17

22.5K 370 29
                                    

"Laurin Atira, berumur 25 tahun, berasal dari selangor, pekerjaan dia sekarang pembantu marketing dekat Syarikat Aiqal Irfan, status bujang dan dia duduk kat shah alam sorang-sorang, family dia semua tak ada. Nak kata dah mati tak jugak sebab rekod tentang family dia langsung tak ada bos" kata Syakir.

"lagi apa yang curiga tentang dia? tak kan tak ada" soal Zayn. "dia pernah kena tangkap atas tuduhan membunuh, tapi dia didapati tak bersalah" kata Syakir lagi. "aku syak dia ada kena mengena dengan gangster, aku yakin tuduhan membunuh tu bukan tipu dan tak mungkin senang2 je dapat keluar jail" kata Zayn mengerutkan dahi dia.

"macam mana bos tahu yg kes bunuh tu tak tipu?" soal Zayn. "masa Adira masih hidup, dia pernah cakap yang adik dia pernah langgar lari waktu mereka keluar sama-sama, tapi adik dia tu pernah lakukan benda tu hampir dua kali, dan dua2 kali tu terlepas" kata Zayn. "kau cari lagi lebih mendalam pasal dia" arah Zayn. "baik tuan" kata Syakir.

Syakir beredar. "kalau betul la dia selalu membuat kes bunuh tapi kenapa maklumat ayah dan ibu tak ada dan Adira sendiri tak pernah bagitahu parents dia cemana, yang Zayn tahu parents adira tu halau adira dari rumah sebab pentingkan diri sendiri" kata Zayn sendirian.

Zayn buntu ingin mencari jalan "kalau kita tak boleh guna cara lembut kita guna cara kasar" kata Zayn.

Laurin Atira

"Atira!" panggil Aiqal. "ye boss" balas Atira. "aku nak kau kemas barang-barang kau" kata Aiqal. "kenapa boss ? boss nak saya naik pangkat ke?" soal Atira. "tak! aku nak kau berhenti kerja." kata Aiqal. "apa salah saya boss?" soal Atira. "dengan perbuatan kau tempoh hari dekat majlis makan malam syarikat Zayn, kau boleh lagi tanya kenapa ?!" marah Aiqal.

"aku tak perlu khidmat kau lagi, aku tak perlu pekerja yang memalukan syarikat aku macam kau ni" marah Aiqal.

Laurin Atira

Barangannya dicampak ke katil, badannya juga turut dibaringkan kekatil single rumah sewanya itu. "ni semua salah kau Adira, kalau kau tak mati tak adanya aku susah macamni" Atira ramas rambutnya kasar.

"sekarang ni aku kena dapatkan Zayn. sebelum aku terus hilang semua harta aku" kata Atira senyum sinis.

Zayn Naysar

"sayang" panggil Zayn apabil dia nampak Asya sedang masak di dapur rumah mamanya. Asya hanya mengendahkan dan pura-pura tidak terusik dengan kehadiran suaminya. "im talking to you Orked Asya!" jerkah Zayn sehingga beberapa cawan plastik terhempas. Mujur sahaja soalan plastik.

"watch out" kata Zayn apabila isterinya masih menggigil jarinya. Zayn mengambil dulang dari tangan Asya. "we need to talk" kata Zayn. Selesai menghidang tangan Asya dibawa semula ke bilik. Sampai sahaja di bilik. "lepaskan tangan saya Aysar, saya penat la dengan permainan awak ni. Saya bukan permainan awaklah !!"

"I tak pernah main-mainkan you sayang. Trust me. Sekarang i tengah cari bukti yang Atira tu tipu, dia cuma nak buat i jatuh, kali ni i takkan mengalah sayang. I akan bukti kat you yang i tak salah."

"saya serius kali ni Aysar, kalau kali ni pon awak kena kahwin dengan dia, lepaskan saya. Saya penat, hati saya dah hancur dah"

"ill never let that things happen, im promise sayang" kata Zayn. "jangan cakap je Zayn, saya malas nak dengar" kata Asya terus bangun dengan payah, dah lah dia pregnant laki dia buat hal, memang fly la mood dia.

Laurin Atira

"apa pulak aku kena keluar dari rumah ni, aku bayar kan setiap bulan!" kata Atira. "maaf cik, rumah ni dah beli seseorang saya terpaksa menghalau cik" kata penyewa tersebut.

selepas selesai mengemas barangannya dia pon mengangkut barangan tersebut. "kerja tak ada rumah pon tak ada, tak kan aku nak balik kampung kot memang kena maki la dengan orang tua tu, dah lah aku dah lama tak balik lepas Adira kena halau." kata Atira.

satu kereta betul-betul berhenti di hadapan Atira. "hi ! are you lost baby girl ?" soal lelaki tersebut. "kau nak apa ha ?!" soal Atira bila ternampak Ammar bercakap di cermin. "i cuma nak warning you, jangan kacau Zayn dengan Asya, sekarang ni pon you dah nampak kan apa yang jadi kat you, if you move to the next step, you'll die. You dont know who is Zayn Naydem i guess. Then let him show you" kata Ammar

Selesai itu Ammar terus memecut laju keretanya.

skip

"i rasa you memang betul-betul tak faham bahasa kan ? Atira" soal Zayn yang sedang dipeluk oleh Atira. "kalau i nak i boleh buat you jatuh kat tangan i Zayn" kata Atira. "em, so confident ha ?" balas Zayn menolak tubuh Atira jauh darinya. "kalau you tak nak media-media tahu, then marry me" kata Atira.

"okay kalau you nak sangat, then you ambil this card you beli your wedding dress, then i'll show you what the hell is wedding" kata Zayn menghulurkan black cardnya. "pakai cantik-cantik esok kita kahwin"

to be continued

[C] Naysar'sWhere stories live. Discover now