28

29 6 11
                                    

Maka di sini, ingin saya isytiharkan bahawa banyak part Sona hiks jangan kecam budak sakit tu yee hshshshs enjoy!

Sona dan Sunwoo berjalan berdua di taman. Takramai orang kerana senja. Sona mengambil tempat di atas bangku. Diajak Sunwoo duduk bersama. Sunwoo hanya menurut.

"Kenapa awak ajak keluar" tanya Sunwoo dan menyedut air bobanya.

"Kenapa? Tak boleh ke?" tanya Sona sambil menghayunkan kakinya ke depan ke belakang.

"Ani. Boleh je. Tapi pelik" jawab Sunwoo.

Sona tersenyum ringkas "saya nak tanya something"

"Hm? Tanya jelah" kata Sunwoo.

"Kalau one day, saya pergi tinggalkan awak, awak sedih tak?" tanya Sona dan cuba untuk memandang tempat lain selain memandang Sunwoo.

"Kenapa awak tanya soalan macamtu?"

"Awak takjawab soalan saya. Awak sedih tak kalau saya pergi?" kini Sona memandang Sunwoo serious.

"Sa-saya... Ahh mestilah sedih. Kenapa awak tanya soalan macamtu? Takde soalan lain ke?" Sunwoo meninggikan sikit suaranya.

Sona tersenyum kelat "tapi, saya nak minta satu sahaja dari awak" pinta Sona. Sunwoo hanya memandang.

"Saya nak, awak jangan sedih. Sebab saya pasti akan tinggalkan awak taklama lagi" ujar Sona.

Sunwoo diam seribu bahasa. Dia terus memeluk Sona. Sona tidak berdalih malah dia membalas pelukan itu.

"Saya minta maaf sebab dah lama rahsiakan benda ni dari awak. Sebenarnya, saya dah 4 tahun hidap chronic leukimia"

Sunwoo yang mendengarnya itu perlahan lahan melepaskan pelukan. Begitu juga dengan Sona tetapi tangan mereka masih berpegangan.

"Kenapa saya tak pernah tahu yang awak ada penyakit" tanya Sunwoo dan memaparkan muka risaunya.

"Sebab saya tak pernah bagitahu"

"Kenapa awak takpernah bagitahu?"

"Sebab saya taknak buat awak dan yang lain risau"

"Tapi kalau macamni, lagi saya risau" balas Sunwoo.

"Saya tak ready lah. Saya takut semua marah" Sona menundukkan kepalanya.

"Marah? Heh awak, pandang saya"

Sona hanya menggerakkan matanya. Kepalanya masih menunduk. Sunwoo tersengih dan mengangkat dagu Sona perlahan untuk memandangnya.

"Takkanlah diorang nak marah. Awak tahu kalau diorang marah, apa sebabnya?" Sona menggeleng.

Sunwoo tersenyum ringkas "diorang akan marah kalau awak takbagitahu diorang benda sebenar"

"Saya tak ready lah" rungut Sona.

"Asyik tak ready je. Sampai bila nak ready nya" tegur Sunwoo dengan tangan dicekakkan dipinggang.

"Ish merajuklah cemni" kata Sona ngada ngada dan memeluk tubuhnya lalu duduk.

Ee nyampah aque dengan sonak ni. Saje buat aque geli nak type hahaha

Sunwoo tergelak melihat gelagat Sona yang ngada ngada itu "okay lah janganlah merajuk. Saya minta maaf ehh?" kata Sunwoo sambil membuat puppy eyes untuk memujuk Sona.

Mesti comel kan hahah of course lah. Scandal iolls hshshshs

Sona yang tidak tahan dengan kecomelan Sunwoo itu terus mencubit pipi Sunwoo. Sunwoo mengadu sakit.

friendsWhere stories live. Discover now