29 hari sebelum dibuliAerina bergolek golek diatas katil berwarna merah jambu miliknya itu sambil memikirkan kejadian petang tadi.
Jejaka berkulit putih, bibir nipis merah jambu, rambut perang dan berkulit putih menggetarkan sanubariku.
Apakah aku jatuh cinta?
Aku pantas menggelengkan kepalaku laju.
"Tak tak mungkinlah, hish gila lah aku. Mana maunya dia nak dekat aku. Dahla x lawa miskin. Hmm takpela sekadar crush pon dah cukup." Kata ku perlahan sambil memeluk bantal guling.
Setelah beberapa minit, aku terus terlelap.
********
"Ina, karangan Bahasa Melayu awak dah siap ke?" Tanya izora dan aku hanya mengangguk.
"Kenapa, awak tak siap lagi ke?" Soalku aneh sebab setahu aku, izora ni jenis rajin takkan lah tak siap kot.
"Eh tak saja tanya, hehehe"
Aku hanya tersenyum. Kemudian guru matematik masuk dan memulakan p&p bermula.
Lonceng rehat kedengaran dan kelihatan ramai pelajar berkerumuni kantin untuk menjamu selera selepas penat mentelaah pelajaran yang dipelajarinya.
Termasuklah ariena dan rakan rakannya itu. Mereka bergelak ketawa sambil membawa makanan mereka menuju ke meja kosong untuk menjamu selera.
Selepas aerina melabuhkan punggungnya keatas kerusi tiba tiba seorang pelajar yang anggaran usianya berumur antara 15 atau 16 tahun tiba disebelah aerina.
"Nah" hulur gadis itu kepadaku. Selepas aku menyambut belum sempat aku berkata kata dia terus pergi dari situ tanpa mengucapkan apa apa.
"Kenapa ina, awak kenal ke dengan budak tu." Tanya syura pelik.
"Tak , saya tak kenal. Kenapa dia bagi saya surat." Kataku tertanya tanya ,apa motif budak tu kasi surat kat aku.
Syura, syira dan izora hanya memandang aku yang merenung surat itu dengan pelbagai persoalan.
9.15pm
(Bilik aerina)
"Ni surat apa? Kenapa budak tu kasi kat aku? Ke ada seseorang suruh kasi kat aku? Hish aku bukan lawa or popular tapi kenapa?"
Aku hanya memerhati sampul surat itu sebelum membukanya. Isi yang tertulis dalam itu membuatkan aku keliru.
"Jangan dekati atau cuba untuk kenali dia kerana dia hak aku" ~ unknow
Aku hanya mampu mengerutkan dahi.
Surat ni betul ke untuk aku? Dia siapa dia? Kalau dia tu lelaki, aku bukan kenal lelaki dekat sini? Hmm biar jela , moh kita tidur.Aku melipat kembali surat itu dan memasukkan kedalam laci. Selepas itu terus merebahkan diri diatas katil dan menutup mata.
******
(Bilik Rehat Rumah Lieona)"Maya, kau dah suruh budak kita hantar surat dekat si jalang tu ke?" Tanya lieona sambil memandang kearah maya dengan serius.
"Dah lieona, aku dah suruh sari untuk hantar surat kat budak tu. Kita tunggu dulu ,kalau dia hiraukan semua surat kita dan dia terus dekati riskarl baru kita serang" kata maya sambil menjelaskan semuanya dengan teliti.
Lieona hanya mengangguk dan tersenyum.
"Aku menanti haritu tiba, jangan cari pasal dengan aku. Kalau cari pasal, kau menempah ajal". Kata lieona sinis sambil tersenyum ...
"Well i dah lama tak beraksi." Kata sabrina dengan selamba.
Mereka semua hanya memandang sesama sendiri sambil tersenyum penuh makna.
Bersambung♥️✌
YOU ARE READING
This Kind Of Pain /| Change
Mystère / ThrillerAerina, gadis comel yang pendiam dan meminati jejaka popular sekolahnya itu Riskarl. Disebabkan presaannya itu dia terseksa! Dibuli ! Semua yang ada disekolah itu kejam ! Dibuli sekumpulan gadis gedik, kaya dan cantik disekolah itu membuatkan Aerina...