Galaxie Andromeda
Soustava Bek
Planeta Yirb
Murrow byl podezřelý už od začátku. Svým způsobem se zdál až příliš úslužný. Připomněl Tonymu nepříjemné byznysmeny, kteří vám líbali zadek, když jste byli v jejich přítomnosti a jakmile jste se otočili, snažili se vás zničit. Byl také mnohem starší než zbytek Yirbeků, které zde viděli. Juyu působila stroze a sebejistě ve všem, co řekla, což byl docela dobrý výkon. Požádala o mapy, přičemž hovořila náležitě vágně a použila tón, který dával jasně najevo, že se s nikým nebude dohadovat. Vzhledem k tomu, že šlo o její první rodeo, vedla si velmi dobře. Pak jim stařec pokynul a požádal je, aby šli za ním a vybrali si správné mapy, ale tentokrát ho následoval jen Tony. Nešli moc daleko, jen do vedlejší místnosti.
„To je velmi zajímavé brnění, co máte na sobě," zabručel muž cestou.
„Jistě," odvětil Tony.
„Nemohu se rozhodnout, zdali jste Skrull nebo nějaký zvláštní malý psíček," pokračoval Murrow. Tony mu na to mohl odpovědět docela dost věcí, ale všechny je spolkl. Nebyl čas obtěžovat se s nějakým rýpáním. Tak prostě pokračoval v chůzi.
„V Impériu není mnoho teplokrevných," pokračoval Murrow, nevšímaje si Tonyho mlčení. „No, teď už ne." Murrow na něj znovu pohlédl, aby zjistil, jestli z něj dostane nějakou reakci. Tony si uvědomil, že stařec se ho snažil pochopit. „Nutí mě to přemýšlet, jaký druh z těch zbývajících několika jste vy."
„Co se stalo s teorií ‚možná jsem Skrull'?" zeptal se Tony.
„Právě jsme prošli bránou, která by mi dala vědět, pokud byste byl kožoměnec," odpověděl muž. Tony spolkl kletbu, která se mu chtěla vydrat z úst. Tohle nebyl problém. V rukávu měl několik vhodných vysvětlení.
„Hm, chytré," řekl místo toho.
„Technologie z doby před válkou," prohodil Murrow, když se konečně dostali k těžkým dveřím. Tony se mohl pokusit zahlédnout, co Yirbek zadával na bočním panelu, ale bylo by to ještě podezřelejší. „Bojoval jsem v ní, víte."
„Která válka?"
„Skrullská invaze," ozřejmil muž, poté co vstoupil dovnitř. Tony šel za ním. Neznepokojoval se, měl na sobě oblek, DNI bylo aktivní, repulzory v pohotovosti.
Místnost byla uvnitř o trochu větší než předchozí kancelář. Ve vzduchu se vznášely desítky aktivních displejů, většinou hvězdné mapy, ale na některých viděl rozličné části letiště a věže, ve které se nacházeli právě teď. Tony si také všiml, že na konci místnosti se displeje promítaly v menší formě. Když se podíval pozorněji, uvědomil si, že tam byly jeden po druhém seřazeny tenké téměř průsvitné malé disky a z každého z nich vycházel jiný obrázek. Muselo jít o nějaký druh optických disků, jen žádný z nich nebyl větší než dolarová mince. Asi se nejednalo o stejnou technologii jako disky na Zemi.
„Stále si pamatuji, jak se změnila propaganda," promluvil znovu Murrow, jak se tak díval na displeje. „Jednoho dne nám bylo řečeno, abychom se bránili, že budeme stát vítězně a nemáme se podvolovat útlaku. Příště bylo všechno o tom, jak nám Impérium přineslo zlatý věk, jak jsme byli pozvednuti, abychom stáli vedle největší rasy ve vesmíru."
„Ne že bych neoceňoval lekci z historie, ale vlastně mě to doopravdy nezajímá. Můžeme se vrátit k tomu, pro co jsme sem přišli?" zeptal se Tony. Nelíbilo se mu, kam rozhovor spěl. Tenhle tón mu připomínal zahořklé veterány, ty, kteří přišli o končetinu, přítele nebo rodinu, nebo své duševní zdraví ve válce, a usoudili, že si Tony zaslouží ránu do tváře, nebo ještě líp kulku do hlavy za svůj přínos jakožto výrobce zbraní. Oh, jak ignorantský tehdy byl. Pokrčil rameny na bláznivého vojáka s PTSP a usmál se na kamery, zatímco policie se zabývala útočníkem. Vážně nerad vzpomínal na ty časy. Tak nějak si lámal hlavu nad tím, proč došlo jen k hrstce takových pokusů, mělo jich být pravděpodobně víc.
ČTEŠ
Bend Around the Wind - Ohýbat se kolem větru
AvventuraNěkolik měsíců po bitvě o New York se za chaotických okolností bůh Loki znovu objeví ve Starkově věži, tentokrát je však na útěku. Tony Stark se dostane do křížové palby a nakonec je unesen spolu s Ásem. Zvládnou ti dva dosáhnout příměří, aby mohli...