البارت الثاني

5.2K 143 65
                                    

لعبه الحياه
#البارت_لثاني
وقفت نور تفرك يدها بالاخرى بخجل وهي تتلفت حولها في بدايه الطريق تبعد خصلات شعرها المتغنحه علي وجهها وسط الماره والشباب الذين يمرقونها باعينهم بهدف الاعجاب او التطفل ، وقفت لدقائق باانتظار حبيبها باسم .

دلف باسم بسيارته الهايونداي فضي اللون ، فرمقته وقد انتفض قلبها وتطلعت له بابتسامه ، فغمز لها بعبث هاتفا .
-- يلا ياحلوه .
اومأت راسها بالتاكيد ونهضت الي السياره هاتفه .
-- وحشتني اوي .

-- وانتي كمان ياكوكو ، تحبي نروح فين.

-- اي مكان.

التقط يدها وطبع قبله رقيقه عليها ، انتفض قلبها وجسدها خجلا ولكنها شعرت بسعاده غير طبيعيه ، تطلع لها بحب مصطنع .

-- ايه رايك نغير النهارده ونروح مكان بعيد عن عيون الناس ، علشان محدش يشوفك غيري ، اصل انتي وحشاااني اوي ونفسي اخبيكي عن عيون الناس

جزت علي شفتيها بخجل وتطلعت له .
-- ماشي بس ميكونش بعيد علشان متاخرش

-- قلبي بقي اللي بعشقه .

-- انت بجد بتحبني يا باسم .

-- بقالنا مع بعض شهرين اهو ولسه بتسالي بحبك ولا لا .

-- اصل انا لحد دلوقتي مش مسدقه نفسي .
ثم ابتلعت ريقها وبتردد ، علشان انا بنت البواب اللي بشتغل عندكو ، واهلك مش هيوافقوا عليا .

هز راسه نافيا وقاطعها في محاوله لاطمئنانها .
-- انا مليش دعوه بحد ، ثم تطلع لها .
انا بحبك انتي .. اهم حاجه عايز اللي احبها تسمع كلامي وتكون بتثق فيا.

وقع حديثه لها كالهواء الذي تستنشقه فهو حبها الطفولي وكلماته روت ظمأ قلبها كالزهره الدبلامه الذي نزل عليهاالمطر ليعيد لها حياتها هاتفه .
-- وانا والله بسمع الكلام وبثق فيك جدا.

تطلع لها وجذب يدها وهو يطبع عليها بعض القبلات الرقيقه ووجهه تجاه قلبه .
-- قلبي دا بيموت فيكي بيعشق عشق .
اطردت زفيرا مليئا بالراحه .
-- قلبك دا انا اللي بموت فيه .
ثم اردفت بخجل ، مش عايزاك تاخرني زي المره اللي فاتت .
رمقها برومانسيه .
-- حاضر ياقلب قلب باسم يانقطه ضعف باسم وروح وعشق باسم .
همست له .
-- بحبك اوي ياباسم مش مسدقه نفسي انك بتحبني لدرجادي ، انا مبسوطه اوي .
تطلع لها بتهكم .
-- حبيبي طول ما انتي معايا هعيشك في سعاده دايما هخليكي اسعد واحده في الدنيا بس اهم حاجه تسمعي كلامي بحبك .
هزت راسها بالتاكيد واردفت بابتسامه بحبك .

...........

جلس سيد علي اريكه خشبيه هو وزوجته امام الناصبه ، وبيد كل منهما كوب الشاي ، يدلف اليهما محمد.

-- انا رايح اصور شويه ورق .

تطلع له والده .
-- مش عايز فلوس .

 لعبه الحياه { أمرأه لاتعرف المستحيل } مكتملهحيث تعيش القصص. اكتشف الآن