Asya menghampiri Zayn yang sedang menjawab panggilan sepertinya dia tidak mahu Zayn keluar dari rumah. Nak kata jauh seminit pon tak nak. Zayn hanya mengusap tangan Asya apabila wanita itu memeluknya ketika menjawab telefon. Walaupun hal yang mustahak dibicarakan dia tetap membiarkan Asya menyembamkan kepalanya dibelakang badannya.
Selesai tamat panggilan Zayn menghadap Asya "are you okay? tak pernah2 pagi2 dah cari i, selalu you dah mandi or masak kat dapur" kata Zayn. "i dont know, i cam tak nak jauh" kata Asya memeluk Zayn lagi. "i want to take a shower baby, let me go" kata Zayn. "nak ikut!!!" jerit Asya. "tak pernah pon you macamni?" soap Zayn hairan.
"why cant i ?" kata Asya dengan nada sedikit merajuk. " i tak cakap pon tak boleh kan ? jom2" Zayn tarik tangan Asya masuk bilik air.
skip
Zayn main phone sambil Asya baring diatasnya dihadapan televisyen. "i tak nak you pergi" kata Asya menguis-nguis rambut keperangan Zayn. "apa dia?" soap Zayn buat2 tak faham. "i dengar you cakap kat phone, you nak gi dubai kan?" soal Asya. "beri sebab kenapa you tak bagi?" soal Zayn. "first sebab kalau i rindu cemana ?" soal Asya.
"second, nanti i risau you makan ke tak cemana?" soal Asya lagi. "third, kalau you kat sana kena pukul or kena senjata cemana? i sedih tahu tak?!" kata Asya lagi. "lagi, kalau i nak dekat2 ngn you cemana?" soal Asya. "last but not least, im pregnant" kata Asya
"HAH ?! you mengandung sayang?!" soal Zayn. Asya angguk setelah penantian 2 tahun kahwin. "how you know you're pregnant?" soal Zayn. "i ada beli pregnancy test haritu, lagipun i tak period dah lama" kata Asya. "so you want to tell me that i'll be a father?" kata Zayn sambil senyum lebar.
"yes, sir" kata Asya peluk Zayn bila dia tak tahan nak nangis sebab emotional. Zayn usap belakang Asya "dont worry sayang, i love you. this is so greatful present for me" kata Zayn cium rambut Asya.
"then you tak kan pergi kan?" soal Asya. "i think i should go, kejap je sayang its around 1 week only. I have my last work to do in dubai, after i dah pergi sana dah i promise" kata Zayn. "alaaa you ni" Asya bangun dari baring atas Zayn terus naik bilik. "merajuk la pula" kata Zayn garu kepala yang tak gatal.
Zayn Naysar
fikirannya melayang membayangkan wajah Asya dan kandungan Asya sekarang ni. Pembentangan yang dilakukan oleh pihak rakan kongsinya diabaikan, niatnya memang untuk balik je. "okay. Can i know your opinion Mr Zayn" kata Ghabani. Zayn tersedar dari lamunannya "i think nothing i can include, just perfect" kata Zayn.
Projek itu dipersetujui walaupun Zayn tidak fokus sama sekali. Dia perlu siapkan kertas kerja selepas semuanya selesai baru dia dapat pulang ke Malaysia. Rindu pula dekat isteri kuat bebel dia tu.
...
Zayn meregangkan otot bila hampir 6 jam tak bergerak daripada memandang laptop dan dokumen pentingnya. Terniat pula dia mahu menelefon isteri.
tut tut
"sayang" panggil Zayn. "yes, you buat ape tu?" soal Asya, "i tengah buat kertas kerja, kalau i siap cepat i boleh balik cepat" kata Zayn. "you jangan paksa diri tu honey, kalau tak cukup tidur lepas tu sakit cemana? saya dengan anak kita ?" soal Asya. "dont worry sayang, i tidur cukup la" kata Zayn.
"okaylah sayang, i nak solat dulu. nanti i call lagi okay" kta Zayn. Asya mengiyakan lalu mematikan panggilan. Zayn senyum dapat dengar suara pon jadilah. Zayn menanggalkan bajunya dia ingin mandi sudah berlengas dari petang tadi tak mandi.
setelah selesai mandi baru sahaja dia ingin melangkah ke almari
ting tong (lonceng pintu bilik hotelnya berbunyi)
Zayn berkerut siapa pula datang pukul 2:30 pagi waktu dubai ni. Zayn beralih ke pintu "hai" setelah membuka. Zayn terkejut sebelum tubuhnya ditolak ke dalam bilik "Laurin Atira" separa kuat Zayn menjerit. "oh you ingat i rupanya ingat tak ingat" kata Atira.
"apa you buat kat sini? i mean bilik i" kata Zayn. "lets fun this night" kata Atira lalu menolak Zayn ke katil tapi di tolak pantas oleh Zayn apabila Atira mendekat. Atira pantas menaiki atas Zayn lalu menyuapkan pil kedalam mulut Zayn lalu diberikan lelaki itu dengan terpaksa.
Zayn meronta untuk dilepaskan, beberapa minit kemudian "Asya, you buat apa kat sini sayang" kata Zayn membayang Asya dihadapannya. Matanya sudah kuyu nafsunya juga meronta ronta serta ingatannya juga menyimpang. Atira tersenyum
senang je main permainan dengan Zayn Naysar. Tuala yang berbalut dipinggang Zayn dileraikan. Atira senyum menang sebelum dia meletakkan alat merakam kekotoran mereka.
to be continued