iki

2.2K 293 125
                                    

Elimdeki su şişesini yere bırakıp daha yeni suladığım çiçeklere dokundum narince.

Bu renkli hayatlar öyle güzeldi, öyle inceydi ki...

"Bugün nasılsınız bakalım?" diye fısıldadım onlara. "Güneş yine sizin için doğdu, bakın. Sizce bir gün de benim için doğar mı?"

Kulağımı sardunyalarıma yaklaştırdım ve dinledim onları. Duyduklarımla şaşkınlıkla kaşlarım çatıldı. "Öyle mi dersiniz... kim bilir, belki de dediğiniz gibi ben de mutlu olurum."

Evet dostlarım, bugün de deli bir kızım.

Gülümseyerek geri çekildiğimde balkondan çıkacaktım ki, aşağıdan neşeli bir erkek sesi duydum. Merakıma yenik düşerek geri döndüm.

Kenardan kenardan aşağıya bakarken belki benden azıcık büyük bir erkek gördüm. Yüzüne gelen güneşten dolayı kısılmış gözleriyle yerde yatan bir köpeği seviyordu. Güneşin odak noktası olduğu yeşil gözleri pırıl pırıldı. Kumral ve yumuşak duran saçlarıysa ılık rüzgar eşliğinde dans ediyordu.

"Sen ne kadar güzelsin öyle!" diye şakıyarak köpeğin başını okşadı usulca. Şirin köpekcik halinden çok memnun duruyordu.

Bazen köpek olmak istersin...
şaka*

Çocuğun bakışları kuru ağacın kenarında duran su kabına kaydı. "Hiç su kalmamış orada." dediğini işittim. "Hem de o su orada sıcacık olur."

Paçalarından merhamet akıyordu.

Yerdeki kabı duvarın dibine, gölgelik bir yere çekti. Sırtındaki yeni fark ettiğim çantanın içini açıp oradan küçük bir su şişesi çıkardı. Köpeğe bakıp gülümsedi. "Şanslısın ki, daha suyumu hiç içmemiştim."

Köpekcik, suyu görünce yerinden fırlayıp kuyruğunu sallayarak çocuğun yanına geldi. Çocuk onun bu haline üzülerek baktı. "Demek bu kadar susadın..."

Oysaki ben o kabı dolduralı daha az olmuştu. Ve o kabı güneşin altına da ben koymamıştım.

Genç çocuk, elindeki şişeden yerdeki kaba bir miktar su boşalttı ve köpeğin içmesi için geri çekildi. Köpek, suyu hiç beklemeden içmeye başladığında çocuk da onu izliyordu yüzündeki tebessümle.

Hemen sonra saatine bakıp kaşlarını çattı. "Geç kalıyorum... gitmem gerek." diye mırıldandı. Onu aşağıdan merakla izleyen köpeğe eğilip usulca başını okşadı ve ayağa kalktı. "Dikkat et, tamam mı?" dedikten sonra hızlıca sokağın sonuna doğru yürüdü.

Gözden kaybolana dek ona baktığımı fark edince kaşlarımı çatarak eve girdim.

Onu neden izlemiştim ki?

yıldızlara asılı intihar ipleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin