4

62 10 23
                                    

Sona menuju ke padang sekolah. Dia duduk di bangku yang disediakan oleh pihak sekolah di bawah pokok.

"awak okay?" tanya Sunwoo yang dari tadi mengikut Sona. Sona terus senyum dan menepuk bangku disebelahnya menyuruh Sunwoo duduk.

"Saya tanya awak okay?" tanya Sunwoo sekali lagi. Sona hanya mengangguk. "I know you are not. If you have problem, tell me or anyone. Jangan pendam".

Sona hanya termenung memandang padang yang kosong tu. Sona tersenyum pahit dan bersuara "saya tahu awak perasan. Takpe biarlah dia. Salah saya juga duduk sebelah Bae. Nanti pandai pandailah saya settle. Awak jangan risau"

Sunwoo hanya mengangguk "dah jomlah masuk kelas. Lepasni Sains kan? Your favourite subject"

"Ehh mana awak tahu ni?" Sona bangun sambil mengambil roti dan susu coklatnya. Sunwoo mengangkat kening sebelah dan senyum bangga.

"Ish dahlah. Saya pergi dulu. Lambat tinggal" Sona berlari perlahan meninggalkan Sunwoo di belakang. Sunwoo hanya memerhati dan tersenyum 'comel'.

•••••

Sudah 3 minggu Seomin dan Sona tidak bertegur. Jinyoung pon takut untuk bertegur dengan Sona.

Bila lepak sama sama, Sona hanya bermain dengan handphone nya. Begitu juga dengan Seomin. Masing masing melayan egonya.

Jisung yang merasa kehambaran itu terus bertanya Harin pasal ini. Rupanya Harin juga perasan pasal ini.

Jisung memberitahu Harin antara sebab berlakunya kehambaran ini. Harin yang setuju terus mengajak Jisung memberitahu yang lain kecuali Seomin dan Sona.

Jinyoung mula rasa bersalah tetapi Jeno memberinya semangat. Jaemin pula mencadangkan sesuatu untuk membuat mereka berbaik semula.

•••••

"Seomin. Petang esok kita buat study group nak? Esok cuti kan? Ajak semua. Maksud Bae, kawan kawan kita tu"

"Boleh je.. Kat mana?" tanya Seomin dan Jinyoung menjawab "kat rumah kitalah. Ehh kat rumah Bae hehe"

Seomin tersenyum dan mencubit perlahan "ngade ehh".

•••••

Bla Bla BlackWhite

halu guyss

Soobin Galah
Podio

Junhohihohiho
Halo halu hello holla hi~

Jenoyesnoyes
Hoii apa hoii

Eunsang AY
Ye sayang.. Ada apani?

Jaeminanak
Pasale kau eunsang

Eunsang AY
Ehh sibuk je kau err

Sunwoowoowow
Seen ✅✅

Asyik gaduh je haih
Seomin cakap boleh je
Tapi kena tanya Sona jelahkan?

Sunwoowoowow
Haa suruhlah Seomin yang tanya
Kat group gugurl

Eunsang AY
Amboi kau sunwoo
Cakap pasal Sona laju je ehh
Ada apa apa ke ni?

friendsWhere stories live. Discover now