" Donghyun, bangun pagi kamu dah lambat nak ke sekolah. " kejut Puan Kim.
" Omma, Dongdongie rasa tak sihat la harini. " kata Donghyun.
" Jap omma rasa kepala kamu. " kata Puan Kim lalu meletakkan tangannya di dahi anaknya.
" Kamu demam ni, jom la pergi klinik omma takut je kalau-kalau ni simptom corona tu. " kata Puan Kim lalu bergegas untuk memberitahu Encik Kim.
" Omma ni sempat lagi mention si corona tu eh. " kata Donghyun.
»»————- ♡ ————-««
Jungmin seorang pelajar yang sangat ceria tapi entah mengapa bila dia berada di sisi Seungmin personalitinya berubah kepada seorang yang pendiam. Seungmin agak sedih kerana dia suka melihat sisi Jungmin yang sangat ceria.
" Seunghun, aku tak nak la buat lompat tinggi nanti, aku tak tahu nak lompat macam mana. Kalau salah nanti mesti orang gelakkan aku. Malu ah crush nampak. " kata Jungmin.
" Alaa, Jungmin cuba jelah dulu mana tahu tiba-tiba lepas. " balas Yeoreum.
" Tak, yang kau nak gelabah angat pahal? Chill-chill je. Lompat pastu bla jelah kalau tak jadi ke apa. Bukan susah pun. " kata Seunghun dengan selamba.
" Kau boleh ah cite atlet lompat tinggi, aku ni mana lah nak bersukan sangat. " kata Jungmin.
" Sama la. " kata Yeoreum.
" Korang lompat jelah apa susah. " kata Seunghun lagi.
" Cakap senang la. " kata Yeoreum.
Tiba giliran untuk kumpulan Ravenclaw melakukan lompat tinggi yang amat digeruni sesiapa sahaja yang tidak mahir termasuklah saya.
" Yeoreum jom lari jom. " kata Jungmin.
" Lari?! " tanya Yeoreum dengan terkejutnya.
" Cepat la Yeoreum jom. " ajak Jungmin.
" Takpe ke ni? " tanya Yeoreum.
" Takpe boleh je. " kata Jungmin lagi.
Mereka berdua pun melarikan diri ke tandas. Sebelum mereka melarikan diri, mereka telah meminta izin guru mereka.
»»————- ♡ ————-««
" Haerin kau pergilah dekat kawan kau, aku nak join member-member aku. " kata Jaehyun dengan nada menghalau.
" Yeora dengan Shin Ah kumpulan Ravenclaw. So Rin takde kawan selain Jaehyun. " kata Haerin.
" Habis tu kau nak ikut aku la ni? " tanya Jaehyun.
" Ikutkan hati tanak tapi takde pilihan, so Rin ikut Jaehyun jelah. " balas Haerin.
" Aku tanya Y dulu, kalau dia on aku on. " kata Jaehyun lagi.
" Okay Jaehyun. " kata Haerin.
Jaehyun pun menghampiri Y yang sedang berbual dengan Jihyun kebetulan pulak diorang berada di kumpulan yang sama.
" Y, Jihyun korang tak kesah ke kalau Haerin join kita bertiga? " tanya Jaehyun kepada Y dan Jihyun.
" Tak kesah sebab nanti kitorang boleh la berkawan. Saya teringin sangat nak berkenalan dengan Haerin tapi saya malu. " kata Jihyun.
YOU ARE READING
𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅
Fanfiction[Closed] Macam mana nak jadikan crush tu yeochin? Perlu ke suruh dia berlakon jadi yeochin? Or rapat dengan dia? Ke bagi dia hadiah secara rahsia dengan ayat-ayat sweet? Kalau berkawan dengan abang dia, okay tak? Entah la. Kisah 10 orang jejaka dal...