه رجوليه
-- وحشتيني قوي ياعشق القلب .
ابتسمت هاتفه بخجل  .
-- وانت كمان .

-- وانا ايه بس جننتيني ، قوليها بقي .
-- وانا زيك  .

-- انتي زيي اللي هو ايه بقي .
-- زي ماانت قلت .

-- اه دا احنا هنستهبل بقي ، طب والله العظيم لومقلتهاش لكون تحت بيتك حالا وهكلكسك بالعربيه ومش همشي  الا لما تطلعي تقوليها قدام الناس كلها .
-- يامجنون .

-- تمام يبقي نجرب .
-- لا لا خلاص هقول .

-- ها ..

صمت قليلا هي فهتف هو .
-- سامع .. مستني .. قولي .. وبعدين ...انا منتظر ...
هتفت بخجل .
-- وحشتني .

قاطعها بتهكم نافيا .
-- لا وحشه مش عجباني .
هتفت باستنكار
-- لا والله .

-- اه وحشه قوي ومن غير نفس ، انا عايز بدلع بحنيه بشوق ولهفه وحنااا...
قاطعته هي .
-- ايه ، ايه ودي اعملها ازاي بقي .

هتف بصوت حاني .
-- غمضي عينك .
-- اغمض ليه .

-- هو انا هاكلك ماتغمضي دا انا في العربيه وانتي في بيتك غمضي يعني مش هعضك ،  يلا .
-- حاضر ، حاضر غمضت .

-- بجد غمضتي .
-- اه والله .

-- وانتي مغمضه عايزك تبصي بعيد  بعيد ، وانتي هناك لابسه فستان الفرح الاابيض كله ورد  وواقفه مبسوطه وفرحانه ،  وانا جايلك ولابس بدله فرحنا جايلك جري وملهوف عليكي ، جايلك بقولك بحبك ، بحبك يانور ، بحبك يانور قلبي ونور روحي ونور عقلي منتظر  كلمه منك نفسي اروي قلبي بيها قلبي العطشان والولهان بحبك ، حاسه بايه ياقلب وائل .

هتفت وهي مغمضه الاعين حالمه في خيالها وحلمها الذي رسمه لها وائل هتفت بصوت مثخن بالعاطفه والعشق .

- بحبك ، بحبك قوي ياوائل ، بحبك يااكتر حلم اتمنيته .

-- بجد بتتمنيني يانور وبتحبيني زي مابحبك .
-- اه ، بحبك وبتمني اعيش عمري كله معاك .

-- انا اللي بتمني ان اللي فضلي من حياتي يكون معاكي نفسك بنفسي وحسك بحسي وحياتك ترتبط بحياتي عايزك تقاسميني كل حاجه حتي النفس اللي بتنفسه ، بتمني من الدنيا دي كلها انتي وبس يانور .
-- وانا مش عايزه غيرك بحبك انت ، انت الحب وانت الناس وانت الدنيا كلها ، انت حياتي اللي عدت وحيااتي اللي جايه ، عايزه اكمل بيك انت ، يافرحه قلبي وسنيني  انت .

 لعبه الحياه { أمرأه لاتعرف المستحيل } مكتملهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن