"kau dah besar dah Sya, jaga perasaan orang sikit" kata Zayn capai kunci kereta lalu keluar. Asya sudah pandang kepergian Zayn dari rumah.
Orked Asya
Asya bangun terbangun dari lenanya apabila pinggangnya sakit, mula la tanda-tanda datang bulan tu. Asya bangun sambil membongkok mencari minyak panas. Dia turun tangga dan membuka laci di ruang tamu. "i got it" kata Asya pegang minyak tu sampai dapur.
jam di dinding dikerling, 4:22 am. Asya membuka peti sejuk dan mengambil segelas air susu untuk dia minum supaya lena semula dia tidur. Minyak tadi dia buka dan tuang ditelapak tangan. Tangannya menyapu belakangnya sendiri.
"need my help ?" kedengaran suara Zayn dari pintu dapur. "its okay dah nak siap dah" kata Asya menyapu belakangnya. "diam, biar i buat" kata Zayn dengan keras mengambil minyak ditangan Asya lalu baju Asya diangkat sikit. Asya biarkan sahaja apabila takut dengan Zayn.
Pinggang Asya dilumurkan minyak dan dipicit sedikit "arghh emm" Asya lega dengan sentuhan Zayn, kurang sikit rasa sakit pinggangnya. "dont do that sound Sya" kata Zayn lalu membuka pintu peti ais.
air orange dikeluarkan apabila dia haus pula pagi ni. Asya memerhati badan Zayn yang tidak berbaju itu. Dia tahu yang Zayn jarang tidur berbaju. Belakang badan Zayn nampak lebam dan berbirat. Asya bangun lalu ingin menyentuh kulit Zayn.
belum sempat dia menyentuh Zayn genggam. "dont worry" kata Zayn. "mana awak pergi 3 bulan tak balik, apa jadi pada badan awak ni" kata Asya memandang kesan-kesan lebam dan garis hampir semua bahagian badan Zayn.
"you know my family right ? " balas Zayn. "i tak nak tapi i kena juga" sambung Zayn. Asya tarik Zayn duduk di kerusi bar dapur. "duduk sini kejap" kata Asya. "where are you going ?" soal Zayn. "just stay" kata Asya naik bilik.
Zayn hanya diam deruan tapak kaki Asya kedengaran kelihatan Asya membawa ubatan luka. "tahan sikit its hurt" kata Asya. Zayn diam dan berkerut sedikit apabila Asya merawat lukanya. Setelah selesai badan Zayn dibalut dengan kain anduh.
"dah tak seksi dah" kata Zayn memuncung. Asya gelak "at least your six pack im not cover it" kata Asya sebelum dia tersedar yang dia tercakap benda tak sepatutnya. "do you like it babe ?" soal Zayn menarik pinggang Asya dekat dengannya. Memandangkan Zayn duduk maka ketinggian mereka sama dapatlah Zayn tengok muka malu Asya.
Pipi Asya memerah. "saya nak tidur" kata Asya dengan pura-pura menguap. Tangan Zayn menyeluk baju Asya belakang badan Asya diusap, dia tahu yang Asya tak pakai bra. "srsly Asya" soal Zayn. "saya nak tidur , ngantuk" kata Asya lalu mengeluarkan tangan Zayn dari bajunya lalu naik bilik.
"haih, hari-hari buat aku kempunan" kata Zayn matikan lampu dapur lalu masuk bilik nak tidur.
Zayn Naysar
masuk ni sudah 5 bulan perkahwinan mereka, Tiada apa yang berubah cuma Asya bersikap baik terhadap Zayn. Tapi Zayn tahu dia masih belum terima lelaki itu sebagai suami. Mana mungkin selama 20 tahun lebih digelarkan kawan baik tiba-tiba naik pangkat jadi suami.
Asya kejut Zayn bangun. "Zayn bangun dah pagi ni" kata Asya. Zayn bangun dan menggosok matanya. Rambutnya serabai membuat Asya tersenyum. "pergi mandi la busuk" kata Asya mengejek. Zayn senyum "mentang-mentang dia dah wangi" kata Zayn bangun dari baring capai tuala masuk toilet.
ting tong lonceng berbunyi
Asya turun dari tangga pergi kearah pintu utama. "ni rumah Zayn Naysar ke ?" soal pakcik posmen itu. "ye betul, ni parcel untuk dia" kata posmen itu. "terima kasih" balas Asya lalu kelihatan ucapan selamat ulang tahun. "hari ni hari lahir dia ?" soal Asya sendiri. dia benar-benar lupa. Walaupun tiap tahun menyambutnya. Asya sudah gelabah.
Sekarang dah lah tengah pkp, macam mana dia mahu mencari sesuatu untuk Zayn. Dia sudah mati akal. Parcel tersebut hanya diletakkan diatas meja ruang tamu.
maaf ganggu, saya nak cakap yang saya throwback yang first pkp, bukan yang sekarang pkpp tau. Okay tu je
sambung balik...
Zayn turun tangga selepas bersiap dengan memakai tshirt kosong kelabu dan sweat pants hitam. Tu kalau tengok pon boleh pengsan dia punya handsome. "kenapa sayang tercegat kat situ, are you okay ?" soal Zayn. "okay.. okay jela mana ada tak okay" kata Asya dengan gelabah.
"nak makan? saya da buat sarapan" kata Asya. "sure, lapar ni" kata Zayn membontoti Asya ke dapur. Selesai makan Zayn pon masuk bilik kerja. Tak dapat pergi kerja, buat kerja kat rumah. Dia tak ingat langsung hari ni hari lahir dia. Asya tahu yang Zayn tak pernah ingat birthday sendiri sebab bagi Zayn tak penting.
Asya bertungkus lumus memasak dan membuat kek dalam waktu yang sama, ini tahun pertama mereka berkahwin, Tak kan la sendu je kan. Asya mahu menerima Zayn sebagai suaminya. Dia tahu Zayn adalah takdirnya. Sampai bila nak jadi bestfriend je kan.
tipulah kalau Asya tak pernah jatuh cinta dengan Zayn. Wajah kacak, baik hati, pemurah dan selalu menolongnya. Cuma dulu mereka lebih berfokus kepada persahabatan. Jam sudah menunjukkan pukul 5 petang. Zayn keluar dari bilik kerjanya
Haruman masakan Asya menusuk kedalam hidungnya. Zayn turun tangga mendapatkan Asya. Badan Asya dipeluk dari belakang. "wah, masak apa ni ?" soal Asya. "masak lemak cili api, awak suka kan?" soal Zayn. Zayn angguk. "i mandi and solat jap nanti kita makan sama" kata Zayn.
Asya angguk lalu menyambung masak. Setelah siap dia pon decorate meja dengan barang yang ada kat rumah. Kek dihias dan lampu led yang cantik dipasang. Zayn datang dengan memakai tshirt hitam berseluar pendek hitam. Asya memegang kek.
"Happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday to Aysar, Happy birthday to you ~" nyanyi Asya seorang diri dengan iringan tepuk tangan Zayn. "thank you sayang" kata Zayn lalu mencium dahi Asya. "i sendiri tak ingat hari ni birthday i" kata Zayn.
"awak memang selalu tak ingat pon Zayn" kata Asya. mereka pon menikmati makanan yang dimasak Asya tadi. Selera betul lelaki itu.
"where's my birthday present ?" soal Zayn. "ni pkp saya tak sempat beli ni je yang mampu." kata Asya. "hahahaha saya gurau je la sayang. thank you for everything" kata Zayn mencium tangan Asya.
"but i have something to give you" kata Asya. "what is it ?" soal Zayn.
to be continued