2

94 12 10
                                    

Kringggggggg~~~ (bunyi loceng)

Loceng berbunyi menandakan waktu balik. Semua pelajar 5-3 kabut nak balik.

Tetapi tidak bagi Jeno, Jaemin, Soobin, Renmi, Sinrin dan Sona. Mereka masih lagi berbual. Sunwoo pula mengemas barang barangnya.

"Kenapa korang takkeluar lagi?" tanya Sunwoo. Renmi menjawab "ohh kitorang tunggu member kelas sebelah. Balik sama sama. Kami sehati sejiwa" Sinrin, Jaemin, Jeno dan Soobin mengangguk tanda setuju. Sona pula sibuk bermain handphone.

"HI ALL!!! JOM BALIK" jerit Junho. Sunwoo yang baru sahaja nak keluar terus terundur kerana terkejut.

Sohyeon memukul bahu Junho perlahan dan menyuruhnya senyap kerana Sunwoo masih berada dalam kelas.

Junho menggaru tengkuk belakangnya dan senyum ke arah Sunwoo. Sunwoo hanya membalas senyumannya.

Baru je dia nak melangkah keluar, dia terundur sekali lagi kerana dirinya seperti ditolak dan dia terlanggar meja lalu terjatuh. OMG kesiannya jatuh pula hahahaha

Semua di dalam kelas itu terkejut. Soobin terus pergi ke Sunwoo yang sedang membersihkan tangannya "goshh Sunwoo are you okay?" tanya Soobin.

"Okay. Jangan risau. Takluka pon. Cuma kotor je" kata Sunwoo sambil bangun. Jaemin memandang Jinyoung dengan pandangan maut.

"Sorry weyhh. Jisung tolak aku tadi" kata Jinyoung sambil tangannya menunjuk ke arah Jisung yang berada di depan pintu kelas.

Kalini Jeno pula memandang Jisung sambil mengecikkan matanya.

Jisung yang terkejut terus "weyhh sorry weyh srs sorry. Taktahu pula ada orang kat pintu"

Sona terus bangun dari tempatnya "Sunwoo awak tunggu kejap" Sunwoo hanya mengerutkan keningnya tapi dia ikut cakap Sona yang menyuruhnya tunggu.

"Jisung. Kenapa you tolak Bae? Ni mesti kes takdapat jawab soalan cikgu bagikan? Tu yang takpuas hati sampai tolak tolak bagai. Jisung, you ni kena faham, otak Bae dengan you ni sama pandai cuma Bae laju 0.08 saat. So, you kena terima takdir. Betul tak Harin?" tanya Sona lalu Harin mengangguk tanda setuju.

Seomin dan Taerin yang baru tiba di kelas itu terus mengerutkan dahi. Yuna dan Eunsang yang juga baru sampai ke kelas itu memandang sesama sendiri.

Eunsang bersuara "What happened guyss?" Seomin juga bersuara "haa betul. Asal ni? Kenapa Bae ngan Jisung macam merajuk je? And… who's this?" tanya seomin dan tangannya menunjuk ke arah Sunwoo yang berdiri di sebelah Soobin dan Jeno.

Semua memandang Sunwoo dan Soobin perasan Taerin juga memandang Sunwoo.

"Ohh ni Sunwoo. Kawan baru kita and boyfriend Sona" kata Soobin dan semua terkejut termasuk Sona dan Sunwoo.

Sunwoo menjentik dahi Soobin manakala Sona memijak kaki Soobin. Kesiannya beliau hahahaha

"Ehh engkau Soobin. Sedap mulut kau je kann? Sunwoo ni baru je 5jam yang lepas masuk sekolah, kau dah tuduh macam macam" kata Sinrin sambil mencubit bahu Soobin.

Soobin meminta tolong Jeno supaya mengarahkan Sinrin untuk berhenti tapi apakan daya, Jeno hanya tersenyum sinis dan mulutnya bergerak 'padan muka'.

Sinrin melepaskan cubitan itu. Habis merah bahu Soobin.

Kalini Renmi pula bersuara "tulah kau. Jealous pon agak agaklahh. Takyah sampai tuduh Sona aku macamtu. Ni makan dia" katanya sambil menumpuk lengan Soobin.

Padan muka kaulah Soobin hahahaha siapa suruh mulut cenggitu.

"Ehh taknak balik ke guysss?" tanya Junho lalu Sona menjawab "Sebelum balik, Jisung and Bae, minta maaf kat Sunwoo and Sunwoo, awak akan jadi kawan kami. Setuju?" semua mengangguk tanda setuju tapi Sunwoo masih lagi tercengang.

friendsWhere stories live. Discover now