Kapitola 53 - Rádoby králem

40 3 1
                                    

Galaxie Mléčná dráha

Soustava Tilnast

Planeta Sarka

Loki o tomhle nikdy nikomu neřekl ani slovo. Nikdy nevysvětlil, jaké plány chystal, když se blížila Thorova korunovace, a nikdy nikomu neřekl proč. Nikdy se nikomu nesvěřil, že ho spíš než žárlivost poháněl hněv a obavy. Neměl v úmyslu připravit Thora o trůn, přinejmenším ne kvůli sobě. Jen ho chtěl od něj ještě chvíli držet dál. Byl to takový jednoduchý, ale zato skvělý plán. Zabránil by Thorovi v usednutí na trůn, zatímco Všeotci by ukázal, že Thor ještě není připravený vládnout. Odin by byl naštvaný a Thorova korunovace by se o pár desetiletí odložila.

Při zpětném pohledu bylo udivující, jak rychle věci eskalovaly. Jak se Lokiho malý plán změnil v obrovskou katastrofu. Jako obyčejná pochodeň, která se během mrknutí oka přemění v zuřivé inferno.

Na nikoho se nedíval, zatímco mluvil. Jen zíral před sebe, když mu slova plynula ze rtů, jedno po druhém. Mluvil tak nezaujatě, jak jenom mohl, ale jeho hlas stejně jednou za čas utichl, stejně se musel zastavit, aby se pro uklidnění zhluboka nadechl a stejně se u několika slov zadrhl.

Kůži měl pořád nesnesitelně modrou, dokonce i po tolika hodinách. Pořád cítil následky té podivné energie, která do něj pronikla, když ho střelili. Alespoň ale také cítil, že už pomalu vyprchávala. Čím dříve se bude moci přeměnit zpátky do své normální podoby, tím lépe. Prostě bude muset tenhle pohled ještě chvíli snášet.

Nelitoval, že pokazil Thorovu korunovaci. Hromovládce měl tak daleko k tomu, aby byl připravený stát se králem, až to bylo směšné. Byl to jen arogantní horkokrevný spratek, který se za své chování ani nestyděl. Myslel si, že vládnout znamená vést armády do slavných bitev a předvádět se před masami, zatímco by si liboval v jejich zbožňování. Při první diplomatické překážce by zapříčinil válku.

Nelitoval ani, že zabil Laufeye. Nezáleželo na tom, že sdíleli stejnou krev. Král Jötunů ho odhodil, pravděpodobně proto, že byl skrček. Navíc tak strašně moc toužil po Odinově smrti, že padl do očividné léčky. Nezasloužil si Lokiho slitování. Jeho vlastní krvežíznivost a hlad po pomstě způsobily jeho smrt. Loki byl jen prostředníkem.

Nebyl si jistý, jestli litoval toho, že poslal Ničitele za Sif a válečnickou trojkou. Loki byl král regent a oni byli křivopřísežníci; zrádci, stejně jako Heimdall. Loki seděl na Ásgardském trůnu pouhých pár hodin a okamžitě ho zradili jeho takzvaní přátelé. Neměl šanci prokázat svou cenu, ani to, že dokáže strážit trůn během Odinova spánku bohů. Ne, všichni běželi zachránit Thora. Všichni byli tak připravení označit všechno, co Loki udělal, za činy poháněné žárlivostí. Thor, který by se vrátil do Ásgardu, by zničil jeho jedinou šanci se osvědčit. Nebo to si přinejmenším Loki myslel. Byl příliš rozzlobený, než aby uvažoval logicky a rozumně.

A dobře, ano, Loki po přerušené korunovaci povzbudil Thorův hněv, ale dobrý král by se neměl dát tak snadno zmanipulovat, ani svou rodinou. Thor ve svém vzteku prahnul po boji. Loki jen musel prohodit pár slůvek. Thor mohl říct ne, mohl prokázat svou hodnotu a moudrost, kdyby se řídil Odinovými slovy. Mohl hledat způsoby, jak usilovat o odplatu diplomaticky přijatelnou cestou.

Ale ne, Loki mu pouze řekl, že má pravdu, když se obává Mrazivých obrů, a Thor byl okamžitě na koni a chystal se učinit nejhloupější rozhodnutí svého života.

Loki mu dal mnoho šancí udělat moudrou věc, ale Thor jen pochodoval kupředu jako ten největší hlupák. Neplánoval Thorovo vypovězení, ale nevadilo mu, že k němu došlo. Lokiho machinace jednoduše upozornily na Thorovy nedokonalosti. Ty byly jeho vlastní, stejně jako jeho chyby. Loki se jen ujistil, že všichni budou schopni spatřit, co on už dávno věděl; že Thor byl příliš nezodpovědný, příliš popudlivý a příliš snadno ovlivnitelný správně mířenými slovy. Loki tyto Thorovy chyby viděl a ujistil se, že ostatní je uvidí také, zvlášť Odin.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Aug 29, 2021 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Bend Around the Wind - Ohýbat se kolem větruKde žijí příběhy. Začni objevovat