"eh ada tetamu la" kata Adira dengan teruja. "maaf ye bertanya, cik ni siapa?" soal Ammar. "oh saya isteri tuan Zayn kenapa ye? " soal Adira. Asya sudah terdiam. "eh Sya, dah lama tak nampak" sapa Adira. Adira tidak tahu akan status Asya dengan Zayn sebagai apa selain kawan baik. Isteri pertama Zayn pon Adira tak tahu.
"oh Hi, tu la zaman sekolah dah lama tinggalkan" kata Asya. "duduklah dulu, Dira buatkan air" kata Adira. Setelah susuk tubuh Adira sudah hilang. Pandangan sayu mula jatuh pada Asya terhadap Zayn. Ammar sudah gelisah kerana sibuk ada di situ.
"Tuan, saya minta diri dulu" kata Ammar. Hanya tinggal pasangan suami isteri yang dingin di situ. "eh mana lelaki tadi" soal Adira membawa teko dan cawan. "dia ambil angin" jawab Asya. "kenapa Sya datang sini, ada apa2 ke ?"soal Adira dengan mesra.
"Zayn ni ha nak Sya kerja dengan dia, tu yang Sya datang sini tu" kata Asya. "oh macamtu patutlah" jawab Adira. "dah berapa lama korang kahwin?" soal Asya. "tak lama, baru je sebulan lebih inai pon baru je pudar" kata Adira. "Taniah" kata Asya.
"jom Sya, Adira tunjukkan bilik" kata Adira lalu menarik lengan Asya pergi. Zayn sudah terkaku, dia tidak sangka yang Asya akan datang sejauh ni. Dia sendiri pon tak mahu melukakan hati Asya.
Laura Adira
"okay ni biliknya" kata Adira. "Thank you" kata Asya mengamati segenap bilik tersebut. "nanti kalau ada apa2 ketuk je bilik sebelah, tu bilik Dira dengan Zayn" kata Adira. "okay i will" kata Asya. "tidur la dulu mesti penat jauh merantau" kata Adira
"okay" balas Asya. Adira turun mendapati Zayn sedang termenung. "hey termenung apa" Adira tepuk pipi Zayn lalu duduk diriba lelaki itu. "nothing penat sikit" kata Zayn. "you kerja kuat sangat sayang, jom tidur dulu rest kan otak tu" kata Adira tarik tangan Zayn naik bilik.
Bau haruman Asya menusuk masuk hidung Zayn. "sayang" ujar mulutnya tiba2. "apa you kata tadi?" soal Adira. " tak ada pape" kata Zayn mengabai deria baunya. Adira membuka pintu bilik itu lalu menolak Zayn ke katil.
Baju tshirt biru Zayn dibuka. Lalu dia baring disamping Zayn. "i nak keluar shopping petang nanti nak ikut? "soal Adira. "tak kot i banyak kerja nak kena buat" kata Zayn. "okay, i pergi dengan Lisa je la macamtu" kata Adira
"okay, apa2 you call i okay baby?" soal Zayn. Adira angguk lalu dia bangun duduk atas riba Zayn. Baju Adira ditanggalkan sendiri sebelum mereka dalam dunia mereka sendiri.
Asya duduk dibilik sebelah sudah terdiam air matanya jatuh setitik demi setitik. Lalu air matanya diseka. Asya capai tuala lalu mandi. Selepas mandi dia hanya mengenakan dress pendek satin berwarna pink malas pula dia mahu berpakaian casual petang itu.
katil dihampiri, perjalanan jauh sangat memenatkan dia baring dan cuba melelapkan mata. Tak lama lepastu dia tertidur.
Zayn Naysar
Asya terbangun apabila sudah lama ketiduran, deruan nafas di rambutnya membuatkan dia Separa menjerit. Kelihatan Zayn sedang memeluknya membuat Zayn terbangun dengan jeritan kecil Asya. "apa sayang bising2 ni, i nak tidur" kata Zayn
"kenapa tidur sini?" soal Asya. "i tidur dengan isteri i, tak boleh?" soal Zayn. "kalau Adira nampak cemana? kesian dia" kata Asya. "dia keluar" kata Zayn menarik pinggang Asya baring semula. "I miss you sayang" kata Zayn.
"penipu" kata Asya menolak lengan Zayn diperutnya. Asya bangun dan mengikat rambutnya. Zayn bangun dan menangkap lengan Asya "i tak tipu Sya, i can kiss and hug you all the time because i really miss you" kata Zayn.
"apa alasan awak kahwin dengan Adira, saya tak cukup?"soal Asya. "sayang, you dah terlebih cukup untuk i" kata Zayn. "then? apa ni? " soal Asya. Zayn diam. " 3 bulan ni im healing myself sebab sayangkan dan cintakan awak Zayn. saya nak macam dulu balik" kata Asya.
"jadi usaha saya menenangkan diri saya tu sia-sia, awak mesti malu dapat isteri yang banyak kena sentuh macam saya sebab tu kahwin dengan Adira" kata Asya. "Shut your mouth Sya before i..." kata Zayn terhenti memang tidak mahu menyambung. "before you what?? nak marah.. marahlah". Zayn memujuk Asya.
"Sayang!!! i dah balik you dah bangun belum?" jerit Adira di ruangan bawah. Zayn mengeluh memberhentikan tindakannya dan memandang Asya. Asya sudah bernafas kencang.
" Zayn dah gila" kata Asya.
Laura Adira
"kenapa you berpeluh ni sayang?" soal Adira melihat permata2 air kecil2 di badan suaminya. "i exercise sikit" kata Zayn. "oh patutlah, pergi mandi pastu makan i beli tadi" kata Adira. "okay" balas Zayn naik tangga.
to be continued