"Jeonghan..." Panggil seseorang membuatkan Jeonghan memandang ke arahnya."Nuguseyeo?" Pura Jeonghan.
"Boleh hyung bawak kamu jalan-jalan?" Tanya Eunsoo lembut.
SEVENTEEN hanya menganggukkan kepala mereka seakan memberi keizinan jika Jeonghan membenarkannya.
"Nugu?" Tanya Jeonghan lagi.
"Eunsoo imnida.." Ujar Eunsoo memperkenalkan dirinya.
"Pergilah, Han... Dia seorang yang baik.. Dia takkan apa-apakan awak..." Ujar Scoups seakan cuba menenangkan Jeonghan walaupun sebenarnya Jeonghan hanya berlakon.
"Arrasseo..." Ujar Jeonghan lalu Eunsoo menarik kerusi roda yang kini Jeonghan duduki.
Mereka berjalan menyusuri koridor hospital itu dan akhirnya menuju ke taman yang ada dihospital tersebut.
"Cantik bukan, hyung?" Tanya Jeonghan tersenyum melihat permandangan yang terbentang luas dihadapannya.
"Ooh... Tetapi semuanya akan hilang pada hyung jika kamu juga turut meninggalkan hyung, Han..." Ujar Eunsoo membuatkan Jeonghan terkedu.
"Hyung... Hyung arra?" Tanya Jeonghan.
"Sebulan bersamamu... Hyung cukup mengenalimu, Yoon Jeonghan..." Ujar Eunsoo lalu duduk berhadapan dengan Jeonghan yang kini hanya menundukkan kepalanya.
"Seronok ke, Han?" Tanya Eunsoo bersama air matanya.
"Hyung..." Lirih Jeonghan serba salah melihat air mata itu.
"Seronok ke berlakon yang kamu baik-baik sahaja? Kenapa tak jujur, Han? Adakah seronok meninggalkan kami dengan cara seperti ni?" Tanya Eunsoo menundukkan kepalanya bersama tangisan sendu nya.
"Hyung... Izinkan saya..." Lirih Jeonghan mengangkat kepala itu, menghadap dirinya.
"Shirreo! Shirreoyeo!" Jerit Eunsoo menggelengkan kepalanya tidak mahu menerima kenyataan yang cuba disampaikan.
"Andai saya pergi... Izinkan saya hyung... Andai saya pergi, jagakan SEVENTEEN untuk saya... Pastikan mereka takkan menangisi pemergian saya hyung... Dan hyung janji pada saya yang hyung takkan sesekali menangis mengenang saya... Arraseo? Yakseokhae?" Tanya Jeonghan mwnghulurkan jari kelinking nya.
"Han..." Lirih Eunsoo dan Jeonghan hanya tersenyum sambil menghulurkan jari kelinking nya dihadapan Eunsoo.
"Yakseok..." Ujar Eunsoo bersama air mata nya.
"Hyung... Nan... Hyung saranghae.." Ujar Jeonghan lalu memeluk Eunsoo erat.
.
.
.
At Jeonghan wad...
"Jeonghan hyung... Hyung yakin dah sembuh ni?" Tanya Dk risau.
"Ye... Hyung dah ok!" Ujar Jeonghan semangat.
"Aishh... Hyung kan kita boleh pergi ke pantai lain kali... Kenapa mesti hari ni? Hyung sembuh sepenuhnya pun tak lagi..." Ujar Woozi geram.
"Before I late..." Ujar Jeonghan perlahan namun mampu didengari membernya yang lain.
"Mwo?!" Ujar Jeonghan apabila melihat membernya kini hanya melihat dirinya pelik.
"Kajja! Wowww!!!!" Jerit Jeonghan semangat tetapi langsung ditarik oleh Jun.
"Aishhh, wae?!" Tanya Jeonghan geram.
"Pakai jaket hyung!" Ujar Jun lalu menyarungkan kaket ditubuh Jeonghan.
.
.
Setelah itu, akhirnya mereka semua keluar menuju ke pantai yang berdekatan.
"Yeppeoda!" Jerit Jeonghan gembira.
"Hyung!!! Perlahan!!!" Jerit Dk, Seungkwan dan Dino risau berlari mengikuti Jeonghan. Sementara member SEVENTEEN yang lain hanya menggelengkan kepala mereka.
"Yeppeo!" Ujar Jeonghan merendam kakinya merasakan ombak laut yang kini perlahan menyapu membasahi kakinya.
"Eoothae? Cheowa?" Tanya Scoups tersenyum.
"Hm!" Ujar Jeonghan gembira.
"Dk ah!" Panggil Jeonghan lalu menyepam air mengenai muka Dk. Lalu dia berlari dengan jahilnya meninggalkan Dk yang kini memandanginya dengan death glare..
" JEONGHAN HYUNG!!!" Jerit Dk lalu mengejar Jeonghan dan kini akhirnya bermulalah aksi mereka bermain air.
Senja tiba....
"Huhhhh... Lawarnya matahari tu..." Ujar Jeonghan melentokkan kepalanya di bahu Dk.
"Hmm.... Memang lawarkan hyung..." Ujar Dk turut menikmati permandangan senja itu.
"Dk..." Panggil Jeonghan perlahan membuatkan Dk sedikit berasa tidak selesa dengan nada hyung nya itu.
"Hmm... Waeyeo hyung?" Tanya Dk.
"Kalau hyung pergi... Janji dengan hyung kamu akan sentiasa kuat... Janji dengan hyung yang kamu semua takkan pernah menangisi, menyakiti atau meratapi pemergian hyung..." Ujar Jeonghan membuatkan Dk menjauhkan bahunya perlahan.
"Kenapa hyung cakap macam tu?" Tanya Dk.
"Yakseok?" Tanya Jeonghan menghulurkan jari kelingking nya.
Seakan dirasuk, Dk hanya menyambut huluran itu dan tak lama kemudian dengan perlahan tubuh Jeonghan merosot jatuh ke pahanya.
"Jeonghan masa awak...0..."...
END/TBC?
YOU ARE READING
Please Love Me #Complete
Fanfiction"Hyung cuma pembawa malang untuk kumpulan kita!" Seungkwan "Kenapa kau wujud?!" Scoups "Mianhae sebab wujud... Saya akan meninggalkan kalian nanti.... Tapi sebelum saat tu tiba, please let me stay with you and please give me your love..." Jeonghan ...