13

16 2 0
                                    

Keesokkannya, aku datang sekali seawal pagi yang mungkin untuk melihat apakah reaksi mereka bila meja yang malamnya rosak akibat perbuatan mereka kembali elok.

Jam memasuki pukul 6.45 pagi, sedikit demi sedikit rakan sekelasku hadir. Kelihatan diraut wajah mereka sedikit terkejut tetapi dikawal sebaik mungkin.

Bisikkan bisikkan halus mula kedengaran.

Mungkin berbicara mengenai aku. Yela semalam dah dimalukan dan mereka menyangkakan aku tidak hadir harini.

"Kau ingat aku takut dan mudah mengalah. Aku akan kuatkan hati , dan aku harap dengan kecekalan aku ni mereka akan putus asa." Kataku dalam hati.

Dan yang paling aku geram, reaksi wajah izora makin melampau. Sejak sejak kami tak bertegur sapa perangai izora bagaikan keluar belang yang sebenarnya.

Sebelum ni dia baik, ceria dan suka mengusikku. Kini semua tu hilang bagaikan angin yang bertiup. Entah apa yang merasuk izora sehingga dia berkelakuan sebegitu.

*******

Ketika waktu rehat, aku jarang ke kantin sejak aku dan izora bermasam muka.

Aku memasuki tandas perempuan dan apabila selesai buang hajatku, aku hendak keluar. Belum sempat memegang kunci pintu tersebut aku kedengaran 4 gadis bersembang mengenai aku.

"Wei kau tau tak pasal akk 5 perkasa tu." Tanya budak yang pertama itu.

"Ouh yang sapa nama nya. Hah! Aerina!" Jawab budak yang kedua.

"Haa siapa lagi. Denga cerita dia menggatal dengang abang zahari form6 tu. " Balas budak ketiga.

"Eh ada hati nak menggatal dengan abang zahari . Lawa sangat ke dia tu." Balas budak pertama tu dengan angkuh.

Aku yang dalam tandas dah menjulingkan mata , tanda meluat!

"Pada aku biasa jeh. Tapi kak leona dah mulakan rancangan dia. Yelah pompuan tu dah la menggatal dengan abang zahari then dengan abang riskarl pon nak cantas!" Jawab budak keempat yang diam dari tadi.

"Hmm tulah, namanya murahan. Muka biasa ada hari nakkan jejaka handsome and kaya. " Sinis budak pertama tadi.

Selepas puas membawang mereka berempat pon keluar dari tandas tersebut. Kemudian aerina pon keluar dari tanda dengan kesabaran yang ditahan tahan.

"Yaallah budak budak ni kan, datang sekolah bukan nak belajar! Gosip je lebih! Kalau adik aku kan, dah lama aku luku kepala." Kataku geram sambil memandang pintu tandas itu.

Tapi budak tadi cakap leona dah mulakan rancangan. Rancangan apa? Nak malukan aku lagi ke?

*******

"Aerina!"

Aku spontan menoleh kebelakang dan menampakkan wajah manis kemelayuan abang zahari.

"Manisnya wajah abang zahari, patutla izora jatuh hati".kataku perlahan

"Ye?"

"Awak okay ke?" Kata zahari dan dari raut wajahnya kelihatan risau.

Aku mengerutkan dahi.

"Saya okay je. Kenapa abang zahari tanya."

Selepas aku kata begitu kelihatan kelegaan terpancar diwajahnya.

"Abang zahari ni xleh nak simpan emosi betul." Kataku dalam hati sambil tersenyum simpul.

"Ouh haha, xde lah abang saja tanya. Sebab hal semalam. Risau lak, leona dah melampau. Nanti abang cakap kat dia." Kata zahari sambil mengangam buku limanya.

Aku terpempan.

"Eh tak payah, tak pe. Saya okay je, abang bukan tak kenal kak leona tu. Nanti lagi marah dia ,lepas abang tegur dia."

Aku bukan takut dengan leona tapi risau sebab pengaruh leona disini agak kuat.

Dia mengeluh kecil.

"Okay baik, tapi kalu ada apa apa kasitau abang ye. Nombor fon abang ada?"

"Ouh haa tak de." Aku yang agak blur disitu kelam kabut keluar fon dan check.

Bodo la aku, bila masa laaa aku ada nombor dia and buat apa nak susah susah check.

Dan aku nampak abang zahari tersenyum.

"Okay ni nombor abang,apa apa whatapps okay!" Kata abang zahari dan terus mengenyitkan matanya ke aku lepas memulagkan fon aku yang dia ambil tadi.

Aku tersenyum kecil

Dan disebalik pokok kelihatan maya memandang dengan telifon ditangan.

******

Sepanjang jalan untuk menuju ke kelas aku , aku dapat merasakan pandangan mereka tapi ku abaikan dan apabila sampai kedepan pintu kelas aku mendapat serangan yang kurang dijangka.

Pap! Bunyi tamparan kuat hinggap diwajahku.

Serious aku terkejut plus tergamam.

Izora! Sanggup dia tampar aku! Dan aku tak tahu apa marahnya dia.

"Izora ! Awak dah kenapa!" Jeritku terkejut dengan perbuatannya. Ayra pon terkesima dan terus berlari untuk berdiri disampingku.

"Kau dah melampaukan perempuan! Kau tengok ni. Gambar kau dengan abang zahari dan tersebar dalam group! Mentang mentang kau tau aku suka dia then saja la kau tunjukkan belang gatal kau nak sakitkan hati aku kan! Kau memang betina jalang! Menyesal aku kawan dengan kau!" Tengking izora tepat di wajahku.

"Yaallah izora sampai hati awak cakap macam tu, saya terserempak je. Bukan sengaja." Terang ku bersungguh walaupon aku tahu tak akan berhasil.

"Penipu! Tunggu la nasib kau !" Kata izora dan terus berlalu dari situ,dan aku dibalas dengan jelingan tajam rakan rakan izora.

Aku hanya menarik nafas berat sambil ayra mengosok gosok bahuku.

"Sabarla ayra, izora tengah dalam marah tu. Tapi dia tak maksudkan pon. Awak sabar ye." Pujuk ayra lembut.

Aku hanya mengangguk lemah .

******

Ketawa disitu mengselubungi bilik mewah itu.

"Padan muka betina tu! Nak menggatal tak pandai. Tunggu nasib kau.". Kata leona sinis.

"Betina tu memang tak tau malu. Mula mula dengan riskarl then dengan zahari pulak. Hmm pandai, cari yang handsome kaya tapi tak sedar diri tu miskin hodoh." Kata sabrina sambil diikuti ketawa kawan kawannya.

"Takpe wait and see tomorrow!"

When devil's wanna kills human, it's must be plan softly ❤️

Bersambung🕊️

This Kind Of Pain /| ChangeWhere stories live. Discover now