Zayn diam sahaja apabila Asya tidak mahu menjawab persoalannya. Asya mengemas dapur dan sisa-sia tadi. Zayn hanya meneguk air kosong memandang tindakan Asya yang pelik. Dia hanya menanyakan hadiah apa yang akan diberikan Asya. Tapi perempuan itu hanya membuat tak dengar persoalannya.
Orked Asya
Asya mengambil towel mandi, dia mahu membersihkan badannya kerana telah bermandi peluh membuat kejutan untuk Zayn. Itu sudah jadi kebiasaan Asya. Asya mencuci rambutnya dan mengeringkan di toilet. Badannya juga disabun bersih tiada celahan yang tertinggal. Bulu kaki dan bulu roma di tanggalkan menggunakan wax
Giginya juga diberus bersih-bersih. Minyak wangi dispray satu badan. Dia sudah fikir masak-masak dia mahu perbaiki hubungannya bersama Zayn. Tidak ada salah jika memberi peluang kepada Zayn untuk menjaganya. Tuala diambil mengelap basahan.
Asya membalutkan badannya lalu tercegat dihadapan pintu toilet "betul ke aku buat ni" kata Asya menggigit jarinya. dengan langkah berani dia pon keluar daripada toilet. Kelihatan Zayn sedang bermain telefon tidak memandangnya. Pubg mungkin ?
"Aysar" panggil Asya. Zayn pandang Asya "yes ?" soal Zayn sambil naikkan kening. "ada sesuatu yang saya nak bagi" kata Asya. "go ahead, what is it ?" kata Zayn menghulurkan tangannya ingin memegang tangan Asya. "its me" kata Asya.
Zayn sudah tercengang. Mana mungkin dia tidak terkejut Asya yang dia tahu bukanlah seperti ini. "Sya, apa Asya buat ni ?" gerun Zayn. "ni hadiah birthday" kata Asya.
"Zayn" panggil Asya. Kelihatan seram dan seperti ada setan2 disebelahnya. "Sya, I love you" ujar Zayn mengusap rambut lebat Asya.
"Aysar berhenti kejap !" jerit Asya. Zayn berhenti dan pandang Asya yang tergantung dibadannya. "ye, kenapa sayang ?" soal Zayn.
"kalau awak teruskan saya tak boleh bercakap" kata Asya. "okay sekarang cakap" kata Zayn. "i love you" bisik Asya. Zayn senyum "you tak cakap pon i tahu Sya" kata Zayn. Asya diam dalam pelukan Zayn. "i love you too"
Zayn Naysar
Zayn bangun dulu sebelum Asya. Wajah wanita itu nampak letih. Rambut panjang Asya diusap. Selimut ditarik menutupi Bahu Asya. Zayn bangun dan mandi.
~
Asya menangis sambil menekup muka di pehanya. Zayn yang baru keluar dari toilet pandang Asya. "are you okay ?" Zayn mendekati Asya dan mengusap rambut panjang Asya. Pipi Asya memerah kerana menangis. "tell me ? kenapa nangis ni" soal Zayn.
Zayn tersenyum apabila Asya memberitu sebabnya dengan berbisik. Mahu gelak tapi tak sampai hati. Zayn memperkemaskan balutan selimut nipis ke tubuh Asya. Lalu tubuh kecil itu diangkat ke toilet. "close your eyes Aysar, saya malu" kata Asya setelah sampai ke toilet dan letak Asya di sebelah sinki.
"nak malu apa ? i know all yours" kata Zayn. "Aysar, its not funny" kata Asya. "okay-okay wait here" kata Zayn. Lampu kecil dimeja kerjanya Zayn ambil. "awak nak buat apa dengn benda tu ?" kerut Asya. "lampu ni malap, i tutup lampu toilet okay ?" soal Zayn.
Lampu toilet pon ditutup. Hanya lampu kecil itu sahaja menerangi Bathroom yang cukup besar itu. "better ?" soal Zayn. Asya angguk sahaja. Wajah Asya tak jelas tapi masih nampak cantik pada Zayn. Selimut ditubuh Asya dileraikan. Zayn menghulurkan berus gigi, sabun dan syampoo ketika Asya mandi.
dia tidak mahu melakukan hal semalam pada pagi ini, silap-silap elok pagi lagi nanti sedar dah petang cemana ?
Asya ingin membasuh badannya yang telah disabunkan. Zayn menghulurkan tangan ingin menampunh Asya. Asya terpaksa juga akur. Bahu Zayn dia pegang menjadi tempat bergantung. Zayn memegang pinggang Asya untuk membantu.
"thank you" kata Asya apabila selesai membersih. Zayn melekapkan badan Asya ke badannya lalu pinggang Asya diangkat. Zayn mengesat rambut dan tubuh Asya.
Orked Asya
dari jauh sahaja dia nampak Zayn membuat kerja pejebatnya. sudah quarantine pon suaminya sibuk bekerja. memikirkan tentang perkara yang dia lakukan semalam sungguh memalukan membuatkan dia membahang seharian. "what we gonna do today ?" tiba-tiba sahaja Asya bersuara bila dia terlampau bosan.
dia mendekati Zayn. "lets play a little game just between you and i" kata Zayn. "ha ?" soal Asya.
to be continued