"Eski bir rivayete göre mısır tanrısı ramsesin iyi kalpli bir oğlu vardı. İlk çocuğu erkek olan ramses eşini doğumda kaybetmiştir ve hanedanının kendinden sonraki kralının ölen eşinin son vasiyeti olarak bir kız varise bırakmak istemektedir.
Mısırın güçlü firavunu ramses oğlunu büyütürken onu asla bir varis olarak yetiştirmemiş, aksine oğlunu sanata yönlendirmiştir. Her varis gibi kılıç ve devlet işleri öğrenmek yerine bu çocuk resim, din, devlet hukuku ve çini işlemesi ile ilgilenerek erginliğe ulaşmıştı.
Ölen eşinin dileğini yerine getirmek için ikinci bir evlilik yapan ramsesin şansı yaver gitmemiş ve evliliği 1 seneyi doldurunca hâlâ bir varis alamayarak eşinin kısır olduğunu öğrenmişti ama bir gün eşinin mucizevi şekilde hamile kaldığı haberi önce sarayı sonrasında tüm mısırı çalkalamış ve bu bebek adına binlerce adaklar adanmıştı.
Çoktan 19 yaşını dolduran ilk oğlan evlat olgunluğa erişince kendisine bir varis gözüyle bakılmadığını fark etmiş ve tanrı ramsese isyanda bulunmuştu ramses ise oğlunu bir odaya kapatmış ve eşi kleopatranın doğum yapana kadar oğlunun odada kalması kararını verir.
Ramsesin oğlu kapatıldığı odada 3. Gününde dayanamaz ve babası tanrı ramses onu oradan çıkartır lakin bir anlaşma yaparlar bu anlaşmaya göre oğlu ahmanet kraliçe kleopatranın odasına ve onun bulunduğu hiçbir ortama girmeyecek, doğum sonrası bebek 15. Yaşını doldurana kadar abisi ahmanet tarafından asla görülmeyecek ve ondan uzak duracaktı.
Şartları kabul eden genç ahmanet tekrar babası ile eski samimiyetine kavuştuğu için şimdilik bu şartları memnuniyet ile kabul etmişti ve ahmanet doğuma kadar kraliçeyi asla rahatsız etmemiştir.
Tanrı ramses oğlu ahmanetin sevgi, merhamet ve ahlak dolu bir oğlan olduğunu bilir ve kalbinde oğluna karşı derin bir şevkat barındırmaktadır eğer eski eşinin ölüm döşeğindeki son sözleri olmasaydı ahmaneti kendisinden sonraki mısır tanrısı olarak yetiştirecekti lakin bu gerekliydi ve doğacak olan kız varise bırakmalıydı bu görevi.
Genç kraliçe sancıları ile mücadele ederken ebeler etrafını sarmış ve sarayı inleten çığlıklar eşliğinde mısırın yeni varisi kız bebek dünyaya gelmişti. Bebeğin doğduğu an ahmanetin odasından da çığlıklar yükselmişti tanrı ramses oğlu ahmanetin odasına giderek 19 yaşındaki oğlunun bir gecede olgunluk geçirip 10 yaş büyümüş görüntüsü, geniş omuzları derin açık kahve gözleri, göğsünden akan kan ile odanın ortasında görünce ölen eşinin dedikleri beyninde çınlamış ve vücudundan buharlar çıkarak derisi yılan derisi gibi pul pul olmaya başlayan oğlunun değişimini izlemişti.
Ramses doğum gecesi oğlu ahmanetin değişimini izledikten sonra eski eşinin öğütlerinden birini hatırlayıp başka topraklardan getirilen ailenin 15 yaşındaki erkek evladını oğlu ahmanetin hizmetine vermişti. Ahmanet doğum gecesi yaşadığı olaydan sonra kendisine armağan edilen çocuk dışında hiç kimseyle konuşmamış ve babası ramses de dahil olmak üzere hiçbir tanrı ahmanetin zihnine ulaşamamıştı.
Ahmanet, kız kardeşinin her yaş gününde doğumdaki olayı tekrar tekrar yaşamış ve her seferinde kız kardeşi 1 yaş büyürken o 10 yaş daha büyümüştü görüntüsü oldukça değişen ahmanet mısır tanrılarına yaraşacak bir vücuda sahipti, 1.90 civarı boyu,geniş omuzları ve bembeyaz teni ile eski görüntüsüne sahipti tek fark artık siyah saçlarının arasında hafif beyazlar vardı lakin vücudu ve yüzü asla yaşlanmamıştı.
Ahmanet, zamanla babası ramsesin değişen tavırlarını fark etmiş ve bir zamanlar kendisine verdiği ilginin tamamını kız kardeşine verdiğini görmüştü bu durum içten içe ahmaneti öfkeyle doldurmuş ama yıllar evvel babası ile yaptığı anlaşmayı bozmayarak sabırla beklemişti bu bekleyişte kendisine hediye edilen genci büyütmüş ve onu eski ahmanet gibi yetiştirmişti iyilik dolu sanat sever bir genç yapmıştı çünkü ahmanet artık öyle değildi fitne öfke ve intikamla dolmuştu lakin Tao'yu tüm iyi olan şeyleri öğretmiş ve ona bütün sevgisini vermişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
A H M A N E T
Historical FictionAsırlar boyu dilden dile dolanan bu rivayet destanlaşmış ve nesilden nesile aktarılmış. Herkes ahmanetin bir yaratık olduğunu kabullenmiş ve ahmanete lanetler okumuştu. Ahmanetin kaybolan mezarı ile halk, tanrıların ahmaneti batıya ölüler diyarına b...