"anak along dah 3, anak angah dah 2, takkan Zayn kahwin dah nak masuk 2 tahun tak nak anak lagi" kata Zach. "belum lagi kot kitorangkan banyak jauh sebelum ni" kata Zayn. "sekarangkan dah dekat" kata Zaff.
"tengoklah dulu" kata Zayn.
Orked Asya
Asya selepas selesai mandi dia menyikat rambutnya. Zayn masuk bilik dan bukak baju nak mandi. "dah mandi dah?" soal Zayn dekat dengan Asya. "Dah baru je" kata Asya lalu tidak semena-menya bahunya yang terdedah dicium Zayn lama.
menyebabkan Asya terdongak. Bulu roma dia sudah ternaik. Zayn senyum "you can get cold" kata Zayn melepaskan ciuman.
Asya turun dari meja solek tersebut menolak Zayn ke tilam katil sehingga Zayn terduduk. Asya panjat dan duduk diriba Zayn yang beralaskan seluar jeans birunya yang koyak dibahagian lutut.
"you know Dira so rich right?" soal Zayn. "yes i know, why?"soal Asya menikmati sentuhan Zayn. "Dia letak nama you dekat semua harta dia" kata Zayn. "you're lying Aysar?!" marah Asya. "why should i tipu, peguam dia call i tadi" kata, Zayn.
"Asya, saya akan bersalah seumur hidup saya" kata Asya sambil menangis. Zayn memeluk tubuh isterinya agar kembali tenang.
"ye, pada mulanya memang i nak marah nak mengamuk when i know you married dengan orang lain, bila i tahu what happen to Dira and penyakit dia. i accept dengan semua kenyataan yang Dira berhak bahagia, tapi you Aysar. Kenapa you tak pernah sekali pon sayang dia macam you sayang i?!" jerkahan Asya.
"you tak faham Asya, you tak ada kat tempat i?!" marah Zayn. "kenapa?!" bertengkar mulut. "you kalau i jadi i cemana Sya, you need to take care of your wife feelings and then help someone who have disease?! then who wants to care about me? How Sya HOW ABOUT MY FEELINGS TOO ?! Ha" menjerit Zayn gegar satu rumah keluarga itu.
Asya sudah terdiam walaupun wajahnya merah. ketukan pintu mengejutkan kemarahan yang bersarang dalam hati kedua pasangan itu. "jangan gaduh2 Zayn Asya, bincang baik2 mama risau tau" kata Puan Sri Ziela diluar pintu bilik. Tapak kaki wanita separuh umur itu beredar dari pintu bilik itu beberapa ketika.
Zayn nangis juga dihadapan Asya, belum pernah lagi lelaki itu lemah dihadapan isterinya. Kuat juga rontaannya seperti anak kecil sehingga jatuh berlutut. Asya sudah menangkap lengan Zayn supaya Zayn bangun tetapi lelaki itu sangat lemah dan tangisannya kuat sekali. Asya memeluk Zayn kepala Zayn di tekupkan ke badannya.
Tidak mahu lelaki itu menangis lebih kuat. Lencun baju Asya apabila lelaki itu nangis tanpa henti. Asya mengusap belakang badannya perlahan dan mencium rambut Zayn berkali-kali. "im so sorry Aysar. I love you. I tak patut marah you." kata Asya mengusap belakang Zayn.
Lama sedemikian tangisan itu reda dan mendongak memandang Asya. Asya melihat wajah merah Zayn, sungguh kasihan lelaki itu betul menangis teruk. Asya memegang pipi Zayn lalu mengelap butir airmata yang tersisa lalu bibir lelaki itu dicium. "im so sorry jangan nangis lagi okay" kata Asya mengelap muka Zayn yang basah.
skip
Orked Asya
Asya mengeliat di pagi hari, penat juga memujuk hati batu Zayn tetapi terubat jua. Lengan besar lelaki itu dicuit sehingga lelaki itu mencelikkan mata.
"wake up baby" kata Asya. "you're pretty sayang" kata Zayn menarik Asya semula ke tubuhnya. Usapan belakang badan Asya halus sekali.
to be continued