deel 1

1.6K 46 1
                                    

Eva pov.

Ik smeet mijn boeken in mijn kluisje. Een 3.8 op wiskunde. Was ik nou maar niet naar dat feestje van Kim gegaan. Zuchtend sloeg ik tegen mijn kluisje aan. "Kluisje hoeft niet kapot Eef." Bij het horen van zijn stem, draaide ik me om. "Floris." Blij gaf ik hem een knuffel. "Wat was er nou net Eef?" Zuchtend kijk ik hem aan. "Slecht cijfer voor wiskunde." Hij pakte mijn hand en trok me mee, de school uit. Floris was mijn allerbeste vriend, ik zou niet weten wat ik zonder hem zou moeten. Ik ken hem nu sinds de 3e klas. Hij was blijven zitten en al zijn vrienden waren over. Nu zaten we in 6VWO en was het ons laatste jaar. Gelukkig gingen we beide de politie academie doen, zo hoefde ik hem tenminste niet kwijt te raken, tenminste dat hoopte ik. Vanaf het moment dat hij naast me kwam zitten, zijn we beste vrienden. Elke vrijdag avond kijken we samen film en gelukkig was het vandaag vrijdag. "Flo, wat gaan we doen?" Glimlachd keek hij me aan. Samen fietsten we het schoolplein af. "Ik trakteer je op een ijsje. Lachend schudde ik mijn hoofd. "IJs? Het is december lieve schat." Even later zaten we samen op een bankje, beide te genieten van een milkshake. "Eef?" Ik keek in zijn lieve, mooie ogen. "Ja?" "Wij blijven voor altijd beste vrienden toch?" Vreemd keek ik hem aan. "Ja natuurlijk wat dan?" Er ging van alles door mijn hoofd heen, zou hij een vriendin hebben, zou hij gaan verhuizen? Ik wilde hem niet kwijt. "Ik moet je wat vertellen." Ik knikte als teken dat hij door kon gaan met praten. "Ik weet niet of ik volgend jaar al ga beginnen met de politie opleiding." Opgelucht keek ik hem aan. "Wat ga je dan doen?" "Ik wil er gewoon een paar maanden tussenuit. Vakantie, landen bekijken. Ik weet het ook niet zeker, maar ik wil jou gewoon niet zolang missen."

Floris pov.

"Dan ga ik met je mee." Met open mond staarde ik haar aan. Meende ze dit nou serieus? "Ik weet het niet zeker he Eef. Waarschijnlijk moet ik van mijn ouders eerst mijn opleiding afmaken en al die shit." Eva staarde naar de grond en ik zag dat er een traan over haar wang rolde. "Eef, wat is er?" Ze stond op en veegde de tranen van haar wangen. "Niks." Ze gooide het inmiddels lege ijs bakje in de container en pakte mijn hand. "Naar jou huis?" Ik keek haar aan en knikte. Ik zou er nog wel achterkomen, ik kende haar, voor mij kon ze nooit iets lang verborgen houden.

Welke film wil je kijken? Mijn ouders waren weg en Eva en ik zaten samen beneden voor de tv. Ik liet haar het hoesje van een horror film zien, waar 18+ op stond. "Flo, ik ben 16. Jij bent 17, wel bijna 18, maar toch." Ze schudde haar hoofd. "Eef, ik ben toch bij je?" "Oké, vooruit dan maar." Ik sloeg een arm om haar middel en zette de film aan.

"Floris?" Ik hoorde de deur open gaan en keek mijn vader aan. Eva haar hoofd lag op mijn borst en ze had haar ogen gesloten. De film was afgelopen en ik keek naar het blauwe scherm op de TV. "Pap, hoelaat is het?" "Half 1, ik heb Eva haar ouders al gebeld en het is goed dat ze blijft slapen." Meer hoorde ik niet, ik was alweer in een diepe slaap, met Eva in mijn armen.

Eva pov.

Al die tijd was ik wakker geweest, ik had de blijdschap in Floris zijn stem gehoord, toen zijn vader zei dat ik mocht blijven slapen. Ik vroeg mezelf af of hij het vriendschappelijk meende, of als meer. Ik voelde zijn sterke armen om me heen en besloot er verder ook niet meer bij na te denken. Dit werd de beste nacht slapen tot nu toe. Glimlachend sloot ik mijn ogen, om me vervolgens weer te concentreren op Floris zijn ademhaling.

Dit is het eerste deel van ons nieuwe boek @flevafan heeft dit deel geschreven :D hopelijk vinden jullie het leuk vote's en comments zijn welkom

I still love you (Flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu