PreVieW

312 37 72
                                    

" Joochan, teman aku hantar hadiah ni dekat meja crush aku. Cepat la diorang tengah kelas PE tu, takut nanti kantoi pulak.  " pujuk Donghyun.

" Malas ah kelas crush kau tu jauh. Kalau kelasnya dekat dengan kelas crush aku baru la aku teringin nak ikut. " balas Joochan sambil membelek-belek majalah ceci.

" Alaaa, teman la. Okay, kita lalu depan kelas crush kau eh? " kali ni Donghyun cuba memasang umpan. Tunggu ikan makan je.

" Okay, jom! " Joochan terus bersetuju untuk menemani Donghyun ke kelas crushnya.

" Laju eh kau kalau bab-bab crush ni. Kenapa lah korang boleh ada crush bagai. Aku tak jumpa pun yang lawa macam mak aku. " omel Seungmin.

" Aku tahu mak kau lawa macam mak aku jugak tapi takyah ah riak. Tahu tak dosa tau riak. Tibe-tibe kau punya peminat rahsia tu  sepet macam Donghyun. AHAHAHAHA... " balas Jibeom kepada Seungmin.

" Biadap. " kata Donghyun.

" Ele kau dengki en? Yelah aku je yang ada peminat rahsia. " balas Seungmin lagi.

" Tak dengki pun sebab crush aku dah la lawa, comel pulak tu. " kata Jibeom.

" Dahlah, gerak lu pape roger. Jom Joochan. " kata Donghyun sambil menarik tangan Joochan yang sibuk melihat rupanya di cermin.

" Kejappp, kasi I touch up cikit. " kata Joochan sambil membetulkan rambutnya.

" Eleh kau bukannya dia sedar pon kau minat dia. " Jaehyun yang dari tadi sibuk meng'copy paste kerja Seungmin menyampuk.

" Biarlah mana tahu dia ter'fall fall fall' dengan aku. " balas Joochan.

" Lepastu nanti aku cakap dekat crush kau tu 'You're fool fool fool for ya!" balas Seungmin pula.

" Kau nak pergi ke tak ni? " kata Donghyun dengan nada tegas.

" Yelah-yelah nak pergi la ni. Tak rilek betul la budak ni. " balas Joochan sambil menjeling Donghyun. 

Mereka pun terus bergerak menuju ke tempat yang mereka ingin tuju. Crush Joochan merupakan rakan sekelas Jangjun dan TAG. Mereka berempat berada di dalam kelas 3-3 iaitu kelas ketiga dalam gred tiga. Manakala Jangjun dan TAG merupakan murid kelas 3-1. Kiranya Jangjun dengan TAG ni pandailah. Semasa diorang lalu di depan kelas crushnya, mulalah si Joochan ni malu malu.

" Weyh Joochan, tampo nak tampo? " kata Donghyun kepada Joochan sambil menunjukkan tangannya yang teringin sangat nak hinggap kat muka si Joochan tu.

" Aku shy shy shy la.. " kata Joochan sambil menyanyi lagu Twice.

" Shy shy shython mu.. " balas Donghyun.

Mereka pun sampai di kelas 2-1, iaitu kelas yang pertama di gred dua. 

" Aku nak sorok la diari Bomin, biar dia gelabah sikit. " kata Joochan sambil mengambil diari Bomin yang terletak di bawah mejanya.

" Kau ni asal datang sini je nak rembat barang si Bomin. Sampai boxer dia pun kau curi eh kat dorm haritu. " kata Donghyun.

" Ala biarlah. " balas Joochan.

Donghyun pun sambung niat dia yang tergendala tadi. Dia terus ke meja crush dia. Dia ingin memberi sebatang pen kepada crushnya. Tiba-tiba..

" Woi, sepet kau buat apa kat meja aku? "

" Emm takde apa-apa saya.. cuma.. tengok.. ni... ha.., sticky note awak ni.. Bagus eh awak ni, rajin tulis-tulis nota macam ni. " kata Donghyun dengan gagap.

" Kau ni pahal tiber semacam. Entah sapa-sapa entah. " kata gadis yang diclaim crush oleh Donghyun.


»»————- ♡ ————-««


" Sungyoon, awak ada salin nota tadi tak? " tanya seorang gadis yang amat diminati oleh Sungyoon.

" Ada. Awak nak pinjam ke? " jawab Sungyoon dengan nada yang lembut.
" Hm.. boleh ke? " tanya gadis itu lagi.

" Untuk awak semua boleh. Ambik la.." balas Sungyoon, acah-acah sweet gitew..

" Terima kasih Sungyoon. " kata gadis itu sambil tersenyum.

" Sama-sama " balas Sungyoon sambil tersenyum. Gadis itu pun berlalu pergi bersama buku nota Sungyoon yang dipinjamnya.

" Amboi kau, kalau aku nak pinjam tak boleh. Kalau crush kau, 'untuk awak semua boleh' " kata Daeyeol sambil mengulang ayat yang digunakan oleh Sungyoon tadi.

" Sapa suruh kau tak salin tadi. Pergilah cari crush, lepastu mintak nota kat dia eh.. Kesian aku tengok kau. " balas Sungyoon.

" Takpe-takpe kau tunggu jelah. Kita tengok eh, antara kita semua sapa yang akan dapat jadikan crush sebagai yeochin. " kata Daeyeol.

" Okay, aku onz jer. Kau boleh la bagitahu dare kau tu dekat member yang lain. " balas Sungyoon dengan yakin. 

Mulalah misi mereka semua dalam misi mendapatkan crush. 



Hai semua. Dengan adanya cerita ini bermulalah keberanganan aku. Well, start 15 Julai ni aku akan update hari Sabtu dan Ahad je sebab dah nak sekolah gais ;'(  Tapi kalau aku tak update seperti yang dijanjikan sorry ye. Kalau tak best takyah la kecam. Kalau tak lawak ke, typo ke sorry la. Aku ni manusia biasa. Jika anda seorang yang baik follow la sekali, nanti aku followback. Vote and comment jangan lupa. Terima kasih.




𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅Where stories live. Discover now