Bunyi kaca berderai membingitkan suasana rumah mewah tersebut membuatkan seisi rumah tersebut terdiam apabila melihat lieona yang bagaikan singa kelaparan apabila melihat riskarl menyapa lembut kearah aerina.
"Kau tunggu lah betina, hari pembalasa untuk kau akan tiba kelak."
*****
Aerina agak muram harini kerana dua sahabat baiknya akan berpindah dari sekolah.
"Syura , shira betul ke awak nak pindah ni?" Kata izora dengan suara sedih.
"Hm betul tu izora, sebab papa kami mahu melebarkan sayap perniagaannya ke johor jadi kami pon terpaksa berpindah." Kata syura tenang sambil dibalas anggukkan oleh shira.
Memang sedih apabila mahu berpisah dengan rakan baik tapi nak buat macam mana bukan kemahuannya.
"Tapi korang janji eh, jangan lupakan kami dan wassap la selalu ." Kataku dan terus kami berpelukkan sesama sebelum sikembar tersebut pergi harini pada pukul 4 petang.
*****
Malam itu.Aku hanya mampu termenung mengenangkan hari esok.
Esok hanya aku dan izora sahaja jika mahu kemana mana. Sebab aku hanya rapat dengan izora dan si kembar itu sahaja. Sebab aku walaupon ceria tetapi agak antisosial sikit. Bila orang tegur baru aku boleh terima and terus selesa dengan orang tersebut.
Aku mengeluh kecil.
Group whatapps yang berdeting deting masuk hanya ku pandang sepi.
Entahla. Aku takde mood nak balas. Terasa malam ini aku mahukan kesepian dan ingin melayan perasaan.
Well esok hari sabtu. Cuti. Soooo apa lagi, late night movie!!!♥️🌟
*****
BILIK MEWAH RISKARLAku hanya berguling guling diatas katil empuk king saiz itu. Sebab taktau nak buat apa, sebab tak mengantuk lagi.
Tiba tiba minda ku melayang ke peristiwa petang tadi.
Dan bibir ku mengukir senyuman lebar. Siapa gadis itu? Pelajar baru ke?
Sebab tak pernah pulak aku nampak sepanjang 2 tahun aku study kat situ. Mungkin.
Tiba tiba hatiku mengamit satu perasaan yang aneh. Rindu? Ya , rindu! Aku rindu dia!
Tapi , aku takde nombor fon dia. Aku mengeluh kecil.
"Takpela, isnin nanti aku try cari dia. Mungkin jumpa. Cayok!!" Kata ku semangat dalam hati.
Pagi sabtu tersebut sangat nyaman dan indah membuatkan riskarl ingin pergi berjoging disekitar taman melati tersebut. Alah jauh jauh jogging dari rumah apa salahnya kan. Mana tau kot kot terjumpa jodoh.
Hehehe!
Riskarl sudah terbiasa dengan pandangan orang orang terhadap dirinya. Apabila dirinya yang basah dek peluh, dan rambutnya yang sedikit basah dan rambutnya dibuat bangs dibawah. Menjadikan dia bertambah menawan.
Aku berhenti seketika. Penat woi , walaupon lari lari anak macam mau tumbang woo.
Aku memusingkan badanku untuk berpatah balik tetapi ada sesuatu yang melanggar belakang badanku. Dan mendengar bunyi orang mengaduh sakit.
" Macam kenal je suara tu" kata ku dan melihat siapa itu dan bibirku mengukirkan senyuman.
"Finally, god accepted my doa"
Bersambung♥️ waiting fot the next chapters dengan sabar👉🏻🤞
YOU ARE READING
This Kind Of Pain /| Change
Gizem / GerilimAerina, gadis comel yang pendiam dan meminati jejaka popular sekolahnya itu Riskarl. Disebabkan presaannya itu dia terseksa! Dibuli ! Semua yang ada disekolah itu kejam ! Dibuli sekumpulan gadis gedik, kaya dan cantik disekolah itu membuatkan Aerina...