DamDadI

47 14 48
                                    


" Omma Dongdongie kena duduk wad ke? " kata Donghyun sambil memegang tangan ommanya.

" Iye, tapi Dongdongie omma janganlah risau omma kan ada. " kata Puan Kim.

" Nanti mesti kena ambik darah hari-hari kan? Omma tahu-tahu jelah Dongdongie tak suka jarum. " kata Donghyun lagi.

" Jangan risau la anak omma ni kuatkan? Dongdongie kan dah besar kenapa nak takut jarum pulak? Buat malu dekat yeochin je. " usik Puan Kim

" Dongdongie mana ada yeochin la omma. " balas Donghyun untuk membetulkan salah faham ommanya itu.

" Iyelah tu. " balas Puan Kim.

" Iye omma, Dongdongie serius ni. " kata Donghyun untuk mempertahankan yang dia benar-benar tiada yeochin. 

" Takpelah kalau takde sekarang nanti bila anak omma dah besar mesti ada punyalah. " kata Puan Kim.

" Omma ni tiba-tiba cakap benda yang random, Dongdongie dahla tak sihat ni. " kata Donghyun dengan nada merajuk.

" Alaaa anak omma janganlah merajuk, omma gurau je. " kata Puan Kim untuk memujuk anaknya.

" Hahahaha, Dongdongie tipu jelah yang omma percaya sangat tu kenapa? " tanya Donghyun.

" Bertuah punya budak, orang serius ni dia main-main pulak eh. " balas Puan Kim.

" Alaa bukan selalu kacau-kacau omma. " kata Donghyun.

" Dongdongie nak makan tak? Omma boleh pergi belikan makanan. " tanya Puan Kim. 

" Takpe lah omma susah-susah je. Nanti tunggu makanan hospital jelah. " kata Donghyun.

" Betul ni? " tanya Puan Kim lagi.

" Iye, omma kerjakan harini? " tanya Donghyun kepada ommanya.

" Iye tapi omma rasa macam nak ambik cuti la sebab nak jaga anak omma ni. " kata Puan Kim.

" Tak perlulah omma susahkan diri nak jaga Donghyun, Donghyun okay je sorang-sorang. " kata Donghyun.

" Omma tahu anak omma ni berani duduk sorang-sorang. " kata Puan Kim.


 »»————- ♡ ————-««


" Chaerin, Hyunshik tu memang selalu kacau kau ke? " tanya TAG.

" Selalu lah jugak. Tapi aku boleh handle sendiri ah, so lain kali korang dua jangan ah sebok-sebok tau. " kata Chaerin.

" Kenapa pulak? Takpe ah kitorang kan ada boleh tolong kau. " kata Jibeom.

" Takpe aku tak nak libatkan korang. Biar la dia ada masalah dengan aku je. " kata Chaerin.

" Mana boleh do, kitorang en lelaki so kena lah protect perempuan, kan Jibeom? " tanya TAG kepada Jibeom.

" Haah haah, lagi-lagi kau, Chaerin. " kata Jibeom.

" Jangan lah macam tu do, aku tak nak terhutang budi dengan korang. " kata Chaerin.

" Tak la kitorang ikhlas ni nak tolong. " kata TAG.

" Hish korang ni degil la. " kata Chaerin lagi.

" Tak sekarang ni aku rasa kau yang degil. " kata TAG kepada Chaerin.

" Yelah-yelah, suka hati korang la nak buat apa pun. Tapi jangan bergaduh or bertumbuk-tumbuk eh. Bukan apa nanti korang pulak kena gantung sekolah. " kata Chaerin.

𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅Where stories live. Discover now