💗25

214 24 6
                                    

"Kenapa hubby tak bagitau yang hubby tak boleh naik roller coaster,hah?"dari tadi mulut Tzuyu tidak berhenti membebel sebab Jungkook tak bagitau Tzuyu yang dia tak boleh naik roller cpaster.

Jungkook diam. Dia duduk sambil memejamkan matanya. Kepalanya penung dan dia tidak bermaya untuk bergerak. Dia rasa macam kepala dia ni begegar gile.

"Hubby tunggu sini. Honey pergi beli air. Tunggu sini tau. "

Jungkook tidak menjawab sebaliknya membiarkan kepalanya terlentok ke bangku itu.

Tiba-tiba...

"Eh Jungkook. "

Jungkook membuka sikit matanya. Pandangannya kabur namun dia dapat menangkap siapa gerangan itu.

"Kenapa ni? You ok tak? "soal Yenyen dan mula melabuhkan punggungnya di sebelah Jungkook. Ya itu Yenyen dan semenjak dia dipecat dari menjadi pembantu rumah keluarga Jeon perangainya berubah.

Jungkook diam.

"You tak sihat ke? "tangan Yenyen menyentuh dahi Jungkook. Jungkook menepisnya kasar.

"Janganlah macam tu. You tak sihat, i nak tolong. Ish! Manalah agaknya si perempuan murahan tu. Heh! Dah kahwin pun masih lagi nak mengatal dekat laki lain. Suami sendiri tak jaga. "kutuk Yenyen dan menjulingkan matanya.

"Kau blah sekarang! "tegas Jungkook. Dia tidak bersmengat sekarang ni.

"You. Janganlah macam ni. I nak tolong je pun. I bawa you pergi klinik eh. "Yenyen senyum memandang Jungkook yang lemah itu.

"Jangan kacau aku lah!"marah Jungkook.

"Jungkook please. I nak hantar you pergi klinik. "Yenyen merangkul tangan Jungkook. Dia mengeluarkan telefon pintarnya lalu mengambil beberapa keping gambarnya bersama Jungkook.

"Yenyen. Jangan buat aku jadi dayus dengan perempuan. Jangan kacau aku. "tegas Jungkook.

"Ala you ni. Malu-mlau pula. "makin rapat Yenyen dengan Jungkook.

Jungkook naik rimas dengan Yenyen. Dia menolak Yenyen dan terus berdiri. Matanya dibuka, kakinya sedaya upaya berjalan pergi walaupun pandangannya tidak jelas.

Jungkook memandang ke depan. Kelihatan seperti susuk tubuh Tzuyu berdiri di sana.

"Honey. "panggilnya lemah.

Tzuyu berdiri sahaja di situ. Dia sudah nampak apa yang dilakukan oleh Yenyen pada Jungkook tadi.

"Honey. "bila sampai depan Tzuyu, Jungkook terus menyandarkan kepalanya pada bahu Tzuyu.

Tzuyu memandang Yenyen yang duduk di tempat tadi itu tajam.

Tangan sebelahnya memeluk pinggang Jungkook, sebelah tangan Jungkook dilingkar pada bahunya.

Kakinya terus menuju ke arah Yenyen sambil memapah Jungkook.

"Oii perempuan. "sergah Tzuyu kasar je. Eii! Orang macam dia ni tak yah nak bagi muka sangat.

Yenyen mendongak. Terkejut dia melihat Tzuyu memapah Jungkook.

"Apa kau buat dekat sini? "tanya Yenyen dan mula berdiri.

"Aku kat mana sekalipun bukan urusan kau. Aku bagi kau amaran eh, jangan sesekali kau kacau lagi Jungkook. Jangan harap rancangan kau nak rosakkan rumah tangga aku berjaya. "tegas Tzuyu marah betul.

"Jangan cuba ambil hak aku."Tzuyu merampas telefon Yenyen dan menghempasnya sehingga pecah berkecai.

"Kau!! Tak guna. Kau yang curi Jungkook dari aku. Aku dulu yang suka dia. Aku dari kecil lagi suka dia. "Yenyen tuding jarinya ke wajah Tzuyu. Matanya tajam memandang Tzuyu.

"But dia dah jadi hak aku. "

"Jangan cari hal dengan aku. "bisik Tzuyu sebelum memapah Jungkook pergi dari amusent park itu.

Skip

"Hooo. Berat. "Tzuyu mengurut bahunya.

"Honey. "panggil Jungkook lemah gitu. Tzuyu terus melabuhkan punggungnya di sebelah Jungkook.

"Kenapa? Hubby nak apa? Hubby bagitau je. "bilang Tzuyu.

"Hubby nak tidur. "bilang Tzuyu. Tzuyu angguk. Terus dia memapah Jungkook menaiki tangga dan masuk ke bilik mereka.

Biarpun berat dan sakit bahunya dia tetap membantu Jungkook.

I need to take good care of ny hubby!

"Tidur eh. Honey nak buat makan dulu dekat dapur. "baru Tzuyu nak jalan tangan dia mene tarik sampai dia terbaring di sebelah Jungkook.

Jungkook memeluknya.

"Sleep with me honey. "

"Ta-tapi ho-honey nak masak untuk hubby. "bilang Tzuyu.

"No need. Honey stay je dengan hubby. "kata Jungkook. Tzuyu mengeluh. Dia pun biarkan je.

Lama-lama mereka pun tertidur sampailah. Keesokan harinya.


Sorry x best... Tqs vote and read... Hihi

Je't Aime ! Where stories live. Discover now