Prolog

650 62 6
                                    

༶•┈┈⛧┈♛ ♛┈⛧┈┈•༶

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

༶•┈┈⛧┈♛ ♛┈⛧┈┈•༶

Demi menjayakan satu misi rahsia, Umar yang melakukan penyamaran tidak menyangka dia akan terjebak ke lembah cinta bersama Afia.

Afia, gadis kenit yang sangat berani dalam setiap tutur dan perilakunya. Tingkahnya keras, degil dan baran. Hadirnya Umar mampu melembutkan jiwa nya keras.

Umar, dia dingin, sejuk dan beku. Lelaki sasa yang tidak mengerti untuk bermadah pujangga. Namun, ayat nya yang ikhlas sungguh meruntun hati. Tidak dia sedar, Fia telah jatuh cinta.

"Abang janji akan pulang?"
"Abang tak dapat berjanji cuma abang harap Fia sanggup tunggu abang. Please wait for me. It won't take too long."

Dan di sini, mereka melafazkan janji.
Musim bersilih ganti, Umar tidak kunjung tiba dan Fia masih setia menanti.

"If i died and was born on spring, I found you and loved you again." - Umar

Ini,
Kisah mereka berdua,
Umar Khalid dan Afia Az Zahra.

"Semoga kasih kita tetap terjalin hingga syurga." -Afia

Hanya kerana satu langkah yang terlambat, mimpi indahnya musnah di tengah jalan.

"People said its important to make someone happy, and it's important to start it with yourself. But, how can i be happy by myself if you're my happiness?"

"I'm sorry but maybe we are not meant to be."

Umar mendekat tetapi Fia menjauh.
"Kita dekat tapi kenapa abang rasa hati kita semakin jauh?"

Fia memberontak dalam diam. Bukan impiannya untuk bergelar isteri kepada lelaki itu.

"I hate you!"

Kerana tidak semua kisah cinta berakhir dengan happy ending

༶•┈┈⛧┈♛ ♛┈⛧┈┈•༶

In all the world there is no heart for me like yours

In all the world there is no love for you like mine

Maya Angelou

                  

╔═════ ∘◦ ✾ ◦∘ ══════╗

DIA YANG DITAKDIRKAN

╚═════ ∘◦ ❈ ◦∘ ══════╝

DIA YANG DITAKDIRKANWhere stories live. Discover now