deel 3

1K 45 4
                                    


Deel 3.

Eva pov.

Die avond lag ik weer alleen in bed. Ik kon echt niet slapen. De voordeur sloeg dicht en ik hoorde mijn moeder binnenkomen met Maurice. Ik wou hier weg, ik wou weer naast Floris liggen, zijn sterke armen om me heen voelen. Ik was nog nooit met iemand gaan zwemmen, maar met hem durfde en deed ik alles. Bij die gedachte kreeg ik een glimlach op mijn gezicht. Soms wou ik meer dan goeie vrienden, maar ik wist dat het niet kon. Nog twee maanden en dan had ik mijn examens.

Floris pov.

Ik keek op mijn wekker en zag dat het 05:56 was. Zuchtend probeerde ik me omtedraaien, maar ik wist dat slapen niet meer ging lukken. Ik vond het slapen met Eva in mijn armen een stuk makkelijker gaan, gelukkig ging ze me morgen helpen met Nederlands. Bij die gedachte begon ik weer te glimlachen.

"Hey Flo." Lachend kwam ze mijn kamer binnen lopen. Ik keek op van mijn boek en begon ook te glimlachen. "Moet even naar de wc." Ze gooide haar mobiel naar me toe en ik opende whatsapp. Bovenaan stond ene Nick. Terwijl ik het gesprek begon te lezen, kreeg ik tranen in mijn ogen. Die vent ging Eva bijles geven en stuurde nu al allemaal hartjes en loveyou dingen.

"Wat is er met jou?" Eva kwam de kamer binnen en keek me raar aan. Ik gooide haar mobiel naar haar toe. Even dacht ik dat ze me ging vertellen dat ze van me hield, dat Nick haar alleen maar bijles ging geven. "Jezus Floris, je zit gewoon mn app gesprekken te lezen. Interesseert jou het wat met wie ik wel of niet app." Woedend draaide ze zich om. Ik had ons regel verbroken, we mochten altijd op elkaars mobiel, we mochten whatsapp openen, maar niet de gesprekken lezen. "Eef, het spijt me." "Je bekijkt het maar met je Nederlands, Floris Wolfs." Met tranen in mijn ogen, smeet ik mijn Nederlandse boek van tafel. Dit zou dus een dikke één worden. Snikkend liep ik naar beneden. Ik liet me op de bank vallen. Nog nooit hadden we ruzie gehad, weleens een meningsverschil, maar geen
ruzie. 

Eva pov.

Vermoeid stapte ik uit bed. Ik had slecht geslapen. Terwijl ik de wekker uitdrukte, bedacht ik dat ik vandaag wiskunde bijles zou hebben. Maandag was niet echt mijn favoriete schooldag, maar meestal was Floris er, die ms opvrolijkte. De tranen sprongen in mijn ogen. Hij had de regel verbroken.

Ik duwde mijn spullen in mijn kluisje en zag in mijn ooghoeken Floris op me af komen lopen. Ik wilde me net gaan voorbereiden op een gesprek, toen Nick aan kwam lopen. "Hey Eef." De enige die me altijd Eef noemde, was Floris. Weer kreeg ik tranen in mijn ogen, die Nick wegveegde. Ik keek om en zag dat Floris weg was.

De rest van de dag verliep moeizaam zonder hem. Waar we normaal altijd naast elkaar zaten, zaten we nu apart. Ik zal dat hij slecht geslapen had, net als ik. Gelukkig waren we aangekomen bij het laatste uur, de Nederlandse toets. Omdat we daar vaste opstellingen hebben, moest ik wel naast Floris zitten. Hij snapte er volgens mij helemaal niks van en ik voelde me wel een beetje schuldig. Ik tikte hem aan, in de hoop dat de leraar het niet zou zien. Hij keek terug en ik zag dat hij waterige ogen had. Mijn briefje legde ik zoveel mogelijk naar rechts, zodat hij alles kon overpennen.

Floris pov.

"Bedankt Eef." Eva was bij me gaan staan en ik zag Nick er ook alweer aankomen. "Nick, laat die bijles maar zitten. Floris kan me ook wel helpen." Nick keek een beetje boos, maar het was waar, ik kan Eef helpen. Ik spreidde mijn armen en meteen vloog ze erin. Beide begonnen we te huilen en ze hield me stevig vast. "Het spijt me Eef, het spijt me." Ze drukte een kus op mijn wang als antwoord. Toen ik nog wat wilde zeggen, keek Eva weer verdrietig. Ze had haar mobiel in haar handen en keek me angstig aan. "Mijn vader is vrij uit de gevangenis en Maurice is bij de jeugd opvang en nu gaat mijn moeder de hele week naar een vriendin in Breda. Ik durf niet alleen." Ik pakte haar hand vast en keek in haar mooie ogen. "Eef, dan blijf ik toch bij je."

Zo gezegd, zo gedaan. Ik bleef een week bij Eva.
We lagen samen in het bed van Eva haar moeder. "Eef, weetje, ik vindt je leuk." Zuchtend staarde ik naar de grond, totdat ik twee zachte lippen op die van mij voelde. Wilde zij dit ook?
Deel drie gemaakt door @flevafan het is nog niet zeker of ik morgeen een deeltje erop kan plaatsten maar ik doe er alles aan om sowiezo een deel te maken. Vond je dit nou een leuk deeltje comment en vote :D

I still love you (Flikken maastricht)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu