30

28 5 4
                                    

"Byung. Nanti takpayah amiklah" kataku sebelum turun kereta. Byungchan yang tengah peluk stereng(?) ni pandang aku pelik.

"Aku nak balik sendiri. Astu takyah ahh tunggu aku. Aku ada banyak tujuan. Pasal makan semua takyah risau" terangku dan membuka pintu kereta untuk keluar.

"Hm hati hati. Jangan balik lambat sangat" pesannya dan memecut perlahan. Perlahan jelah. Kang laju laju kang...

Okay aku jalan je nak masuk kelas for the last time. Lepasni aku dah berhenti dah. Malas belajar- ceh takdelah. Aku kena pergi jauh.

Jalan jalan jalan punya jalan tiba tiba terserempak dengan Sunwoo and Youngjae. Astaga aku nak lari daripada Sunwoo. Malu nyahh.

Baru nak belok lalu jalan lain, si Youngjae ni panggil. Aku buat buat takdengar sebab tengah pakai airpods tapi takde lagu pon. Saje nak nampak bergaya sikit.

Aku memang jalan je macam orang pekak lepastu aku rasa si Youngjae ni dah geram, dia cabut je benda alah kat telinga aku ni.

"Yaa Choi Sona! Aku panggil kau takkan kau takdengar" ehh budak ni nak marah marah asal. Aku malas nak jawab, aku toleh. Ehh ada Sunwoo. Dia senyum omo comelnya nyahh. Hi Sunwoo hehe

"Oi aku cakap dengan kau ni" aku pandang dia. Buat muka tak bersalah "eo? Kau panggil aku ehh. Sorry. Mana aku dengar"

"Tch pekak ehh" ehh si Youngjae ni. Sedap je cakap aku pekak. Aku tolak kang grr

"Aku kan pakai ai--"

"Pakai tapi tak berlagu buat apa?"

Ehh budak Youngjae ni dah berani potong aku cakap. Siap kau, ada masa aku balas.

"Kau nak apa?" malas nak cakap baik baik dengan dia ni. Nanti bukan dia cakap baik baik pon.

"Takde pape. Saje nak jalan dengan kau" astaga Eric Sohn.. I'm done with you.

"Dahlah kau. Bye" lantak dia aku tolak dia. Bukan kuat pon. Tolak manja manja. Kalau dia terpelanting, memang sah drama king.

"Ehh kau nak pergi mana?" ish budak ni dah kena tolak pon tak serik ke? Oh lupa tolak manja.

"Nak masuk kelas" jawabku tanpa menoleh. Dah taklarat dah nak pandang muka dia.

"Tapi.. Kelas kat sana" aku toleh. Astaga buat kali ke sekian. Dia tunjuk belakang. Ye, kelas kami di arah yang bertentangan dengan arah yang aku nak pergi ni.

"Erm.. Aku nak pusing pusing jap. Nanti dah takleh tengok dah"

"Lantak kau lah. Aku nak masuk kelas"

"Tak halang pon" saja aku bagi dia sakit hati lepastu tinggalkan dia. Aku dengar dia tengah sumpah aku tu tapi macam biasa, buat buat pekak.

Sunyi. Dah masuk kelaslah tu. Elok. Aman sikit hidup aku. Aku toleh. Terpaku terkaku terbeku terpana terstapler tersellotape(?) tergam terlekat aku bila nampak Sunwoo kat belakang nak terkejutkan aku. Nasib baik aku toleh. Kalau tak buat malu je huhu

"ehh S-Sunwoo. Awak buat apa ni" tergagap aku nak sebut nama dia. Iyelah, dah 18 saat terpaku terpana apa semua tu. Aku kira tau berapa saat.

"Saya nak panggil awak je" jawabnya malu malu. Ehh malu malu pula. Cubit kang isjdvjsjak

"Ahh. Ingatkan nak terkejutkan macam Youngjae selalu buat" jawabku malu malu. Ehh aku pon malu malu hehe mesti comel enn? Cermin ada tak? Nak tengok comel ke tak idvskkakh hahaja

"Takdelah. Saya nak masuk kelas. Jom sekali. Awak kan nak pusing pusing" ehh dia tarik baju aku lah. Dia tarik perlahan je. Bahagian yang kat tangan tu. Kenapa tak tarik tangan saya je ehh hehe oh lupa. Both of us tak suka skinship. Tapi haritu-- ahh lupakan. Malu gwee.

friendsWhere stories live. Discover now