1

211 10 13
                                    

Before we start, hello everyone hahaha lol

//

"nanti seono balik jalan kaki yee… hyung balik maybe lambat. Kalau lapar, masak je apa ada" Sunwoo terus melambai abangnya, Jungwoo yang selalu busy dengan kerjanya. Kerja apapun Sunwoo taktahu yang penting halal hshshshshs

Hari pertama disekolah barunya haih sungguh beliau tidak sangka akan pindah mengikut abangnya. Ingatkan dia akan stay dengan parent nya di Gangnam.

Tahun terakhir pon kena pindah haih nasib baik abangnya telah menyiapkan apa yang patut. Dia hanya perlu datang ke sekolah seperti biasa.

Sunwoo melangkah masuk dengan kaki kanannya. Jantungnya juga berdegup kencang seperti baru lepas berlari marathon. Almaklumlah baru first day hshshshshs

Tengah Sunwoo berjalan mencari pejabat, dia terserempak dengan 3 lelaki yang sedang berborak sakan.
Kalah makcik kantin hhahaha

Dengan rasa penuh gemuruhnya, dia tanya lelaki lelaki tersebut "excuse me. Boleh saya tanya something" terus lelaki 3 orang pandang dia dengan muka yang penuh dengan tanda tanya.

"ye. Nak tanya apa?" tanya salah seorang diantara mereka bertiga. Sunwoo terus macam 'uihh ayat dia kerek siaa' lepas je Sunwoo buat muka macamtu, terus sorang ni tersenyum lebar "kau takyah takutlahh. Kitorang ni bukan makan orang pon. Haa nak tanya apa?" Sunwoo tersenyum kekok.

"Toilet kat mana?" tanya Sunwoo sambil melihat nametag mereka. Takberani nak pandang mata. Garunk. Takut elsa hahahaha

"haa? Toilet? Toilet dek--…" belum sempat lelaki yang bernama Soobin ini menjawab, Sunwoo memotong ayatnya "ehhh bukan toilet. Pejabat. Haa pejabat"

"Ohh pejabat.. Student baru ehh?" tanya Jeno dengan sopan santun aww. Sunwoo mengangguk.

"Pejabat dekat atas ni je. Naik tangga lepastu toleh kiri nanti jumpalah" jawab lelaki yang bagi ayat kerek iaitu Jaemin.

"Okay okay. Thanks. Aku Sunwoo, Kim Sunwoo" kata Sunwoo dan terus berjalan laju menaiki tangga.

Tengah mereka memandang Sunwoo yang nampak kabut, datang 2 perempuan yang muka takreti nak senyum lepastu datang dekat diorang.

"Ehh Mimi bucuk bucuk baru sampai ke?" tanya Jaemin kepada girlfriend nyaa, Renmi yang dari tadi memegang tangan Sinrin. Takut hilang katanya hhahaha lol

Renmi hanya mengangguk senyum lalu melepaskan tangan Sinrin dan memegang tangan Jaemin.

Sinrin hanya senyum memandang Jeno lalu Soobin menyoal "mana girlfriend aku?" terus Sinrin roll eyes dan menjawab "girlfriend pon takde ee" Soobin pout lalu Jaemin bersuara "ehh kau yang syok sendiri dengan adik aku" dan masing masing mentertawakan Soobin.

hahahahambar

°°°°°

Sunwoo berjalan dibelakang Puan Shin untuk masuk ke kelasnya, 5-3.

Dia memerhati kelas lain, semuanya tekun belajar tetapi ada satu kelas yang bising dan dia berhenti betul betul depan kelas itu. Okay dia dah agak ni mesti kelas dia.

Semua pelajar kabut nak duduk tempat masing masing sampai ada yang terhantuk kepala member sendiri. Puan Shin hanya mengabaikan mereka.

"Okay takpe semua. Saya ada hal. Saya nak hantar dia je bye all mmuahh" kata Puan Shin berjalan keluar pintu sambil flying kiss. Erkk

Sunwoo tercengang memerhatikan cikgunya dan kembali focus kepada classmates barunya.

Dia memandang pelajar dalam kelas itu dan mereka membuat benda sama.

friendsWhere stories live. Discover now