Hoofdstuk 17: Shoppen

398 13 59
                                    

Pov Niall

'S Ochtends word ik wakker, omdat ik Faith uit haar bed hoor opstaan. Als ik haar aankijk zegt ze meteen: "Sorry, ik dacht ik ga me vast aankleden." "Geeft niets. Hoe voel je je?" Vraag ik. Ze gaat weer op haar bed zitten en antwoord: "Iets minder dan gister, maar op zich wel oké." Gister heeft ze uiteindelijk nog best wel veel gedaan, dus het was te verwachten dat ze vandaag wel weer iets meer last zou hebben. "Laten we ons inderdaad maar gaan aankleden, dan kunnen we zo de kerstinkopen gaan doen." Stel ik dan voor. Faith knikt en staat weer op van haar bed. Zelf sta ik dan ook maar eens op uit het bed.

Nadat ik gedoucht heb, ga ik weer terug naar beneden. De anderen waren ook al wakker. Harry en Faith staan samen ontbijt te maken. "Faith, is het nodig dat we voor de zekerheid pijnstillers meenemen vandaag?" Vraag ik, terwijl ik aan de tafel ga zitten. Faith kijkt mij twijfelend aan en antwoord dan: "Doe maar voor de zekerheid." Dus ik loop naar het medicijnkastje en neem een pakje paracetamol mee. We kunnen het inderdaad maar beter voor de zekerheid bij ons hebben. Nou zijn we in een winkelcentrum, dus we zouden het dan ook altijd nog kunnen kopen maar nu hebben we het gewoon bij ons.

Na het ontbijt verdelen we ons over twee auto's. Zayn, Faith en ik in één auto, Harry, Louis en Liam in de andere auto. Natuurlijk hebben we wel de rolstoel meegenomen. Gisteravond, voordat Faith naar ons toe kwam, hebben we afgesproken dat we als gezamenlijk cadeau voor Faith een laptop, Nintendo DS en spelletjes halen. En dan koopt iedereen nog een klein cadeautje. Ik heb nog geen idee wat ik voor haar ga halen. Liam gaat als eerste de laptop en Nintendo halen met Louis en die leggen ze dan meteen in de auto. Daarna gaan we één voor één weg om een eigen cadeau te halen. Hopelijk gaat dat niet te veel opvallen. We hebben afgesproken dit jaar geen kerstcadeaus voor elkaar te halen. Dat geld gaat naar de cadeaus voor Faith en voor het weeshuis.

Wel gaan we natuurlijk nog cadeautjes voor Louis' verjaardag halen. Hij wilde het niet, dus we hebben allemaal heel braaf gezegd dat we geen cadeaus voor hem zouden halen. Maar dat doen we dus echt wel. "Ik wil ook heel graag iets doen als cadeau voor Louis' verjaardag, maar ik heb wat hulp nodig." Zegt Faith. "Ik wil een trui of vest voor hem ontwerpen, maar ik weet natuurlijk niet zijn maat." Dan zegt Zayn meteen: "We kunnen straks wel voor een mooie spijkerjas kijken en kledingverf, is dat goed?" Faith knikt meteen hevig. Wat een creatief idee. Wij hebben als gezamenlijk cadeau bedacht dat Louis twee uur mag gaan racen op een circuit en verder doen we wat kleine cadeaus zoals een nieuw voetbalshirt.

Terwijl ik Faith in haar rolstoel de speelgoedwinkel in duw lijkt het me handig om te vragen: "Hoeveel kinderen zijn er eigenlijk in totaal?" Dan weten we ook hoeveel cadeaus we moeten kopen. Faith antwoord: "Drieëndertig kinderen in totaal. Elf zijn er jonger dan acht jaar en tweeëntwintig ouder dan acht jaar." "Wat zijn dingen die ze graag zouden willen hebben?" Vraagt Zayn dan. Misschien hadden we dit eigenlijk eerder moeten bespreken, dat was handiger geweest. "Voor de kleintjes zijn knuffeltje erg fijn, want vaak komen ze zonder spullen binnen en een knuffeltje kan ze dan toch vaak troosten. Tekenspullen wil iedereen eigenlijk wel hebben. Voor de oudere zou ik sieraden doen, of dvd's, want de ouderen mogen een keer per week opblijven en film kijken samen, maar alle films zijn al honderd keer opnieuw gekeken." Antwoord Faith. Perfect eigenlijk. "Laten we eerst de knuffels halen." Stel ik voor. Harry en Zayn gaan allebei een karretje halen, aangezien we veel spullen nodig zullen hebben.

We hebben alle grote teddyberen meegenomen. Er waren er dertien en die hebben we allemaal meegenomen, voor als er in de tussentijd kinderen bij gekomen. We wilde niet van die kleine, standaard knuffeltjes, dus we hebben grote, ongeveer zestig centimeter, knuffels meegenomen. Nu gaan we de tekenspullen halen.

Uiteindelijk hebben we dertien knuffels voor de kleintjes. Voor alle kinderen een schetsblok, veertig in totaal. Voor de kleintjes kleurpotloden, voor de groteren gelpennen. En voor alle grote een ketting of armband, wel allemaal verschillende en een dvd. Op die manier zijn er ook weer vijventwintig dvd's die alle kinderen kunnen kijken. Het was nog best een uitdaging om zoveel verschillende dvd's te vinden binnen die leeftijd. En Faith wilde een schilderij maken, dus we hebben een schilderdoek meegenomen. We hebben van alle cadeautjes iets te veel meegenomen, voor het geval er kinderen bijgekomen zijn in de tussentijd. Het zou lullig zijn als we dan een cadeau te weinig hebben.

Zayn is nu met Faith een spijkerjas voor Louis aan het uitzoeken. Ik ben de enige die nog een cadeau voor Faith moet uitzoeken, dus dat ga ik nu snel doen. Meteen ren ik naar de hobbywinkel. Daar ga ik sowieso een cadeau vinden voor Faith. Misschien nieuwe lapjes stof, want ons kussen is bijna klaar. Maar dat vind ik zo saai. Snel kijk ik verder naar anderen dingen. En dan zie ik echt het perfecte liggen. Een pakket om je eigen knuffeltjes te maken. De giraffe moet sowieso mee en welk dier zal Faith leuk vinden. Ze heeft een uilen onesie, dus de uil zal ze vast wel leuk vinden. Die neem ik dan mee. Dan heb ik twee kleine cadeautjes voor haar. Dat is ook nog eens leuk voor haar op dagen dat ze op bed moet blijven liggen.

Thuis verstop ik de cadeaus snel in mijn kamer. Daar komt Faith toch niet. Dan ga ik weer terug naar beneden. Faith zit ondertussen op de bank. Moe vraagt ze: "Harry, vind je het erg om een andere keer die cake te maken. Ik wil nog wel helpen met het avondeten, maar dat wordt een beetje veel." Harry schudt natuurlijk meteen zijn hoofd en antwoord: "Nee, tuurlijk niet. Dat doen we de volgende keer wel." Het is ook echt wel een lange dag geweest. We hebben ruim drie uur gewinkeld. Ik ga naast Faith zitten en vraag: "Once Upon A Time?" Ze grinnikt en knikt. Wat nou... Het is best een leuke serie.

Sorry dat ik zo lang niet geupdate heb. Mijn opa is deze week overleden, dus ik was er niet helemaal bij met mijn hoofd. 

Ook heb ik een nieuw verhaal genaamd Wolves. Het gaat over Louis en Harry die een pleegzoon krijgen. Het zou heel lief zijn als jullie daar een kijkje gaan nemen.  

Just Can't Let Her Go (1D Fanfic)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu