Kapitola 43 - Ne nehodný

56 5 1
                                    

Místo: neznámé

„Warpový pohon?" zeptala se znovu Juyu.

„Ano," přikývl Tony.

„Proč by nás honili kvůli něčemu takovému?" chtěla pak vědět a zamračila se. „Myslela jsem, že všechny lodě cestující na dlouhé vzdálenosti můžou letět takhle rychle. Myslela jsem, že i my jsme schopní letět takhle rychle."

Juyu nemusela být geniální vědec, ale vždycky pokládala relevantní základní otázky. To se na ní Tonymu líbilo, oběma nohama stála na zemi a vždycky se soustředila na důležité věci.

„Letíme rychle," potvrdil Tony. „Jen ne v rovině rychlosti warpového pohonu. To co máme, je, no... hádám, že hyperpohon je nejlepší označení."

„Adekvátní označení," souhlasil Drongo ze svého místa v zadní části pokoje. Zvykli si shromažďovat se kvůli takovým diskuzím v nákladovém prostoru, ale od chvíle, co ho uzamkli, převzaly tuto funkci můstek a kuchyň. Umístili do řídící místnosti nějaké boxy, aby si každý mohl sednout. Vypadalo to trochu chaoticky a přecpaně, ale muselo se to udělat. Bee se usadila na jiné krabici vedle obra a tiše naslouchala jako vždy.

„A proč je warpový pohon o tolik speciálnější?" zajímala se znovu Juyu.

„Je rychlejší, stabilnější," vypočítával Tony. „Způsob, jakým funguje hyperpohon, je jiný. Fajn, takže neměl jsem čas studovat obojí detailně, protože jsem jako vždy měl milion a jednu věc, kterou se zabývat, ale způsob, jakým pracuje hyperpohon, je, že... nás protlačí zkratkou. Na Zemi tomu říkáme ‚hyperprostor'."

„Má na mysli kosmické cesty," přerušil ho Loki.

„Ano, to," ukázal na něj Tony.

„Nevím toho moc ani o jednom," přiznala Juyu.

„Zjednodušeně řečeno, hyperpohonový systém, který máme, nás jednoduše protlačí do hyperprostoru, takže můžeme vzdálenosti překračovat rychleji, což je no... zatraceně skvělý, zvlášť ve srovnání s technologií, na kterou jsem byl zvyklej doma, ale warpový pohon je úplně nový stupeň rychlosti. Co by s touhle lodí trvalo týdny nebo měsíce, by s lodí s warpovým pohonem zabralo jen pár dní."

„Oh, chápu," přikývla Juyu v porozumění.

„Nemluvě o tom, že se dá mnohem lépe kontrolovat. S největší pravděpodobností by nás z něj nikdo nemohl jen tak vytrhnout, jako ta patrolská loď ve Filipimě, pamatujete? Nevím, jak to udělali, ale jednoduše nás vytáhli z hyperprostoru, ale s warpovým pohonem by to udělat nemohli. Oprav mě, jestli se mýlím, Drongo."

Tony si byl svými teoriemi absolutně jistý, ale protože obr podle všeho tuto technologii znal, neuškodí si to ověřit.

„Ne, máš pravdu. Lodě s warpovým pohonem nemohou být přinuceny zastavit způsobem, jakým mohou být zastaveny normální lodě s hyperpohonem."

„Protože lodě s hyperpohonem používají existující cesty, zatímco warpový pohon si cestu vytváří sám, není to tak?" zeptal se Loki.

„To je dost výstižné," přitakal Drongo.

Tony o tom chvíli přemýšlel. „Teď, když o tom přemýšlím, se to vážně podobá-"

„Chůzi na větvích Yggdrasilu ve srovnání s použitím Bifrostu," dokončil Loki. „Ano, vskutku tomu tak je, ale jen v základním pojetí. Tyto kosmické cesty jsou velmi odlišné od tajných cest v Devíti světech. Ani já je neznám tak dobře, jsou mnohem rozsáhlejší a táhnou se mnohem dál, je jich také mnohem víc. Bylo dost těžké udržet nás v našem kursu, když jsem se teleportoval."

Bend Around the Wind - Ohýbat se kolem větruKde žijí příběhy. Začni objevovat