7

45.1K 491 5
                                    

ting !

notification Zayn masuk.

"tu phone awak bunyi, tak nak tengok ?" soal Asya yang sedang bermain game dam haji bersama Zayn. "should i ? malas lah mesti pasal kerja lagi" kata Zayn meneruskan gilirannya.

"sampai bila kita duduk rumah ni Aysar, saya nak keluar" kata Asya. "nama pon quarantine, sabar sikit. habis quarantine kita pergi honeymoon okay sayang?" soal Zayn. "tengoklah cemana, sekarang ni pon tak tahu sampai bila cutinya" kata Asya.

3 bulan

"saya tengok awak ni asyik main telefon je" kata Asya. "abistu you nak i buat apa sayang ? kan tengah quarantine ni" kata Zayn. "dulu awak jarang main phone, asyik layan saya je" kata Asya. "i dah nak start kerja balik ni, busy sikit. sorry sayang" kata Zayn.

"awak kata habis pkp awak nak ajak saya honeymoon" kata Asya seperti merajuk. "nanti kalau kerja i dah settle, i bawa you okay" kata Zayn usap rambut Asya.

Office

"teruk business sekarang ni Tuan" kata Ammar. "sokay, kita repair balik" kata Zayn. "nasib baik Tuan ada backup" kata Ammar. "kau da kenal cara kerja aku, aku tak kan kalah mar" kata Zayn. "meeting around 10 minutes" kata Sherry pa Zayn. "alright, kau settle dulu apa patut, aku ada meeting. habis meeting aku call kau" kata Zayn pada Ammar. "baik Tuan"

Zayn keluar daripada meeting room dan pejabatnya dia tuju. " Tuan" panggil Sherry. "Yes" balas Zayn. "ada seseorang nak jumpa Tuan" kata Sherry. "who is that?" soal Zayn. "Cik Adira" balas Sherry. Zayn berkerut. "let her in" balas Zayn terus masuk bilik dia.

Laura Adira

Zayn memandang Adira. "tak reti duduk ?" soal Zayn. Adira duduk di kerusi depan meja Zayn. "kenapa datang ?" soal Zayn. "i nak minta maaf pada you" kata Adira. "kau dan aku dah lama habis dah Dira" kata Zayn. "tapi Zayn i ada alasan untuk semua yang i buat pada you, let me explain" kata Adira.

"3 tahun Dira, aku tunggu kau macam orang bodo, aku dah tak kan jadi bodo macam dulu lagi" kata Zayn. "tapi you kata you sayang i sorang je sampai bila2" kata Adira. "itu dulu, bila aku masih sayangkan kau" kata Zayn. "Zayn.. i sayang you lagi" kata Adira.

"cukup Adira, hubungan tak senonoh kau dengan Rayhan tu memang betul2 buat aku gila masatu, kenapa ?! sedap sangat ke batang dia" marah Zayn. "Zayn, apa yang you nampaktu semua tu palsu. I terjebak" kata Adira.

"aku boleh percaya lagi pasal terjebak tu kalau kau explain 3 tahun dulu, tapi lepas kejadian tu kau tak balik pada aku pon, kau ingat aku percaya skrg ?"

Orked Asya

Asya keluar daripada dapur bila dengar pintu hadapan tertutup. Asya melihat Zayn jalan dengan lemah keruang tamu. "Aysar, awak okay ?" soal Asya menghampiri Zayn. Zayn pandang mata Asya. Asya memegang dahinya menganggar suhu adakah suaminya itu demam.

Zayn pegang tangan Asya dan cium tangan itu. "can i hug you ? " soal Zayn. "saya.. tapi" kata Asya. "please kejap je, i nak you" kata Zayn dengan wajah sedihnya. Asya tidak sampai hati. Asya mendepakan tangannya. Zayn senyum lalu membongkok memeluk tubuh Asya.

"ceritalah apa yang buat awak rasa sedih macamni" kata Asya sambil mengusap belakang Zayn. "i tak suka dia, dia curi kebahagiaan i" kata Zayn. "siapa dia ?" soal Asya. "Adira"

Asya diam, dia kenal Adira semasa zaman sekolah dulu Zayn memang hangat bercinta dengan Adira tu sampai University, dia tahu Zayn putus dengan Adira sebab Adira curang tu pon dia tahu. Dah lah Adira cinta pertamanya.

"dia buat apa ?" soal Asya. "dia datang balik pada i" kata Zayn memeluk Asya lebih erat. "i tak nak Sya i tak nak" rengus Zayn. Asya diam hanya mengusap belakang Zayn.

Laura Adira

"i akan dapatkan you balik, tak kesahlah guna cara apa sekalipon" kata Adira datang ke pejabat Zayn lagi hari ni. Zayn jeling dia call Sherry. "tolong panggil pengawal bawa perempuan ni keluar, sekali lagi dia try masuk sini. halau dia terus" kata Zayn. "Zayn apa you buat ni ?" soal Adira. "im let you go" kata Zayn

"you tak boleh buat i macam ni, you sayang i lagi kan ?" jerit Adira bila pengawal menariknya keluar. "why not ? for your information im not" kata Zayn. "i tak kan berdiam diri Zayn, i akan dapatkan you balik, i dont care" kata Adira keluar dari pejabat Zayn.

Orked Asya

"hey !" jerit Asya apabila tubuhnya didukung. Leher Zayn dicapai takut pula dia jatuh. Zayn bawa pergi bilik dan campak Asya atas katil. Zayn senyum sinis dia membuka bajunya hanya meninggalkan seluar sahaja di tubuhnya. Dia merangkak naik atas Asya. "awak kenapa ni" soal Asya ketakutan kerana Zayn seperti Beast yang mahu makan mangsanya.

"keluarkan something in pocket belah kanan please" kata Zayn. "awak keluarkan la sendiri" marah Asya. "nanti i lepas tangan i , i hempap you cemana ? cepat ambil something in my pocket" kata Zayn. Asya hanya menuruti sahaja, dah lah seluar Zayn agak ketat, kalau terpegang lain karang tak naya dia.

"Aysar" kata Asya selepas keluarkan tiket dari pocket Zayn. "i dah janji kan lepas quarantine je kita pergi cuti, walaupon in Malaysia je, sayang tak kesah kan ?" soal Zayn. "saya tak kesah yang penting dengan awak" kata Asya. "great, pack baju esok gerak" kata Zayn. "okay!" jerit Asya terus lompat pergi pack barang.

to be continued

[C] Naysar'sWhere stories live. Discover now