''Rose Matthews kim? Carolyn Gardner kim? Bunların ilişkisi ne? Yazı nasıl değişmiş olabilir!'' Billie elimden fotoğrafı alarak incelemeye başladı.
''Emin misin Carolyn Gardner yazdığına? Çünkü burada Rose ismini gördüğümden eminim.'' fotoğrafı geri alarak bakmaya başladım.
''Evet eminim, şuan bende Rose olarak okuyorum ama aklımdan isim uyduracak değilim ya? Kocaman bir Carolyn yazısı görmüştüm orada.'' bir süre bekledikten sonra bir şey bulmuş gibi bana baktı. ''Günlük!''
''Ne günlüğü?''
''Sende olan günlük! Bir öğrenci günlüğü olduğunu düşünüyorum demiştin değil mi? Belki de orada bir şey yazıyor olabilir.'' çantamı yanımda taşıdığım ve kitabı da çantadan çıkartmadığım için mutluluk duydum.
Elma kiliti boynuma asmıştım. Bir de onu kaybederek yaşacacak olay istemiyordum. Kilidi açtıktan sonra kitabı yere koydum. Billie yanıma oturdu. Şuan Billie'nin fikrini almak için onun odasında olduğumu söylemeliydim.
Okumuş olduğum sayfaları geçtim. ''Kocaman bir günlükte anahtar kelime aramak kolay olmasa gerek.'' en baştan söylenmeye başlamıştım bile.
''O kadar da zor değil belki de.'' Billie karıştırmakta olduğum sayfaların birisinin arasına parmağını koyarak kitabı kendisine çekti. Yüksek sesle okumaya başladı.
Kimliğinin açığa çıkacağını aklımın ucundan bile geçirmemiştim.. O isimsiz değildi, o Carolyn'di.
Okuduklarını dinlerken anlam vermeye çalışıyordum. ''Maria, isimsiz olan kim? Günlüğün yarısını okuduğunu söylemiştin biliyor olmalısın değil mi?''
Kafamı evet der gibi salladım. ''Günlüğün başından beri ürkütücü birisinden bahsediyor. Hakkında hiçbir bilgi bulunmayan bir kız, ismi bile belli değil. Ona isimsiz diyorlar ama bazen buna karşı çıkıyor. İsimsiz olmadığını iddia ediyor.''
''Sonradan kimliği ortaya çıkmış olmalı.'' günlüğün en başında karakterin okula gelmesi ile beraber bir isimsiz lafı dönüyordu ortada. Buna da kitabın bilinmeyeni diyordum. Bazen hiçbir zaman açığa çıkmayan durumlar olur ya, onlardan birisi sanmıştım. Ama kitabın sonuna ulaşmadan kimliği ortaya çıkıyorsa.. gizem neydi?
''Carolyn bilinmeyen bir kişiyse eğer Rose kim?'' aklımı yoklamaya başladım. ''Rose'un da yazdığına eminim. Başlarda bir yerlerde olmalı.''
Kitabın başlarına giderek sayfaları gezmeye başladım. ''Yok, bu olamaz yanlış baktım herhalde.'' Billie kitabı önüne çevirdi.
''Rose'un çocuğunun babası Brad Ramos'tu yazıyor. Çocuğu olabilir mi? Benzediklerini gördük.'' omuz silktim.
''Olamaz, doğumhane geçmişten alınan bir tedbir demişti Ricky, üstelik bu günlükte de benzer ifadeler kullanılıyor. Geçmişten olması lazım.'' geçmiş.. yakın gibi gelen ama oldukça uzak olan o kelime..
''Ne kadar uzak, eski okul ne zaman vardı?''
''Bilemiyorum, yeniden açıldığı zaman eskisinin üzerinden 150 yıl kadar geçmiş olması lazım. Yaklaşık 155 yıl olmalı.'' parmağını oynatarak hesap yapmaya başladı.
''Sanırım yanıldık. Aralarında bir akrabalık varsa ki öyle duruyor anneannesinden de yaşlı olması gerekir. Neden annesi yada anneannesine benzemeyip de ne olduğu belirsiz birisine benziyor?''
''Benzemediğini bilmiyoruz ki..'' annesi anneannesi yada benzeri hiçbir kişinin resmi yoktu elimizde, neden benzemesin ki! ''Sanırım Carolyn'in soyunu araştıracağım.''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yatılı Okul 2
HorrorYatılı bir okul.. Beş yıl önce yeniden düzenleme ile açılan bu okul ilk yılında birçok olaya tanık olmuştu. Ruhlar mı dersiniz, ölümler mi, yoksa çözülmeyi bekleyen bulmacalar mı? Bunun üzerinden sakin bir şekilde geçen yıllar sonrası yeni öğrenci...