ODCINEK II

41 5 2
                                    

Wielki Lord Mydlini nie rozpaczał zbyt długo za matką swego dziecka, nie czuł wręcz smutku wcale. Nie wysłał on nawet żerców, by ci znaleźli jego niewolnicę. Pewnego dnia, kiedy przechadzał się między tawernami w centrum Pirlandii usłyszał żałosny lament jednego z mieszkańców naszej wytwornej wioski. Nazywali go Ryszardem, bo był on kiedyś jednym z najdostojniejszych dworzan, lecz spędzał zbyt wiele czasu w kasynach, z których nikt nie wychodził wygrany. Wierzył on bowiem, że uda mu się i wygra jako pierwszy i jedyny, dzięki czemu zapewni on jeszcze lepszy dobrobyt dla swojej żony i córki. Jednak żona jego zmarła bardzo szybko na chorobę nieuleczalną, zostawiając Ryszarda samego z malutką Babette. Zdruzgotany Ryszard nie mogąc przeboleć śmierci ukochanej, zatracił się w piciu i hazardzie bez reszty. Nikt nie potrafił go opamiętać. Jednak jedno zdarzenie zapadło mu głęboko w pamięć, jemu jak i jego córce. Pewnego razu wybudzona z koszmaru Babette, poszła znaleźć ojca, by mogła odesłać w zapomnienie straszliwe obrazy z jej wyobraźni. Po długich poszukiwaniach znalazła ojca w jadalni upitego i oddajacego resztę ich pieniędzy w zamian za butelkę trunku złocistego, lecz to nie koniec smutków ów nocy, bowiem parę chwil później Ryszard przegrywa swe hazardowe zawody, tracąc swój dom, drogocenne pamiątki i szaty, które przywdział w ten wieczór. Obdarty z szat, które ofiarowała mu jego piękna żona, kroczy po resztę majątku, jednak zauważa w rogu Babette. Wiedział on wtedy, że już nie tylko w jego oczach jest obelżywym pijakiem. Tej nocy, dzieciństwo Babette zakończyło się raz na zawsze. Mężczyzna płakał, ponieważ nie stać go było na nauki u cudownej Bogini Giovany, która udzielała swych mądrości w pobliskim lesie. Chciał on zapewnić miejsce w Jebudii dla siebie i jego córeczki. Jednak samotne wychowywanie dziecka, zajmowało mu zbyt dużo czasu, więc nie mógł w pełni poświęcić się swojej pracy. Pracował tylko za parę nędznych manatów. Zrozpaczony mężczyzna nie wiedział co powinien zrobić. Obiecał on przecie swej córce, by spakowała swe rzeczy, bo gdy wróci zaczną nowe życie, zupełnie inne niż wiedli wcześniej. Ochichiru zrozumiał wtedy, że to jego szansa, by znaleźć godną dla niego kobietę, która będzie wraz z nim sprawowała rządy nad Pirlandią. Mógł on bowiem wychować ją za młodu, by dorosła na mądra i waleczną kobietę. Miała być ona żoną przyszłego władcy Pirlandii, musiała być równie doskonała co sam Lord Mydlini. Nie wiedział on jednak jeszcze wtedy, że owa kobieta może zmienić jego los o 180°. A jego plany o zawładnięciu Pirlandią mogą pogrzebać jego życie. Nieświadomy Lord, postanowił, że wykupi córkę mieszczanina. Był pewien swego wyboru, mógł dać mu wiele manatów, pieniądze w tej chwili nie grały roli. Zbliżył się do zrozpaczonego mężczyzny i zaproponował mu ów układ. Po twarzy Ryszarda widać było zdumienie, rozweselenie, ale i wściekłość. Pomimo tych wszystkich emocji i myśli, mieszczanin postanowił zawrzeć układ z Lordem Mydlinim.

The Pirland SagaOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz