Dua bulan kemudian.
Semua pelajar kelas 5-2 membuat kerja sendiri. Harin, Yuna, Taerin dan Sohyeon duduk di meja Seomin. Mereka semua dalam keadaan gementar kerana hari ini keputusan peperiksaan terakhir akan keluar.
Puan Lim masuk ke kelas bersama fail ditangan. Dia tersenyum manis memandang anak muridnya terutamanya Seomin.
Seominnya pula sudah menelan air liur. Takpernah pernah cikgu dia senyum semanis gula madu semua tu, harini tiba tiba sahaja.
"So guyss, you know harini hari apa?" tanya Puan Lim.
"Rabu" jawab Eunsang. Walaupun sudah geram, tetapi senyuman tetap terukir di bibir.
"Yes I know today is Wednesday but what happen today?" tanya Puan Lim sekali lagi.
"Result keluar" jawab Taerin.
Puan Lim menepuk tangan dan diikuti anak muridnya. Pipi Taerin membahang.
"kau takpayah nak blushing sangat ehh" Yuna yang perasan menegurnya tapi Taerin buat tak endah sahaja.
"Okay saya panggil nama, one by one. Jangan berebut, jangan kecoh, jangan kepoh, jangan bising. Sementara menunggu giliran anda, sila buat kerja masing masing dan kerja itu mestilah senyap. Hormat kelas lain" kata Puan Lim dan semua murid mengangguk faham.
°°°°°
Sudah 15 minit menunggu, nama Taerin, Seomin dan Sohyeon masih belum di sebut sebut lagi manakala Yuna dan Harin sudah.
Mereka mendapat keputusan yang cukup membanggakan diri, keluarga dan rakan rakan.
Boys? Mereka semua sudah menerima keputusan dan syukur semua lulus walaupun tidak semua mata pelajaran mereka cemerlang.
"Na Taerin" sebut Puan Lim.
Taerin membetulkan skirt nya. Dia sekarang sedang menggigil. Sampai sahaja pada Puan Lim, Puan Lim mengusap kepalanya
"Taerin ah, teruskan usaha anda. Jangan mengalah. Fighting" Taerin memandang Puan Lim tidak percaya. Puan Lim mengangguk.
Taerin terus duduk ditempatnya dan DLMU terus pergi ke arahnya. Masing masing tersenyum bangga.
"Kang Sohyeon"
Belum sempat Sohyeon bangun, Junho bangun terlebih dahulu.
"Ehh Junho. Awak ni kenapa? Duduk" tanya Puan Lim.
"Dia girlfriend saya" jawabnya.
"ehh girlfriend tak girlfriend, duduk. Jangan menyibuk" Junho mencebik manakala Sohyeon hanya menggeleng.
Sohyeon bow lebih kurang 6 kali sambil tersenyum. Dia juga mendapat keputusan yang lebih kurang dengan Taerin.
"Han Seomin" panggil Puan Lim.
Seomin laju berjalan ke arah gurunya sambil perutnya terhantuk meja. Dia mengerang sedikit dan terus ke arah gurunya.
"Are you okay Seomin?"
"Yes I'm okay" jawab Seomin dan tersenyum manis. Puan Lim mengangguk.
"Okay guyss. Listen me. Before I start, sila berikan tepukan untuk kawan kamu, Han Seomin" kata Puan Lim dan laju sahaja semua menepuk termasuk Seomin walaupun dia masih terpinga pinga.
"You know why?"
Seomin menggeleng perlahan.
Puan Lim tersenyum manis "awak cemerlang dalam semua subjek"