Assalamualaikum dan hai guys..
Hmmm... Azi stress sikit semenjak dua menjak ni so azi x tahulah story ni akan diteruskan atau di unpublish...
Tapi azi senarnya sayang nak unpublish😥
Hmmm.. Sokay! I will try my best guys💪🏻
I will not give up!💪🏻15/04/2#
Dear diary...
Kenapa semuanya berubah?
Aku hanya ingin bergurau... Tetapi ternyata gurauan ku bertukar menjadi mimpi ngeri...
Kini adikku Wonwoo berada di ruang kecemasan keranaku... Kami hampir kehilangannya keranaku...
Aku adalah hyung yang terburuk untuknya..
Aku bahkan hampir membunuh dongsaengku sendiri...
Mianhae, Wonwoo ah...
.
.
.17/05/2#
Dear diary...
Kini aku benar- benar kehilangan mereka... Tetapi kali ini bukan atas kesilapanku melainkan dusta semata- mata.
Kenapa? Apa salahku? Apa salah SEVENTEEN? Sehingga kami harus menanggung semua ini...
Orang ini bukanlah haters melainkan killers... Dia benar- benar ingin membunuh adik beradikku...
Aku harus melindungi mereka! Walaupun aku perlu bergadai nyawa...
.
.
.26/06/2#
Dear diary...
Dongsaengku mulai mempercayaiku... Sejujurnya akau gembira bila melihat mereka mulai menerimaku semula... Kerana jujur aku merindui mereka...
Tetapi di sisi lain... Aku takut.. Aku takut DIA mengganggu ku semula...
DIA pasti akan menggangguku semula... Aku yakin... Tetapi aku takkan sesekali membenarkan DIA menyentuh adik beradikku walau sehelai pun rambut mereka.
SEVENTEEN...
Jun menutup kembali diari biru milik hyungnya itu lalu memeluk Dino yang kini semakin menangis tak keruan.
"Jeonghan hyung!!!! Hyung!!!!" Raung Dino bersama tangisan pilunya.
"Dino ah... Uljima... Uljima..." Ujar Jun menenangkan adiknya walaupun dia sendiri sedang menangis.
"Hyung... Kita kejam! Kita kejam hyung!" Ujar Dino membuatkan Jun turut diburu rasa bersalah.
"Nde, Dino... Kita kejam... Kita kejam kerana lambat menyedari kehadiran sosok cheonsa ini..." Ujar Jun bersama tangisannya.
Kini kedua mereka terus menangis sehingga...
Brak!
"Hyung?!! Dk!"..
.
.
.
Jeonghan/Eunsoo pov..
"Mwo?!" Tanya aku malas apabila sedar Scoups yang sedari tadi memerhatikan diriku.
"Eunsoo hyung... Hyung kenal ke Jeonghan?" Tanya Scoups.
"Aish.. Dah tentulah hyung kenal... Kan dia SEVENTEEN!" Ujarku tentunya berbohong.
"Pelik..." Gumam Scoups sendiri membuatkan aku meneguk salivaku berat.
"Wae...?" Tanya ku. Serba tak kena pulak rasanya sekarang ni...
"Ani... Hyung biasanya seorang yang pendiam dan akan buat bodoh je jika saya bertanya... Tapi sekarang... Hyung malah 100% berubah!" Ujar Scoups yang kini kulihat semangat.
"Apa yang beza?" Tanyaku.
"Hyung nampak lebih kemas berbanding dulu... Dan hyung juga dah mampu ketawa dan tersenyum... Padahal baru je dua hari lepas hyung cuba bunuh diri.. " Ujar Scoups membuatkan aku kembali terkedu.
"Sudahlah malas hyung nak layan kamu!" Ujarku malas.
"Aihhh, hyung...." Ujar Scoups manja kepadaku sebelum deringan telefon menghentikan langkahnya.
Aku terus berjalan ke kaunter meninggalkannnya untuk melayan pelangganku yang ingin membayar. Tetapi pandanganku masih lekat memandang Scoups yang kini seperti sedang cemas menjawab panggilan telefon tersebut.
Ku lihat dia berlari keluar dalam keadaan cemas, membuatkan aku tertanya- tanya apa yang sedang terjadi.
"Aishh! Kamchagiya!!! Mwohae?!" Jeritku bodoh apabila Minjung hyung yang kini muncul secara tiba- tiba dihadapanku.
"Surprise???" Ujarnya membuatkan tanganku laju mengetuk kepalanya.
"Surprise mwo?! Micheoseo?!" Ujarku geram.
"Kamu tak nak ikut dia?" Tanya dia sambil mengusap kepalanya, membuatkan aku sedikit teringin melakukannya.
"Wae? Dia bukan sesiapa..." Ujarku dengan perlahan.
"Huh! Geotjimal! Cakap je yang awak masih sayangkan SEVENTEEN." Ujar Minjung hyung membuatkan aku menoleh ke belakang, tidak menghiraukannya.
"Memang tugas awak untuk membantu Eunsoo dan cari jasad awak... Tetapi takde halangan pula untuk awak untuk tetap mengetahui segalanya mengenai SEVENTEEN.." Ujar Minjung hyung lagi cuba mengujiku.
"Berhenti merasuki ku!" Ujarku meninggalkannya.
"Tunggu! 47 hari, 9 jam, 25 minit dan 56 saat.." Ujarnya lalu menghilang dari pandanganku.
Apakah itu? Adakah itu masa yang aku tinggal? Aish!!!
Mengacau je! Tak bolehke membiarkan hidup ku aman!
"Siapa ni?" Gumamku sendiri apabila melihat deringan telefon Eunsoo.
"Hyung? Nugu?" Ujarku sendiri pelik.
"Yeobeoseyeo?" Ujarku takut dan ragu.
"..."..
"Yeobeoseyeo?" Tanyaku lagi apabila masih tiada suara di sana.
"Eunsoo ah... Hyung dah jumpa Jeonghan... Hahaha... CEO tu akan menerima padahnya... Padah yang dia lakukan kepada keluarga kita!" Ujarnya membuatkan aku terpaku.
Mwo? Jeonghan? Aku? Jangan- jangan...
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me #Complete
Fanfiction"Hyung cuma pembawa malang untuk kumpulan kita!" Seungkwan "Kenapa kau wujud?!" Scoups "Mianhae sebab wujud... Saya akan meninggalkan kalian nanti.... Tapi sebelum saat tu tiba, please let me stay with you and please give me your love..." Jeonghan ...