Wydarzyło się to lat parę temu, kiedy Pirlandia straciła swego króla Jonathana. Zrozpaczony lud, nie potrafił znaleźć godziwego następcy, tak więc mieszkańcy Pirlandii żyli bez władcy. Niestety, niedługo po śmierci króla, plugawi jej mieszkańcy postanowili wziąć sprawy w swe ręce. I tak oto Ochichiru Mydlini wyrzucił na stół wszelkie swe parszywe uczynki, a wszystko po to, aby zdobyć władzę nieograniczoną. Zaczął od spłodzenia swego potomka wraz z niewolnicą, którą zyskał po przejęciu jednej z wiosek. Z związku tego powstała Lorelei, potomkini rodu Mydlinich. Dziecko chowało się zdrowe, a jej wiedza na temat sztuk walki, zdumiewała wszystkich. Ginerwa, początkowo wierna swemu panu, słuchała jego rozkazów, lecz razu pewnego, gdy wyszła nazbierać roślin leśnych spotkała nieopodal stawu piękna kobietę, z którą przeprowadziła dłuższą rozmowę. Ginerwa onieśmielona mądrością owej kobiety, postanowiła odwiedzać częściej ów staw. Spędzała z nią wczesne ranki, późne wieczory, a zdarzyło się, że czasami, gdy zasnąć nie potrafiła przybiegała, by jeszcze raz wysłuchać nauk leśnej Pani. Niestety słudzy Lorda Mydliniego zauważyli częste zniknięcia Ginerwy i powiadomili o tym Ochichiru. Mężczyzna zaniepokojony tym, że jego niewolnica może wydać jego niecne plany postanowił rozmówić się z Ginerwą. Pewnego popołudnia, kiedy nasza bohaterka wracała z nauk leśnej Pani, spotkała Lorda Mydliniego, siedzącego na jednym z drewnianych pni. Wokół niego znajdowało kilka żerców. Zaniepokojona Ginerwa wycofała się, ale wtedy Mydlini krzyknął do żerców, aby ją schwytały. Ginerwa szybko rzuciła się do ucieczki, nie miała pojęcia, gdzie uciekać, wiedziała tylko, że nie może kierować się w stronę stawu, ponieważ żercy mogliby zniszczyć wioskę leśnej kobiety. Kiedy nastała noc, Ginerwa pewna, że straciła gdzieś po drodze żerców, postanowiła wyruszyć do leśnej Pani. Kiedy znajdowała się kilkanaście metrów od wioski, zobaczyła wielkie światło, dym świec i tłum ludzi, którzy głośno krzyczeli : "Chwała Tobie, Giovanno".
CZYTASZ
The Pirland Saga
PertualanganUsiądź wygodnie człowiecze i wysłuchaj historii o królestwie Pirlandii. Niegdyś rządzonej przez króla Jonathana, teraz mocarstwie bez władcy. Posłuchaj o złowrogich czynach Lorda Mydliniego i dziejach wielkich bóstw lasów Jebudii. Dojrzewaj w pokorz...