6.Bölüm

72 22 0
                                    

Emre'den

Uyandığımda annem odama giriyordu. "bende seni uyandıracaktım" dedi. "uyandım annem sen git bende giyinip geliyorum" dedim. "tamam oğlum" dedi. Üstümü giyinip aşağıya indim. Kahvaltımı edip kardeşimi öpüp evden çıktım.

Bu gün babaannem hastaneden çıkıyordu. Hastaneye sürdüm arabamı. Hastaneye geldiğimde Seher de vardı. "sen ne ara geldin?" dedim. "yarım saat oldu" dedi. Kafamı salladım. Doktorun yanına gidip çıkışı nasıl yapacağımı sordum.

Vezneden yapıldığını söyledi bende hemen vezneye gidip çıkışı yaptım. Babaannemin yanına gidince giyindiğini gördüm. Seher ve babaannem bana baktı. "tamam her şey hazır gidebiliriz" dedim. İkisi de başını salladı.

Seher babaannemin koluna girdi ve kapıdan dışarı çıktılar. Gülümsedim. Bizim huysuz cadı birilerini sevmeye başlamış demek. Sevmese koluna girmesine izin vermezdi. Babaannemi eve bırakmak için arabaya bindik.

Eve doğru sürmeye başladım. Arada da Seher'e bakıyordum ama o bana hiç bakmıyordu. Hep gözü babaannemdeydi. "babaanne ilaçlarına devam edecekmişsin bir tane bile bırakmak yok" dedim. "oğlum benim artık bir şeyim yok içmesem daha iyi olurdu" dedi.

"olsaydı doktor içmesin derdi" dedim. Yüzünü astı. Eve geldiğimizde "Seher sen araba da bekle ben onu bırakıp geliyorum" dedim. Başını salladı. Babaannemin kapısını açtım. Koluna girip onu eve doğru yönlendirdim.

"babaanne sen Seher'i sevdin mi? Aranız nasıl" dedim. "iyi aramız iyi bir kıza benziyor" dedi. Gülümsedim. Zile bastım. Kapıyı annem açtı. "ah anne hoş geldin gel gel" dedi. Annemle babaannem çok iyi anlaşırlardı.

Başta babaannem annemi hiç haz etmezdi. Bir sürü şeyler yapmıştı annem vazgeçsin diye ama ne olduysa artık gelin kaynana değil de anne kız gibiydiler. "ben okula gidiyorum hadi siz oturun" dedim. Başlarını salladılar.

Evden çıktım arabaya bindim. "Seher istersen öne geç" dedim. "yok gerek yok" dedi. Arabayı çalıştırdım. Okula doğru gitmeye başladık. "şey okulun gerisinde dursan senin arabandan inince beni yanlış anlamasınlar" dedi.

"iyi tamam" dedim. Okulun yakınında durdum. Aşağıya indi. Hızlı hızlı yürümeye başladı. Arkadan bakınca kalçaları çok güzeldi. Güldüm kafamı düşünce gitsin diye salladım. Gaza bastım yanından geçip gittim. Arabayı park ettim.

Arkadaşların yanına gittim. "dostum seni bir kızla görmüşler kim bu kız" dedi berk. "nerede görmüşler" dedim. "pastanede" dedi berk. "o kız Seher babaanneme bakıyordu" dedim."dostum sen iyi misin sen her kese babaanneni tanıştırmazsın demek ki senin için önemli" dedi ata.

"bilmiyorum dostum dün kız bir çocukla konuşuyordu çocuk biraz sıkıştırıyordu kıza mı kızdım çocuğa mı kızdım bilemeyeceğim" dedim. "zamanla anlarsın umarım" dedi mert. Koluna hafif yumruk attım. Hepsi güldü.

SEHER'DEN

Kızların yanına gittim. "kız sabah nerdeydin" dedi Merve. "sence nerdeydim Merve" dedim. "kız senin neyin var birkaç gündür tuhafsın" dedi Ceyda. "bilsem" dedim. "neyse hadi sınıfa gidelim" dedi Merve. Sınıfa giderken her kes panoya bakarken bulduk.

Ne asılı diye bakalım dedik ama çok insan vardı sonra bakalım dedik. Biz onların önünden geçelim derken hepsi bize bakmaya başladı. "ne oluyor" dedi Merve. "bakın" dedi bir kız. Panoya baktık. Emre ve bir kız vardı. Onun yanında da benim resmim vardı.

Altında aşk üçgeni mi? Diyordu. Ne demekti ki bu. " bu resmi kim astı buraya" dedim. "bilmiyoruz" dedi aynı kız. Hepsi sınıflarına dağıldı. Resmi panodan aldım. Benim resmimi de aldım. Emre ye en kısa zamanda soracaktım. Benim resmime baktım.

Bunu ne zaman çektiler acaba? Neyse kendimi derslere vermeliydim. Hocayı dinlemeye çalıştım. Sınıftakiler bir arada bana bakıyorlardı. Hepsi de tuhaf tuhaf bakıyordu. Ne var diye bakıyordum hepsine. Bir süre sonra bakmamaya başladılar.

Öğle yemeğinde Emre yi aramaya başladım. Bir kızla konuşuyordu. Resme baktım o kızdı. Sanırım o da resimleri görmüştü. Kıza birden "saçmalama" diye bağırdı. Kız korktu ben bile korkmuştum. Kız bir şey dedi sonra arkasını dönüp benim olduğum yöne doğru gelmeye başladı.

Suratıma nefret eder gibi baktı. Emre nin yanına gittim. "Bende sana bunu soracaktım sanırım senin de haberin yoktu" dedim. Kafasını salladı. "resimleri sen mi aldın ver bakayım" dedi. Resimleri eline verdim. Kızla olduğu resmi yırttı.

Benim resmime baktı. "bu bende kalabilir mi bir mahsuru yoksa" dedi. Şaşırmıştım benim resmimi neden istiyordu ki. "tabi yani olur" dedim. Gülümsedi yine ben o gülüşte eridim. Sonra fark ettim ki ben de gülümsüyordum. Resmi cebine koydu.

Telefon çalmaya başladı. İkimizde baktık telefon ritmimiz aynıydı ama benimki çalıyordu. Annem arıyordu. Hemen kenara çekildim. "kız hayırsız neden beni aramıyorsun söz vermiştin hani" dedi annem. " özür dilerim annişim ödevlerden falan unutuyorum nasılsın bakalım" dedim. "iyiyim kardeşinle uğraşıyorum yanına gelmek istiyor" dedi.

"okula başlamadı mı o nasıl gelecekmiş" dedim gülerek. "işte laf dinletemiyorum ki paşaya" dedi annem. Güldüm. Zil çaldı arkamı döneyim derken birine çarptım. Emre arkamdaymış gözlerim kocaman açıldı şaşkınlıktan.

"alo kızım noldu sesin gelmiyor" dedi. "anne ben kapatayım zil çaldı duyduysan" dedim. "tamam kızım derslerine iyi çalış ha çalışacağım diye de öğünleri atlama" dedi. Tamam diyip kapattım telefonu."benim arkamda ne arıyordun" dedim.

"gülerek konuşuyorsun da kiminle konuşuyorsun merak ettim" dedi. "kiminle konuştuğumu neden merak ediyorsun" dedim. Kaşlarını çattı kendini sorguluyor gibiydi. "bilmiyorum" dedi ve ekledi "ben gidiyorum" dedi. Arkasını dönüp gitti. Şaşkın şaşkın arkasından baktım.

Sınıfa gittim. Kızlar bana baktı. "o fotodaki kızın arkadaşları geldi seni sordular iyi burada değildin" dedi Merve. Yanına oturdum. "benim bir suçum yok niye böyle bir şey yapıyorlar ki" dedim. "sence hepsi kıskanıyorlar" dedi Merve.

"anladım" dedim. Kalan dersleri de dinleyip okuldan çıktık. Merve koluma girdi. Güldüm. "hadi biraz gezelim babaanne çıkmış nasıl olsa gidecek bir yerin yok" dedi Merve. "olur" dedim gülerek. Parkta gezdik alışveriş merkezine gittik.

Pamuk helva aldık. Ayaklarımız ağrımaya başlayınca yurda gittik. Ödevlerimi yaparken Merve çağırdı. Yanına gittim. Emre nin facebook u nu bulmuştu. "Bak bir sürü kız var" dedi. Gerçekten de bir sürü kız vardı hepsi de birbirinden güzeldi.

Sinirim bozulmuştu ve nedense kıskanmıştım. "ben ödevlerime dönüyorum sende yapsan iyi olur" dedim. "noldu kız" dedi. "boş ver" dedim. Güldü ve "kız sen bu çocuğu mu kıskandın aranızda bişey mi oldu" dedi. "olmadı Merve boş ver dedim ya" dedim.

Kafasını salladı. "bana söyleyebilirsin kimseye söylemem aramızda kalır" dedi. "bilmiyorum sanırım kıskandım" dedim. " vaay aşık mı oldun kız" dedi. "Merve dalga geçme" dedim. "tamam tamam bir şey demedim" dedi. Ödevlere döndüm. Bir metin vardı onu Türkçeye çevirecektim. Hepsini çevirdikten sonra duş alıp uyudum.

Benim Hayatım Benim HikayemHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin