Haerin dan Yeora yang sudah berada di meja mereka merenung Jaehyun dengan tajam. Jaehyun yang terlihat muka bengis mereka terus buat-buat pandang tempat lain.
" Woi woi Jaehyun sini kejap, Rin ada benda nak cakap dengan Jaehyun. " kata Haerin.
" Weyh mana Donghyun? Dia tak datang ke? " kata Jaehyun sengaja buat-buat tak dengar.
" Bongbongbongbongborobongbong ! " jerit Haerin.
" Eh, kau panggil aku ke? " tanya Jaehyun.
' Aku? Kenapa dia tak macam semalam? Ke aku yang terlalu kejam semalam sampai dia berubah macam tu sekali? ' kata Haerin dalam hati.
" Yelah dia panggil kau sapa lagi nama keluarganya Bong kalau bukan kau. " kata Yeora.
" Ha kenapa? " tanya Jaehyun.
" Ni Jaehyun ke yang letak? " tanya Haerin.
" Ha? Eh tak la bukan aku la yang letak. Fans kau la tu yang letak. " bohong Jaehyun.
" Iyeke? " tanya Haerin.
" Iyelah kita kan 'fake' couple. " kata Jaehyun lalu ke mejanya.
Jibeom sedar yang Jaehyun dah mula layan Haerin dengan cara yang berbeza tetapi Haerin pula seakan-akan menerima Jaehyun dan sedang memberikan Jaehyun peluang.
' Aik aku ke yang sedarkan Jaehyun supaya jangan terlalu berharap? Mungkin, tapi takkan lah secepat tu dia sedar. ' kata Jibeom dalam hati.
" Weyh nanti kejutkan aku tau aku nak lelapkan mata sekejap. " kata Jaehyun kepada Jibeom dan Jangjun lalu meletakkan kepalanya yang dialas dengan tangannya di atas meja.
" Okay. " balas Jibeom, pendek.
" Jibeom, Donghyun tak cakap dekat kau ke yang dia tak datang harini. Kenapa eh dia tak datang? " tanya Jangjun.
" Entah la semalam okay je, takde pun cedera ke apa, lepastu dekat wacep semalam dia on je. Takde pun dia macam ada masalah. " kata Jibeom.
" Ke dia yang tak nak cite dekat kita eh pasal masalah dia? " tanya Jangjun.
" Entah la balik ni kita pergi rumah dia nak? " tanya Jibeom pula.
" Aku okay je, nanti kau tanya la diorang semua diorang nak ikut ke tak. " kata Jangjun.
»»————- ♡ ————-««
Di kelas 1-1
" Seungmin kau pernah tak ada yeochin? " tanya Y.
" Tak pernah, tapi kalau ada ber'crush' dengan someone tu pernah la. Tipu la kalau cakap tak pernahkan. " kata Seungmin.
" Siapa budak yang malang tu? " tanya Daeyeol.
" Kau. " balas Seungmin.
" Okay la aku ada jugak fans. " kata Daeyeol.
" Jom main truth or dare. " kata TAG lalu mengeluarkan rolet dari begnya.
" Nak main, nak main. " kata Joochan.
" Kau bawak rolet tu dekat sekolah? Kalau kena rampas macam mana? " tanya Y.
" Haah, biar jelah kalau kena rampas pun aku boleh beli lagi nanti ahahaha. " balas TAG.
" Jihyun kau nak main tak? " tanya Daeyeol.
" Boleh je tapi ajak la Chaerin jugak, bukan apa segan la nak main kalau aku sorang je perempuan. " kata Jihyun.
YOU ARE READING
𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅
Fanfiction[Closed] Macam mana nak jadikan crush tu yeochin? Perlu ke suruh dia berlakon jadi yeochin? Or rapat dengan dia? Ke bagi dia hadiah secara rahsia dengan ayat-ayat sweet? Kalau berkawan dengan abang dia, okay tak? Entah la. Kisah 10 orang jejaka dal...