Jaehyun dan Haerin ke Paris Baguette. Seperti yang dijanjikan oleh Jaehyun kepada Haerin dia pun belanja Haerin. Mereka pun duduk berdua sambil berkongsi Petite Strawberry Cheesecake yang dipesan oleh Haerin. Bukan nak sweet ke ape tapi en benda mahal kot. Kalau murah dah lama Haerin suruh Jaehyun pesan yang lain.
" Rin, nak tanya boleh tak? " tanya Jaehyun." Tak boleh, omma aku pesan mana boleh bercakap masa tengah makan. " kata Haerin.
" Alaa, jom la borak jom la. " pujuk Jaehyun.
" Yah! Bongbongbongbongborobongbong, kau kan hish asyik mencabar kesabaran aku eh harini. " kata Haerin.
" Please.. Satu soalan je, janji. " kata Jaehyun.
" Ha yelah-yelah. Apa dia? " tanya Haerin.
" Kenapa strawberry ni merah? " tanya Jaehyun.
" Malas la jawab, kau ni asyik tanya soalan yang random la. " kata Haerin.
" Jawab la, Rinrinrinrinhaerinrinrin. " pujuk Jaehyun.
" Hish sebab warna dia memang merah. " kata Haerin.
" Salah, sebab you dah buat hati I parah, chia chia chia. " kata Jaehyun.
" Hmm.. apa yang chia chia chia nya. Tak sweet pun, cringe ada la. " kata Haerin.
" Takpe la, dah makan jelah. Anggap la benda ni tak pernah jadi eh. " kata Jaehyun.
" Okay..? " kata Haerin dengan awkwardnya.
»»————- ♡ ————-««
Daeyeol dan Shin Ah pun berjalan bersama untuk pulang ke rumah mereka sambil berbual.
" Awak dah lama ke berkawan dengan Kino? " tanya Daeyeol.
" Lama la jugak, dari tadika lagi. " kata Shin Ah.
" Wahh lamanya. " kata Daeyeol.
" Awak takde ke childhood friend? " tanya Shin Ah.
" Ada, nama dia Jihyun. Dia satu kelas dengan saya jugak tapi tak la rapat macam awak dengan Kino. " kata Daeyeol.
" Ouh tapikan awak tak pelik ke kalau childhood friend tu kan kebanyakannya mesti lelaki dengan perempuan. " kata Shin Ah.
" Haah kan. Entah la tapi semua orang mesti ada tempat untuk mengadu kan? Kalau tak dengan kawan pun dengan parents. " kata Daeyeol.
" Haah haah ataupun dengan adik beradik. " kata Shin Ah.
YOU ARE READING
𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅
Fanfiction[Closed] Macam mana nak jadikan crush tu yeochin? Perlu ke suruh dia berlakon jadi yeochin? Or rapat dengan dia? Ke bagi dia hadiah secara rahsia dengan ayat-ayat sweet? Kalau berkawan dengan abang dia, okay tak? Entah la. Kisah 10 orang jejaka dal...