Kurgunun bu kısmı, kesin bilimsel kaynaklara dayanmamakla birlikte mümkün olduğunca mantık çerçevesinde bir bilim kurgu olarak kurgulanmıştır. Biyoyazılım, var olmayan bir birleşik kelime olup, biyo ve yazılım kelimelerinden türemiştir. Canlı organizmaların içine işleyebilen bir yazılım anlamı taşımaktadır.
Yazılım konusunda da profesyonel bilgi sahibi olmadığım için detaylardan uzak kalmayı seçtim. Fakat biyoyazılım, doğal olarak, kendi algoritmalarına sahip. Algoritma basitçe bir sorunu çözmek veya bir amaca ulaşmak için izlenilen yoldur.
Biyoyazılım, bilgisayarda yazılmış ve belirli algoritmalara sahip bir yazılım. Normal yazılımlardan farkı, canlı organizmaların sinir sistemine yerleşerek etkileyici özelliğe sahip olması.
Kanda çözünmediği için ve kandaki her madde beyin sıvısına erişemediği için biyoyazılım sinir sisteminden direkt olarak beyin omurilik sıvısına (bos) enjekte edilmek zorunda.
Biyoyazılıma maruz kalan bireylerin fikir ve duyguları manipüle edilebilir. Kişinin kafasında olmayan bir fikri baştan yaratmak mümkün olabileceği gibi var olan fikirlerin manipüle edilmesi asıl hedeftir.
Örnek verilmesi gerekirse:
Biyoyazılım tarafından manipüle edilen bir kimsenin,
-Çocukken yaşadığı ve ona huzur veren sokağı artık korkutucu ve güvensiz bir yer olarak görmesi sağlanabilir.
-Desteklemediği partinin fikirlerini olumlu karşılaması sağlanabilir.
-Yaşadığı herhangi bir psikolojik sorununun üstesinden gelmesi sağlanabilir.
Biyoyazılım, manipüle edilmek istenilen durumun enjekte öncesi algoritmalarla belirlenmesi ile işleyebileceği gibi Yönetici parça sayesinde enjekte sonrasında da manipüle edilmek istenilen durumların kontrolü sağlanarak işleyebiliyor.
Parçalar halinde üretilmiş olsa da, bu 'parçalar' somut parçalar değil, yazılım parçaları. Şirket içi gizlilik sebebiyle parça parça üretilen biyoyazılımın hangi parçasıyla kimin çalıştığı başka yaratıcılar tarafından bilinmiyor. Hikayede bahsi geçen üç parçanın dışında bir bütün olarak çalışmak üzere üretilmiş onlarca parçası daha var. Bu üç parça basitçe; Ana parça (iskelet), Bilinçaltı parçası ve Yönetici parça.
Ana parça yani iskelet, Wang Yibo tarafından yazıldı. Diğer tüm parçaları bir arada tutacak olan ve biyoyazılımın sinir sistemini ele geçirmesini sağlayacak olan algoritmaları barındırıyor.
Bilinçaltı parçası, Song Jiyang tarafından yazıldı ve Wang Yibo tarafından çalındığı için şirketin elinde değil. Wang Yibo çalmak için bu parçayı özellikle yedeği olmadığı için seçmişti.
Yönetici parça ise biyoyazılım bir kez sinir sistemine yerleştikten sonra manipüle edilen durumun kontrolünü ve dışarıdan müdahalesini sağlamaya yarıyor. Kurguya göre henüz tamamlanmadığı biliniyor.
Kurgu arasında elimden geldiğince biyoyazılım hakkında bilgi vermeye çalışsam da hala kafanızın karıştığını görmekteyim. Umarım bu temel bilgiler kurgunun kafanızda daha iyi oturmasını sağlar.