PapE jeLah

79 24 185
                                    


Petang itu Donghyun dan Jibeom terus ke rumah Donghyun.

" Omma, Donghyun dah balik! " kata Donghyun kepada ommanya.

" Nae, Dongdongie omma dah lambat ni. Kamu tolong hantar Hyunhyunie tau, sebelum pergi tu makan dulu tau. Ajak kawan kamu makan sekali. Annyeong Hyunhyunie, Dongdongie omma pergi dulu. Saranghae. " kata omma Donghyun kepada anak-anaknya.

" Nado.. " kata Donghyun kepada ommanya.

" Omma annyeong.. Nado saranghae, omma. " kata Dahyun, adik kepada Donghyun.

Omma Donghyun pun bergegas ke tempat kerjanya.

" Hyunhyunie oppa dah makan ke belum? " kata Donghyun kepada adiknya.

" Belum Hyun tunggu oppa Dongdongie balik. " kata Dahyun kepada abangnya.

" Omma masak apa je hari ni? " tanya Donghyun kepada dongsaengnya.

" Omma masak Japchae, Dongdongie oppa masak la chamchijeon. Hyun teringin nak makan chamchijeon yang Dongdongie oppa buat. " pinta Dahyun kepada oppanya.

" Boleh je, Hyunhyunie oppa kena la tunggu. Hyunhyunie pergi la main dengan oppa ni dulu. " kata Donghyun kepada dongsaengnya. Dia pun terus ke dapur untuk menyediakan chamchijeon atau lebih dikenali sebagai tuna pancake untuk dongsaengnya.

" Anyeong oppa, saya Kim Dahyun. Saya 8 tahun. Oppa boleh panggil saya Hyun. Nama oppa apa? " tanya Dahyun kepada Jibeom.

" Annyeong Hyunhyunie, nama oppa Kim Jibeom. Hyunhyunie sekolah dekat mana? " tanya Jibeom kepada dongsaeng Donghyun.

" Hyun sekolah dekat Seoul Gawon Elementary School. Beombeomie oppa pulak? " tanya Dahyun kepada Jibeom. Donghyun tergelak apabila adiknya memanggil Jibeom dengan gelaran Beombeomie.

" Oppa sekolah dekat Hanlim Multi Art School sama dengan 'Dongdongie' oppa.. hahahaha.. " kata Jibeom kepada Dahyun.

" Ouh oppa nak tengok tak Hyun lukis gambar Dongdongie oppa,Minminie oppa, omma dengan appa? " tanya Dahyun kepada Jibeom.

" Nak-nak! " kata Jibeom.

" Okay jom pergi bilik Hyun. " kata Dahyun sambil menarik tangan Jibeom.


»»————- ♡ ————-««


Moonhyeon Middle School

Bomin merupakan pelajar middle school yang paling kacak dan diminati ramai.

" Bomin, nah saya baru balik dari Gyeonggi-dong. Lepastu saya pergi Strawberry Farm saya pun belilah strawberi ni untuk awak. " kata seorang pelajar yang meminatinya.

" Ouh terima kasih. " kata Bomin kepada gadis tersebut walaupun sebenarnya dia tidak menggemari strawberi. Bagi dia dia perlu melayan seseorang itu dengan baik tetapi tidak perlu lebih-lebih takut dia terberi harapan palsu kepada pelajar-pelajar perempuan sekolah itu. 

" Uyoo Bomin dapat strawberi.. " kata Kangmin kepada Bomin.

" Share la dengan kitorang. " kata Hwanwoong pula.

" Nah korang ambik la, aku tak suka la strawberi. " kata Bomin kepada Hwanwoong dan Kangmin.

Kangmin dan Hwanwoong pun mengambil strawberi yang diberi oleh peminat Bomin tadi. Mata Bomin dari tadi asyik memerhatikan crushnya Haru. Bomin rapat dengan Haru tapi dia sengaja tak confess dekat Haru. Dia suka hubungan mereka begitu. Dia takut bila dia bagitahu Haru perkara tersebut Haru akan mengelakkan diri daripadanya. 

𝐂𝐑𝐔𝐒𝐇 𝐎𝐍 𝐘𝐎𝐔 ! | 𝐆𝐎𝐋𝐃𝐄𝐍 𝐂𝐇𝐈𝐋𝐃 𝐀𝐅Where stories live. Discover now